HEELLLP
Ik mag mijn benen niet ontharen van mijn moeder. Ze zegt dat de haren donkerder terugkomen, (ik heb nu blonde haren). Ik ga morgen op vakantie en ik schaam me voor mijn benen. Mijn haren op mijn benen zijn vaak statisch. Iemand tips ? Kan ik iets doen, iets smeren waardoor mijn haren niet meer statisch zijn en niet opvallen? Als je een meter van me afstaat vallen ze niet op en lijkt het of ik gladde benen heb, maar als je gaat zonnen ofzo ziet iemand het natuurlijk wel. Of iemand tips voor na de vakantie, om met mijn moeder te overleggen over ontharen ? Voor de gym is dit natuurlijk ook mooier.
x
Als je het harst komt het niet donkerder terug hoor? Alleen als je het scheert.
Gwn elke keer terug ontharen x
Ik zou blonde haren niet scheren.
Als je echt graag wilt? Scheermesje is het makkelijkst.
Oke dankjewel, en ontharingscreme? veranderd er dan iets ?
Haha het komt niet donkerder terug, dat lijkt alleen maar zo door de hoek waarin het is afgesneden. Het wordt wel wat dikker en stugger en daardoor lijkt het ook donkerder.
Het lijkt alsof het donkerder terugkomt. Dit komt omdat de haren die nu op je benen zitten al wat gebleekt zijn in de zon ze zitten er namelijk al minstens een jaar.
Waarom mag het eigenlijk niet van je moeder? En ik zou eigenlijk zelf gewoon gaan scheren. Ze kan moeilijk je haar weer terug op je benen plakken als ze het er niet mee eens is xD
Hoe oud ben je dan? Ik zou het gewoon doen trouwens. Ik scheer mijn benen al vanaf mijn 11e, nu dus bijna 6 jaar, en mijn haren zijn nog steeds blond :’)
Niet scheren, blonde haren zie je amper.
Gewoon scheren.
Waarom zou je niet mogen scheren? Als je dat wil doe je dat gewoon het is toch jou lichaam of niet?
harsen of waxen. dan komen er geen donkere haartjes terug en het blijft langer weg
Het komt niet donkerder terug, dat is bullshit. Ik scheer mijn beentjes nu al 2 jaar lang, en het blijft blond terugkomen, maar ik vind gladde benen gewoon fijn, dus daarom scheer ik het. Ik snap echt niet waarom je het niet zou mogen scheren, dat is echt de normaalste zaak op de wereld.
Ben je echt 21? Want dan vind ik dat je moeder je ondertussen toch je eigen keuzes wel mag laten maken ; )
Ik had ook zoiets van “hmmm, blijf je dan niet aan de gang,…” maar nee hoor, het is alleen maar heel fijn om gladde benen te hebben en het kost je echt een minuutje per week in totaal of zo, dus ook al doe je het elke dag, dat maakt niet uit.
De haren komen in principe ook niet dikker en donkerder terug, dat lijkt alleen zo omdat haartjes die er al een hele tijd opstaan aan de topjes zijn versleten en daarom daar lichter en dunner zijn geworden. Het lijkt dus wel zo dat de haren donkerder terugkomen, maar het zijn gewoon dezelfde haren.
Tja. Ik vond t de moeite waard Maar ik weet dus niet of de leeftijd op je profiel klopt en hoe oud je bent. Ben je 11, zou ik zeggen: wacht er nog even mee, bijna niemand van die leeftijd doet dat. De meesten beginnen volgensmij zo rond 14 jaar (?).
Ik heb blond haar en onthaar mijn benen met crème of een scheermesje: de haartjes zijn nog nooit donkerder teruggekeerd De reden waarom ik het doe is omdat ik echt zoveel haar heb, + je zag het zelf door een zwarte panty, omgekeerd effect haha!
Doen zou ik zeggen
Gewoon doen, ik deed het ook gewoon terwijl zij het er niet mee eens was. En de haren kwamen niet eens zwarter terug, yay!
Dit klopt niet! Haren komen terug zoals ze in je genen staat.
Dus het kan dat ze dan dikker en donkerder terug komen, want door zon word haar gebleekt en ze slijten wat door de wrijving van kleren waardoor ze dunner worden
Gewoon lekker scheren als jij dat wilt
Het is jouw lichaam, dus als je wilt ontharen moet je dat gewoon lekker doen. (vind ik)