Help, ik snap deze jongen écht niet..

Het is 27 december allemaal begonnen. Milan begon privé berichten naar me te sturen op facebook. Ik kende nog niet persoonlijk, maar ik wist wel wie het was omdat hij bevriend is met vrienden van mij.
We praatten elke dag met elkaar, de hele dag door.
Toen het oud en nieuw was, ging hij uit en ik ging ook uit.
Toen hebben we ook voor het eerst met elkaar gezoend. Natuurlijk wel snel, maar het voelde goed na al die gesprekken via facebook.
Vanaf toen zag ik hem elke vrijdag met uitgaan, hij is best verlegen als het gaat om meisjes dus ik moest eerst altijd naar hem toe. maar als we dan aan het praten waren deed ie lief en we zoenden toen ook vaak.
Uiteindelijk begon hij mij te negeren. Ik vroeg hem iets en daar gaf hij gewoon dagen lang geen antwoord op, terwijl ik wel had gezien dat hij op facebook had gezeten omdat hij reageerde op statussen van andere mensen enzo.
Ik was boos en verdrietig want ik snapte er helemaal niks van.
Dus ik stuurde Milan een bericht: Waarom negeer je me? :wink:
Hij zei dat ie me niet negeerde, maar dat ie zich gewoon zwaar kut voelde.
Ik mocht niet weten waarom en dat accepteerde ik. Wel heb ik gezegd dat als ie het wil vertellen ik zal luisteren en hem dan zal helpen.
De dagen daarna ging het praten nog een beetje stroef, maar hij begon wel weer lief te doen. Als ik bijvoorbeeld niet uit zou gaan probeerde hij me over te halen, en hij liet een hele goede vriend van mij, en ook een vriend van hem, vragen of ik uit ging omdat hij me weer wou zien.
Dit ging allemaal door tot ongeveer 10 februari.

Op die dag was ik heel lang met hem aan het praten, maar hij begon steeds wat droger te doen (het was avond).
Uiteindelijk begon hij uit het niet gemene dinge te zeggen.
Ik werd echt heel boos, en ik snapte er helemaal niks van, want het kwam uit het niets.
Hij is toen uiteindelijk gaan slapen en ik ook. In de ochtend ging het weer door. en toen het een beetje voorbij was, vroeg ik waarom ie opeens zo deed.
Hij vertelde dat ie wilde slapen en daarom maar lullig ging doen zodat ik dan niks meer zou zeggen en hij kon slapen. Hij zei dat het uiteindelijk alleen maar langer heeft geduurt.
Ik was nog steeds boos. en heb gezegd dat ik het echt heel erg raar van hem vond dat ie op deze manier duidelijk maakte dat ie wilde slapen.
Diezelfde dag vroeg ik om duidelijkheid aan hem.
Ik vroeg; maar Milan, ik wil ook even weten waar ik aan toe ben, want we spreken elkaar nu al 1,5 maand via facebook, we zoenen met uitgaan, maar als je me op school ziet ofs dan negeer je me.
hij zei dat ie het snapte, dus ik zei; Dus wat wil je nou? wil je blijven praten via facebook, maar dan ook gewoon een keer afspreken, of wil je niet afspreken? maar dan wil ik ook niet meer met je praten op facebook, want dat heeft dan toch geen zin meer.
Hij zei eerst dat ie er even over moest denken, en hij wou mijn mening ook weten. Ik vertelde hem dat ik graag met hem zou willen afspreken.
Hij was er uit, en hij zei; ik weet niet hoe het verder moet, ik denk dat we er maar een punt achter moeten zetten.
dus ik vroeg waarom hij niet wist hoe het verder moest, en hij antwoordde met: ik heb het heel druk met school, ik wil graag de havo halen. Mijn leven die bestaan nu alleen uit school, huiswerk, sporten, slapen.
Toen vroeg ik aan hem waarom hij me dan wel steeds zoende met uitgaan, als ie toch al niks met me wou. Hij antwoordde met: Het kwam van 2 kanten, ik vind je leuk. Dus ik vroeg wat er nu dan anders was, en hij zei: ik ben niet verliefd.
Ik ben ook niet verliefd, maar vond hem gewoon leuk en daarom wou ik hem ook beter leren kennen in het echt.
uiteindelijk zei ie nog: zullen we een keer afspreken in de zomer?
dat zei ie omdat ie toen tijd had. Ik zei dat ik het nog niet wist, omdat ik hem dan waarschijnlijk toch niet meer leuk zou vinden.

Doordat hij niet wou afspreken, had ik gezegd dat ik gezegd dat ik dus niet meer met hem wilde praten via facebook, omdat het dan toch geen zin heeft.
Toen hij thuis was na een uitwedstrijd van voetbal, begon hij tegen me te praten, ik deed nog heel erg droog, maar op alles wat ik zei vroeg hij weer iets. Ik bleef droog doen, want ik wou het niet meer.
De dag erna begon hij weer te praten. Hij begon elke dag met praten en ik ben elke dag minder droog gaan doen, omdat ik dat niet kan aangezien ik hem nog echt leuk vind. Hij deed echt heel erg lief en heel erg geinteresseerd.
Nu is het 2 weken geleden dat ik om de duidelijkheid vroeg, en hij begint elke dag met praten. Vaak gaan die gesprekken zo dat we samen dan een keer gaan pannekoeken bakken, of iets anders gaan doen. maar als ik er dan verder op in ga, dan gaat hij raar doen. Ik weet gewoon dat hij niet met me wilt afspreken, maar zegt wel steeds; ‘dat gaan we samen doen’ enzo.

Ik weet nu niet of ik nu met hem moet blijven praten, of dat ik er zelf nu echt een punt achter moet zetten en gewoon niet meer met hem moet gaan praten… ik zou jullie meningen graag willen horen.

Als jij hem echt leuk vindt en een relatie wilt, dan kun je de boel beter afkappen. Hij is duidelijk niet uit op een relatie, wél op gezelligheid. En dat is voor hem af en toe chillen, zoenen etc. Als jij dat goed vindt, kun je zo doorgaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat het hem niet om een relatie gaat maar alleen om zoenen. Ik vind het een beetje raar dat ie zo verschillend doet altijd. Waarschijnlijk doet ie dat ook als jullie een relatie zouden hebben, het ligt er dus aan of jij daar tegen kunt.

Als jij niet constant voor teleurstellingen wilt staan (dwz hij die jou allerlei beloftes doet qua afspreken en dan vervolgens vaag gaat doen), zou ik ermee stoppen. Hij heeft al eerder duidelijk gemaakt dat ie niets wilde beginnen en nu geef je hem alleen maar z’n zin door te blijven praten. Je bent geen slaafje van m.

Dankjewel voor jullie tips.
Het is inderdaad zo, want nu sta ik wel steeds voor teleurstellingen.
Maar aangezien ik de vorige keer al duidelijk ben geweest en hij had
gezegd dat hij me wel leuk vind (en ik dat met het uitgaan enzo ook heel erg merkte)
vind ik het zo lastig, omdat ik zelf wel hoop blijf houden en het echt geen player is.

maar hoe kan ik het hem dan het beste duidelijk maken dat ik het niet meer wil?

Gewoon: Ik wil dit niet meer.
Als je jezelf echt bloot wil geven: Ik vind je echt leuk, maar ik merk dat jij niet een relatie wil. Dan houdt het voor mij op.
Verbreek dan het contact, anders kom je niet over hem heen.

Oke bedankt :slightly_smiling_face:
Ik denk dat ik wel duidelijk ga zijn dan…

Deze jongen gaat je waarschijnlijk nog vaker teleurstellen als je echt meer met hem omgaat. Je hebt al om duidelijkheid gevraagd en hij zei dat hij niet met je wou afspreken. Dan zou ik dus gewoon als vrienden nog met hem praten op facebook, maar niet elke dag en ook niet over diepgaande dingen.

Ik zou er een punt achter zetten, in ieder geval heel duidelijk zijn. Ik heb dit ook meegemaakt en ben er veelste lang mee doorgegaan. Had ook geen goede afloop want op t laatst, toen we dus uiteindelijk wel hadden afgesproken, zei hij dat hij geen gevoelens voor me had. Terwijl we 24/7 praatten op msn en we ook al gezoend hadden…

Hij speelt een spelletje met je, misschien heeft hij het zelf niet door. Volgens mij vindt hij je onbewust niet meer interessant als jullie wat krijgen, maar omdat jullie afgesproken hadden dat jullie er een punt achter zetten, word jij opeens wel weer interessant voor hem (wat onbereikbaar).

Ik vind sowieso dat hij allang wat met je ondernomen moest hebben mocht dit echt werken, dus ik zou er echt letterlijk een punt achter zetten en op zoek gaan naar een jongen waar gelijk alles goed voelt en er geen twijfels zijn.

Het belangrijkste is al gezegd, maar om henog meer te overtuigen: Ik vind het verdacht dat hij zegt dat ie geen tijd heeft, terwijl hij wel elke dag kan chatten en ook nog een keer uitgaat. Het is toch een kleine moeite om in plaats van virtueel, eens echt af te spreken?! Hoewel zijn uitleg misschien wel verklaart waarom hij geen relatie wilt, maar goed volgens mij zitten er toch gaten in zijn uitleg.
Ik zou hem niet meer spreken. Of toch niet elke dag. Zeg hem dat en als hij toch begint, negeer hem dan. Je hebt hem al gezegd waarom dus moet hij het naderhand gaan weten.

Ja inderdaad. Hij heeft de heledag door tijd om met me te praten, en als hij het zo druk met huiswerk zou hebben en hij gaf om me, dan zou hij zijn huiswerk eventueel ook nog 's middags kunnen maken, zodat hij in de avond dan met mij kan afspreken…
Over 1 week hebben we activiteitenweek op school waardoor we dus geen huiswerk hebben en hij ook niet. Ik probeer het dan nog 1 keer en als hij dan niet wil afspreken terwijl hij dan dus wél tijd heeft, dan zet ik er een punt achter…

Ik ken dit, heb ik ook gehad alleen dan een paar maanden lang door… en het heeft niets opgeleverd… als ik jou was zou ik er een punt achter zetten en niet meer op die dingen als ‘‘dan gaan we samen doen’’ in gaan want die jongen vindt je aandacht leuk en weet dat jij hem ziet zitten dus houdt hij je aan een lijntje, tenminste dat haal ik eruit, want bij mij ging het ook precies zo.

Jaa, ik denk eigenlijk dat het ook wel zo is…
alleen dan wil je t gewoon niet geloven ofzo omdat je hem zo leuk vind.
Naja ik ga echt met hem stoppen iniedergeval, t levert toch niks op nee…

laat hem lekker zitten… een jongen die alleen om zn school geeft is ook nix…

Ik heb hem laten zitten en heb gezegd hoe ik er over dacht…
hij ook en jullie hadden gelijk.
toen met uitgaan enzo wist hij nog niet wat hij wou (hij vond me wel leuk)
en nu weet ie het wel, en dat is dat ie dit soort dingen niet aan zn hoofd wil hebben.
die huiswerksmoes was gewoon omdat ie geen vriendin wou, stakker…

Jongens zijn kut.

inderdaaaaaad