Hallo iedereen,
Ik ben sinds de 1e al goed bevriend met S en toen ik te horen kreeg dat we samen door mochten naar de 2e in dezelfde klas, was ik helemaal blij! Eenmaal in de 2e zittende, waren we aan het begin nog wel heel erg samen, en er waren ook veel meidengroepjes in de klas. Ook zat V in zo’n meidengroepje. Ik had later het idee dat ze daar niet meer geaccepteerd werd, en dat was dus ook zo. Ze kwam nu elke pauze bij ons staan en begon S langzaam van me af te pakken. In het begin vond ik het nog niet zo erg, totdat ze oppeens alles met V wou doen in plaats van met mij! Ze wilden altijd naast elkaar zitten, altijd wachtte S op V bij de kluisjes, en als ik nog niet klaar was bij mijn kluisje, liepen ze gewoon weg! Ik begin me nu toch wel erg in de steek gelaten te voelen. Ik heb verder ook niemand, want ik en S deden altijd alles samen. Ik probeer wel gewoon nog aardig tegen S te doen , en de laatste tijd gaat het gelukkig alweer een stukje beter , maar dat heb ik ook maar weer te danken aan mn mentor, die een plattegrond heeft gemaakt waarbij ik iedere les naast S mag zitten. In die tijd probeer ik zo aardig mogelijk te doen. Alleen omdat V zo’n grote mond heeft en domme grapjes maakt vind S haar maar leuk heb ik het idee. . Ik snap niet waarom S mij in de steek laat voor haar! Ik ben echt bang dat ik S voorgoed kwijtraak. Ik probeer wel gewoon mezelf te blijven, maar alleen omdat V ertussen schoot is onze vriendschap nu aan het kapotgaan.
Wie kan mij helpen? Tips?