Help, ik stink blijkbaar o.O

Dus ik was op school en opeens hoor ik van ja je stinkt.
Ik doe altijd deo op en douche me 1 x in de 2 dagen en soms ook parfum maar ik wil dit oplossen, mijn mentor zei dat ik misschien gewoon een sterke lichaamsgeur heb dat het daardoor komt…

weet iemand enige middeltjes dat helpen betere deo etc?
zou het helpen als ik gewoon elke dag in de ochtend parfum opsmeer, en deo opdoe door de hele dag?
zou het dan verholpen zijn?

help ik vind dit niet fijn, het kwam echt hard aan :frowning_face:

rexona maximum protection

dit werkt heel goed tegen nare geurtjes :slightly_smiling_face:

Kleding vaak wassen/goede deodorant gebruiken/body lotion met goeie/sterke geur gebruiken/vaak douchen

Meer kan je niet doen denk ik?

Ah, meid, snap dat dat niet leuk is om te horen.
Wat jij doet, doe ik ook en ik heb eigenlijk nergens last van. Maar je kan misschien iets meer zweten ofzo. Ik zou wat vaker op een dag deo op doen. In je pauzes bijv. even naar de wc en dan kan je gelijk even aan jezelf ruiken (klinkt gek, maar goed). Welk merk deo gebruik je? Sommigen werken doen eigenljk niet zoveel. Ze geven een lekker geurtje, maar stoppen zweten niet. Ik raad Rexona, Dove en Odorex aan :wink:

Heel veel sterkte

Ik denk dat je eerst moet onderzoeken waar de stank vandaan komt. Ligt het aan je kleding? Aan zweten? Of is het je eigen lichaamsgeur?

Als het aan je kleding is, ander wasmiddel+wasverzachter kopen. Ligt het aan zweten, dan zou ik eens odorex proberen en is het je lichaamsgeur misschien eens een douchegel met parfum of een geurtje gebruiken.

Ah wat vervelend voor je!
Ik woon ver van school af dus ik kom altijd al nat bezweet op school aan…
Ik douche altijd wanneer ik van school af kom en ik trek eigenlijk elke dag een ander shirtje aan
Laatst las ik ook dat het goed is om deo voor dat je gaat slapen al op te doen zodat het langer kan inwerken en dan zou het beter moeten werken!

Sterkte meid!

Goh, dat is vervelend om te horen.
Wel goed dat mensen eerlijk tegen je zijn.
Ben je nagegaan wat voor lucht het is? Ruikt je haar? Zweetlucht?
Wat voor kleding draag je? Zweet je veel?
Gebruik een goed passende deodorant. Rexona protection is een fijne, maar Nivea black and white is ook een fijne deo die lang blijft hangen.
Parfum is een tijdelijke oplossing, maar wel een verrijking om elke dag te gebruiken.
Douchen kan dagelijke om je lichaam fris te houden, denk daarbij ook aan het scheren van de oksels om luchtjes te voorkomen.
Elke dag een schoon shirtje aan kan ook helpen.

Ik had ooit een klasgenoot die rook ook niet fris.
Dit kwam omdat hij katten had in huis.

Regelmatig deo gebruiken! Ik neem aan dat je in de ochtend fiets oid? Als je dan op school komt weer deo op doen en eventueel parfum en als je merkt dat je later op de dag weer stinkt weer deo op doen. En in de ochtend douchen inderdaad!

Oh en kwa deo kan ik je dove aanbevelen het is de enige deo die bij mij werkt!

Ik bedoel dit niet grof, maar het kan ook zijn dat je van onderen stinkt. Probeer het daar ook goed schoon te houden (niet met zeep, met water).
Douchen elke ochtend of gewoon goed wassen met een washandje voor de wasbak kan misschien al het probleem verhelpen. :slightly_smiling_face:

Idd een goede deodorant! Verder: waarnaar ruik je dan? Sommige mensen hebben echt zo’n “talg-achtige” lucht om zich heen hangen, wat daarbij wel helpt is af en toe goed scrubben met douchegel op een scrubhandschoen, ook je rug en zo.

Als het zweet is (wat waarschijnlijk zo is:) misschien elke dag douchen? Of anders iig even een klein wasbeurtje doen van m.n. je oksels bij de wastafel op de dag dat je niet doucht.
Verder andere deodorant proberen (fa bv. werkt bij mij van geen kanten) genoeg opspuiten over je hele oksel, als je nog geen t-shirt aanhebt.

Doe je kleren maar één dag (of misschien twee, als je eerst heel kritisch hebt geroken of het nog kan) aan, en écht heel belangrijk: probeer zo min mogelijk synthetische kleren te dragen! Bv. chiffon kan echt na een paar uur al stinken en bovendien zweet je er erg snel in. Grotendeels katoen blijft veel langer fris.

Parfum op doen is prima, doe het vooral, maar gebruik de parfum niet om andere luchtjes te maskeren. Dan word je al snel een grote wandelende parfumwolk, en de vieze luchtjes ruik je er toch vaak nog wel onderdoor, en daar wordt het niet lekkerder van…

Het kan ook zijn dat je hoofdhuid stinkt of je kleding? Dit bedoel ik niet gemeen trouwens.

Ik heb ook katten in huis :stuck_out_tongue: als je daar naar gaat ruiken doe je toch iets verkeerd :stuck_out_tongue:

Tegen sterke zweetlucht kun je in de ochtend bakingsoda onder je oksels doen.
Het is een natuurlijk middel wat degeur wegneemt maar niet je porien dicht smeert.
Want je zweet wel gewoon en dat is juist goed maar de geur is weg.

Baking soda koop je voor een euro bij de Toko.
Merk Arm & Hammer.

Ik heb ooit ergens gelezen dat je 's avonds deo op kant doen, dat helpt blijkbaar met de geur. Geen idee of dat werkt/uberhaupt goed is voor je porien, maar je kan het proberen!

Hoe oud ben je? Want in de puberteit heb je vaker ongewenste geurtjes omdat je vaker/sneller zweet. En inderdaad gewoon iedere dag gaan douchen, dat zal vast helpen.

Zweet je veel?
Je kunt naast deo ook kledingverfrissers gebruiken (kun je kopen bij de action).

^Dit!
Ik heb body butters van the Body shop en als ik alleen me bovenarmen insmeer hoor ik al van iedereen je ruikt lekker naar kokosnoot! Hele lekkere geur ook.
Ook gebruik ik Lady speed stick deodorant, beste deo ooit! Alleen niet in NL te koop, wel via eBay of in het buitenland.

Al deze reactie’s hierboven zijn goeie tips! Maar ik kom alleen even zeggen welke (rol) deo erg goed is tegen nare luchtjes. (Als je onder je oksels stinkt.) De rol deo van Therme is super goed, je doet hem op als je gedouct hebt/je oksels gewassen hebt. Hij werk (staatop de verpakking) 2dagen, je zweet wel maar ruikt het niet. Ik doe hem zelf elke ochtend even op : )

Vooral als puber kan je veel meer zweten dan en normaal omdat je in de groei bent en te maken krijgt met hormonen. Je kan het beste iedere ochtend lekker douche. Daarna insmeren met een bodylotion of bodybutter, een goede deo gebruiken en wat parfum gebruiken… wel alles in lichte maten, je wilt niet zwemmen in parfum. Ook moet je regelmatig een nieuw paar kleding aantrekken. Het liefst iedere dag.

Maar stink je wel naar zweet, of is het naar dieren of rook?