Help,ik voel me ongemakkelijk als wij samen zijn in het bijzijn van m'n ouders

Hoi allemaal!

Laatst plaatste ik een topic over dat mijn vriendje op het punt stond om het uit te maken. Na jullie goede tips, ben ik met 'm gaan praten, en is het weer helemaal goed tussen ons. We gaan wel beide aan onze relatie werken. Mijn vriendje is 16, ik ben 14, en hij komt regelmatig bij mij thuis, ( ik ook bij hem) maar meestal gaan we na 2,3 minuten in de woonkamer wat te hebben gedronken, gelijk naar mijn kamer. Ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk tussen hij en m’n ouders. M’n moeder en hij praten wel, zoiets van
‘Hey, leuke vakantie gehad’, enzovoorts, maar het gaat nog niet echt ‘vlot’, ook wil ik deze vakantie bijvoorbeeld nog met hem naar het strand, bioscoop, en m’n moeder wil ons dan ook brengen. Maar als mijn moeder erbij is, vind ik het altijd zo ‘akward’, en weet ik nooit echt waar we over moeten praten, terwijl we , als we samen zijn genoeg gespreksstof hebben. Hij is ook mijn eerste, echte vriendje, dus misschien dat het daaraan ligt. Maar het liefst ga ik, als hij naar mij toe komt, gelijk naar mijn kamer, om dat ongemakkelijke gevoel te ontwijken.

Hebben jullie tips voor mij, om hun band samen iets te verbeteren, en dat ik me niet meer zo hoef te -tja hoe noem je dat - schamen als wij samen zijn in het bijzijn van m’n ouders?

Liefs!xx

Misschien moet je moeder ook gewoon nog aan het feit wennen dat je een vriendje hebt. Dat geld ook voor je vriendje, die moet ook aan jou ouders wennen. Gun het wat tijd. Het hoeft ook allemaal niet direct op rolletjes te lopen. Als je bijv. met je vriendje aan het praten is waar je moeder bij is, kun je haar er ook in betrekken, en dan even weglopen bijv. zodat ze er samen even over kunnen praten.

Dankjewel! Ik ga het proberen !

Ik heb een aantal vriendjes gehad/ jongens meegenomen die ik wel leuk vond en elke keer vond ik het maar akward… Denk dat het van zelf moet lopen, en misschien inderdaad over dingen praten waar ze beide in mee kunnen praten en dat je jezelf erna op de achtergrond zet? Ik weet het niet eigenlijk, het lijkt me inderdaad lastig… Zelf heb ik er niet zo’n probleem mee, uiteindelijk komt het wel denk ik altijd :wink: