HELP! Ik raak mijn vriendin kwijt!

Hallo iedereen,

Ik ben sinds de 1e al goed bevriend met S en toen ik te horen kreeg dat we samen door mochten naar de 2e in dezelfde klas, was ik helemaal blij! Eenmaal in de 2e zittende, waren we aan het begin nog wel heel erg samen, en er waren ook veel meidengroepjes in de klas. Ook zat V in zo’n meidengroepje. Ik had later het idee dat ze daar niet meer geaccepteerd werd, en dat was dus ook zo. Ze kwam nu elke pauze bij ons staan en begon S langzaam van me af te pakken. In het begin vond ik het nog niet zo erg, totdat ze oppeens alles met V wou doen in plaats van met mij! Ze wilden altijd naast elkaar zitten, altijd wachtte S op V bij de kluisjes, en als ik nog niet klaar was bij mijn kluisje, liepen ze gewoon weg! Ik begin me nu toch wel erg in de steek gelaten te voelen. Ik heb verder ook niemand, want ik en S deden altijd alles samen. Ik probeer wel gewoon nog aardig tegen S te doen , en de laatste tijd gaat het gelukkig alweer een stukje beter , maar dat heb ik ook maar weer te danken aan mn mentor, die een plattegrond heeft gemaakt waarbij ik iedere les naast S mag zitten. In die tijd probeer ik zo aardig mogelijk te doen. Alleen omdat V zo’n grote mond heeft en domme grapjes maakt vind S haar maar leuk heb ik het idee. . Ik snap niet waarom S mij in de steek laat voor haar! Ik ben echt bang dat ik S voorgoed kwijtraak. Ik probeer wel gewoon mezelf te blijven, maar alleen omdat V ertussen schoot is onze vriendschap nu aan het kapotgaan.

Wie kan mij helpen? Tips?

Wat voelen de mensen die hier op het forum zich gekwetst, door te zeggen dat ze lelijk is en dik. Sorry maar zeg het dan gewoon NIET.

Maar goed ik zou gewoon met S gaan praten en anders zelf een beetje leuke dingen ondernemen. Met S en anders zou ik gewoon een beetje naar anderen mensen toe trekken.

Wat heeft dat er mee te maken? Alsof alleen dunne, knappe meisjes aardig kunnen zijn en vriendin waardig xD
Maargoed als S een echte vriendin is/was dan kan je er met haar over praten. Zorg gewoon voor duidelijkheid. Is jullie vriendschap weg? Probeer dan contact te zoeken met andere klas genoten.

kleuter

sorry! ik voel me gewoon nogal eenzaam, en dan zeg ik zulke dingen. Ik vind het gewoon zo gemeen van dr! En ze is ook erg mollig, dat is gewoon echt zo. Ik denk btw niet dat ze op dit forum zit. ik zal me voortaan inhouden, sorry.

Die S is juist lief dat ze met V op wilt trekken. Als jij haar ‘dik en lelijk’ vindt, zullen vast meer mensen dat vinden en heeft ze niemand. xD

Nog een keer: Wat maakt het uit dat ze mollig is? Er is geen verband tussen lichaamsbouw en sociale ontwikkeling.

Ze heeft genoeg vriendinnen. Ze is niet buitengesloten en ze word niet gepest, omdat ze ook veel durft te zeggen. ik probeeer haar toch niet af te katten! Alleen heb ik nu gewoon niemand meer en voel me gewoon rot! En nee ik ben geen kleuter, tis heus niet leuk om het schooljaar door te gaan zonder vriendin :frowning_face:

Wat maakt het nu uit dat ze mollig is ? Dat beïnvloed je gedrag toch niet wtf.

Rare gedachtegang heb jij.

nogmaal sorry zeg! ik vraag alleen om tips om onze vriendschap te houden, en krijg alleen zulke reacties. Pfff…

Dit meisje is gewoon heel erg gefrustreerd en bang omdat ze dr vriendin waar ze jarenlang alles mee deed, kwijt aan het raken is.
Ik zeg niet dat het goed is wat ze zei, maar ik snap het wel.
Ze probeert die V gewoon te kleineren, dat ze geen goede vriendin is en dat ze ook niet snapt dat S met dr om gaat omdat ze er in haar ogen, niet leuk uit ziet.
Nogmaals, ik praat dr gedrag niet goed, maar ik snap wel waar ze mee bezig is.
Uit onmacht probeer je toch van alles te doen om haar dan terug te krijgen.

Meid, laat je niet zo door V op je kop zitten.
Ik zou er met S over praten, dat je dit gevoel hebt.
Als ze dan nog zo blijft doen, weet je dat S geen echte vriendin meer is.
Er zijn nog zoveel andere mensen waar je het WEL goed mee kunt vinden en die er WEL voor je zijn en blijven!

Je vraagt er ook wel om als je zoiets zegt.
En ‘dik zijn’ is sowieso best een gevoelig onderwerp hier op Girlscene.

ik denk dat S het niet echt zal snappen als je met 'r praat, omdat ze op een of andere manier ookal vind dat ze met jou geen rekening meer hoeft te houden bij de kluisjes bijvoorbeeld, dat is niet zo’n belangrijke zaak natuurlijk, de kluisjes, maar toch zegt het wel veel als ze niet even op je wacht, zal ze 't alleen maar gezeik vinden, denk ik.
maar als ze je nou wel snapt, als je er over praat, en er wel rekening mee gaat houden, weet je dat ze nog een goede vriendin is!

Hhm weet ik wel maar dan nog. Laat dat dan gewoon weg uit je verhaaltje want het is gewoon onzin.

Voor de rest snap ik het wel.