Oke alvast sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je wel even de tijd neemt om alles wat ik heb geschreven, te lezen!
Ik wou zeggen: pedagogische wetenschappen, maar ik lees net dat je niet echt fan bent van kinderen. Dan houdt het natuurlijk snel op
Mocht je toch het toch nog willen overwegen, ik zit in mijn eerste jaar van deze studie aan universiteit Leiden. Het verschilt natuurlijk wel per universiteit maar misschien kan ik je wat globale antwoorden geven. Wil je er meer over weten dan mag je me noten 
Daarnaast kan je ook denken aan Algemene Sociale Wetenschappen misschien? Of inderdaad Sociologie. Maak een keuze ook niet alleen op basis van open dagen of boekjes, maar doe eens mee aan een proefstudeerdag of een meeloopdag. Echt heel belangrijk! Dan maak je vaak een college mee en kun je voelen of het echt iets voor je is.
Zo was een vriendin van me er echt heilig van overtuigd dat ze studie X zou gaan doen, al maandenlang. Ze besloot om toch nog maar naar een meeloopdag te gaan, en dat is echt heel erg goed geweest. Ze merkte toen ineens dat het totaal anders was dan haar steeds werd verteld en dat het totaal niet bij haar paste. Ze doet nu een andere studie die ze wel heel erg leuk vindt 
Je kunt ook altijd een taal studeren. (ik ben nu op de website van het RUG aan het kijken) Of wat dacht je van American Studies? Arts, culture and media zie ik er ook tussen staan.
→ --> → Ik zou je aanraden om, als je PER SE naar Rijksuniversiteit Groningen wilt, te kijken naar deze lijst: [font=Verdana]
Klik op alle studies waarvan de naam je in ieder geval al aanspreekt. Bekijk ook studies die je op het eerste gezicht niks lijken. Lees de beschrijvingen goed door. Dan kan je daarna bepalen of je er meer over wilt weten of niet. Ga naar de open dag, en ga niet alleen naar de studies die je SUPERleuk lijken. Bezoek ook eens een studie waarvan je het niet zo zeker weet. Misschien is het praatje wel heel leuk, dan heb je er weer een potentiele studie bij. Misschien is het helemaal niks, maar dan weet je wel zeker dat het ook écht niks is. Na je heel goed te hebben verdiept in een hele hoop studies, kies je er een paar uit die je wel het proberen waard lijken. Geef je daarvoor op voor een meeloopdag. Vraag veel rond aan mensen of ze misschien iemand kennen die deze studie doet, en vraag je of hun mag bellen of mailen ofzo. Op die manier kun je doelgerichter vragen stellen over de studie en krijg je echt informatie van een insider, iemand die echt student is. Je kunt op een open dag wel veel aan (hoog)leraren vragen, maar die zullen waarschijnlijk een wat rooskleurig beeld scheppen, ze willen natuurlijk dat iedereen hun studie uitkiest.
Ik hoop dat ik je op deze manier een beetje help! Denk er gewoon rustig over na, en denk er vooral góéd over na. Het is heel goed van je dat je er nu alvast weer mee bezig bent. Je hebt nog even de tijd, maar wees er wel actief mee bezig. Voor iedereen zit er een leuke, passende studie bij en jij komt er heus ook wel uit!
En onthoud: niet ieder vak is even leuk. Je mag dan wel zelf een studie kiezen, maar er zullen altijd onderdelen zijn die je minder vind. Als de studie in het algemeen je maar bevalt!
Succes!