Hoi!
Ik zit toch best wel met iets in mijn maag… lastig om te delen en ik ben ook benieuwd naar de mening van anderen ipv vriendinnen/familie. Vandaar dat ik maar eens een forum bezoek en toch de stap neem om iets te posten.
Oké, daar gaan we!
Ik heb een relatie sinds augustus 2021 met een lieve man, hij is 35 jaar en ik ben zelf 30. Echter woont hij nog thuis. Op zich vind ik dat een ding, maar goed ik dacht ik geef het een kans. We zijn altijd bij mij, omdat ik een eigen woning heb.
Alleen het vreemde is dat hij door de weeks savonds weer naar huis gaat en niet blijft slapen, dit is vaak alleen vrijdag en zaterdag dat hij blijft slapen. Als ik vraag waarom hij niet gewoon blijft slapen door de weeks, krijg ik het antwoord “ja weet ik niet”. Als ik zeg je mag gewoon blijven hoor, zegt hij alleen “weet ik”. Thats is….
Meneer werkt, echter loopt binnenkort zijn contract af en is niet echt actief in iets anders zoeken. Het blijft bij kijken en loze woorden. Hier al een aantal keer gesprekken over gehad, ook ivm samenwonen bijv. Wat betreft vaste lasten, deze heeft hij niet, behalve zijn eigen auto.
Vrienden heeft hij nauwelijks, ik heb er nog nooit één ontmoet of meegemaakt dat hij afsprak met iemand.
Nou oké, dat is nog niet heel erg voor mij…
Daarbij willen we samen op vakantie, hij toont hier verder ook geen initiatief in. Ik kijk veel op internet naar leuke plekjes etc en stuur dat door of laat het hem zien, hij zegt dat hij ook gaat kijken… uiteraard blijft het bij zeggen. Terwijl de vakantieperiode razend snel om de hoek komt kijken.
Eigenlijk moet ik constant om alles vragen. Zijn vakantie aanvraag moest ik zelfs achter de hels deuren weg halen.
Dit gaat namelijk ook in het huishouden zo of zelfs het initiatief nemen in bijv boodschappen halen of meedenken met het eten. Alles moet gevraagd worden.
Het irriteert mij mateloos. Ik wil hem heel graag een kans geven. Ik ga het hem op korte termijn wel voorleggen dat ik er enorm mee zit.
Ik ben wel heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en denken… of wat jullie zouden doen. Het is een hele lieve man die uiteindelijk alles voor mij doet en lieve kaartjes stuurt, alleen meer initiatief zit er wellicht niet in…
hij zegt dat hij echt gek op mij is en een toekomst samen wil, dat zie ik en mijn omgeving ook wel. Echter het gevoel bij mij dat er iets is dat hem tegenhoudt is sterk.