Help, ik weet niet wanneer ik moet werken!

[b]ik heb dus een beetje een probleem,
ik zal het proberen uit te leggen…
de vorige keer dat ik moest werken bij het hotel waar ik een baantje heb, hoorde ik dat ik die dag ervoor ook moest werken, dat was ik dus vergeten.
het was de eerste keer dat het voorkwam bij mij dus ze waren niet boos ofzo.

nu, zit ik te twijfelen of ik donderdag zaterdag en zondag moet werken of vrijdag zaterdag en zondag.
ik heb geen rooster en het staat ook niet op internet, het rooster hangt in de keuken van het hotel.

ik heb wel gekeken maar ik betwijfel of ik heb gekeken bij de goede week.
Wat moet ik nu doen, heeft iemand een idee. bellen durf ik niet. ik had eerst mn draai niet in het hotel, nu sinds een maandje of twee heb ik die wel. en ik vind het een beetje “onprofessioneel” om te bellen van wanneer moest ik ookalweer werken?

dus heeft iemand hier een idee?[/b]

ik heb niet zo zin in lullige reacties, ik had beter moeten kijken ja. maar daar is niets meer aan te doen. laat lullige reactie maar voor je.

Gewoon bellen! Of anders een collega bellen die op dezelfde tijden werkt als jou? Dan is het minder beschamend… :3

Heb je misschien collega’s die het weten? Anders kan je gewoon bellen hoor, beter dat je belt dan dat je er van uit gaat dat je een bepaalde dag niet hoeft te werken en dat het dan toch blijkt dat je die dag wél moet werken

Idd en voortaan: AGENDA! zo voorkom je dit soort dingen :stuck_out_tongue:

bellen…Je hebt geen ander optie

Je kan beter even bellen dan niet komen opdagen als je wel had moeten werken omdat je niet wist dat je moest werken. Dat is pas onprofessioneel.

Bellen dus.

Kun je niet langsgaan dan? Doe ik altijd bij mijn werk.

Dit. En koop een agenda. En ik ben het eens met verwondering, niet komen terwijl je wel moest werken is ook niet echt professioneel.
En, ik vind het heel irritant dat je bericht vet is, maar dat zal wel aan mij liggen :3

Écht wel bellen. Als je toch de verkeerde dag komt, sta je daar al helemaal …

Bel op een moment waarop je denkt/weet dat het rustig is. Dus een beetje aan het begin van de dag, of juist het eind. Dan voel je je ook niet zo lullig. Vraag gewoon of *persoon aan de andere kant van de lijn* éven voor je wil kijken wanneer je weer moet werken.
Et voilà.

En neem volgende keer een agenda mee! Dubbelcheck, zodat je zeker weet dat je de juiste data hebt.

En even random vraag: ze belden niet waar je uithing toen je niet kwam? Heh?

Bellen of langsgaan! gewoon doen! das altijd beter dan gewoon gokken

jawel, ik had een gemiste oproep + voicemail,
maar ik kon mijn voicemail nog niet afluisteren dus ik belde terug,
ze vroegen of ik “morgen” kwam werken. maar gingen er vanuit dat’
ik mn voicemail al had afgeluisterd. en zeiden dus niks.
ik vond het al een beetje raar en hoorde het dus de volgende dag pas.

Ga langs

wat moet ik zeggen als ik langs ga? het ligt 7km verderop. dus het is niet zo van: hé ik was toch in de buurt dus kom ik ff langs

ff een collega bellen?

je kunt ook gewoon gaan en doen alsof je ZEKER weet dat je die dag moet werken en als ze tog vragen van: ej wat doe je hier? je moet pas morgen komen werken ?
dan zeg je : ah jaa ik kwam even zien hoe het met iedereen ging enzu , en daarna heel snel gaan kijken op je rooster :wink:
en schrijf dat op in u agenda :slightly_smiling_face:

om half 9 ´s ochtens is dat een beetje onwaarschijnlijk… maar toch bedankt voor het meedenken,

hebben jullie weleens zoiets gehad, wat hebben jullie toen gedaan?

Gewoon bellen, wat is daar moeilijk aan? Je zegt gewoon dat je niet goed op het rooster hebt gekeken en even zeker wil weten of je nu donderdag of vrijdag moet werken. Niks mis mee…

het probleem is dus dat ik recent al een keer niet ben komen opdagen omdat ik niet wist dat ik moest werken. ze waren toen niet boos hoor.
kan iedereen een keer gebeuren.

maar nu durf ik niet te bellen omdat ik al een keer niet ben komen opdagen zo kort geleden en nu weer mn zaakjes niet voor elkaar heb.

Maar als je belt toon je juist dat je wel wilt. Desnoods zeg je dat je t papiertje waarop je het hebt gezet kwijt ben. Als je niet belt weet je dus niks en dan kom je weer niet op je werk op de juiste dagen/tijden?