HELP!? Ik mag het vriendje van m'n beste vriendin niet..

Hallo,

Ik heb dus een probleem waar ik en m’n beste vriendin niet uitkomen. Het zit namelijk zo: Haar vriendje mag ik niet en dat komt omdat hij erg egocentrisch is tegenover m’n beste vriendin en hij kwetst haar ook daardoor begon ik hem langzamerhand ook te haten… M’n beste vriendin en ik hadden er ook erg vaak ruzie over, eerst was het dat zij teveel met haar vriendje bezig was, ook staat m’n vriendin niet zo goed voor school en hij had dus gezegd dat ze toch naar de havo kon gaan (hij steunde haar totaal niet door bijv. te zeggen : het komt wel goed, je haalt het wel ), ook was er een ruzie omdat hij me had beledigd etc. Nu is het zover gekomen dat ik van hem walg. Mijn vriendin wil niet inzien dat hij slecht voor haar is, ik voel me erg machteloos, daarover heb ik ook weer ruzie gemaakt… Het is eigenlijk sinds de relatie begonnen is dat we zoveel ruzie’s hebben. Ik weet ook dat ik me teveel zorgen maakt om haar, maar ik ben zo’n persoon…zij ziet wel het goede in hem (zegt ze) en ik niet en dat terwijl ik dat moet aanzien… En nu wil ik dus vragen, wat m’n beste vriendin moet doen.

Doeiii

Vast niet het antwoord wat je wilt horen maar je kan hier niks meer aan doen. Alles wat je wou zeggen is gezegd, het is nu aan haar wat ze ermee doet.

Dat is nou het probleem, zij weet niet wat ze ermee moet…

Ik herken dit. Ik heb op ten duur mijn vriendin laten vallen en uiteindelijk deed ze zelf niks geen moeite om het goed te maken. Terwijl anderen ook zeggen dat die vriend niet goed voor dr is enzo.
Als je het al gezegd hebt kan je het beter zo laten doen denk ik. Het blijven haar keuzes en als je verliefd bent zie je dat soort dingen niet goed, als ze jou niet gelooft moet ze het zelf maar merken. Misschien kunnen jullie proberen om het niet over die vriend te hebben? De kans dat dat een gezellig gesprek gaat worden is dan toch klein en misschien kunnen jullie het dan wel leuk hebben samen.

Liefde maakt blind. Ik heb hier zo vaak mee te maken, en als het uit is komen je vriendinnen weer met hangende pootjes terug. Maar nee, je kan niets doen. Je kunt goed met haar praten maar ze zal je toch niet serieus nemen.

Ja, maar ze is een hele bijzondere vriendin, zo’n iemand kom je niet vaak tegen…

Het is haar vriendje. Zij moet ermee leven. Niet jij. Je kan nu niets meer doen.

Ik zou het proberen los te laten. Uiteindelijk is het haar keuze en niet die van jou.
Spreek anders met haar af dat jullie hrt niet meer over haar vriendje hebben zodat jullie vriendschap leuk blijft.

luister: vergeet niet dat het gevoel voor iemand waar je van houdt(verliefd op bent) ALTIJD sterker is dan jullie band als beste vriendin.
Als zij dreigt hem kwijt te raken, en jij spoort dat aan(dus dat ze beter af is zo en dat ze niet terug moet gaan naar hem etc)… en zij heeft het gevoel van wel, zal ze altijd jou aan de kant schuiven.

het is haar vriend, en zij is gelukkig met hem(ook al vind jij van niet, dat is niet aan jou)… en zij wil een toekomst met hem… daar heb jij helemaal niks over te vertellen.
Doe je best om hem te leren kennen zodat je het wat makkelijker maakt voor je beste vrienidn(het is voor haar ook niet leuk om tussen 2 vuren in te zitten) dus doe het voor haar.
doe je best om haar te steunen en laat de rest op zijn beloop gaan.

@JARxOFxHEARTS, dat is echt het vreemdste dat ik ooit heb gehoord. Het gevoel voor je geliefde zal ALTIJD sterker zijn dan die met je beste vriendin? Dat is echt belachelijk. Ik en mijn beste vriendin zijn al 10 jaar bevriend en ik heb daarnaast een stabiele relatie met de jongen waar ik van houdt. En nooit, nooit zal ik hem boven haar kiezen.

^ja en waarom kan niet iedereen gewoon even belangrijk zijn? Ik plaats niet de een boven de ander :stuck_out_tongue:

Je moet het laten gaan, het is aan haar om er achter te komen of hij wel of niet goed voor haar is. Zij moet die les leren, zelf, dat moet jij haar niet vertellen want ze zal toch niet luisteren! Sta voor haar klaar wanneer hij haar weer pijn doet, troost haar etc, maar ga hem niet zwart praten naar haar toe, want dan raak je juist je vriendin kwijt.

Probeer niet te veel op haar in te praten dat haar vriend niet goed voor haar is. Dan wordt de situatie alleen maar aangedikt, trekt ze meer naar haar vriend toe en verslechtert jullie relatie nog meer. Over een tijdje zal ze er wel achter komen dat hij idd niet goed voor haar is en dan zal jij er zijn om haar op te vangen.

Als jij je verhaal hebt gedaan over wat je van hem denkt, en over hoe je tegen hun relatie aan kijkt, dan heb je je verhaal gedaan en dan is het klaar.
Jou vriendin moet het zélf in zien, en zolang zij dat niet doet kun je ruzie maken wat je wilt, maar daar heb je alleen jezelf (en je vriendschap) mee.
Het is jou vriendin haar leven, niet die van jou. En als haar vriend echt zo slecht is, dan zal ze ooit op haar bek gaan en staat ze op, en dan heb jij haar gewaarschuwd. Maar jij bent niet verantwoordelijk voor haar.

Sorry maar ik vind dat jij je daar niet mee moet bemoeien. De vriendschap ‘uitmaken’ omdat je haar vriend niet mag vind ik dan ook echt belachelijk.

Ik heb nog een probleem, het vriendje van m’n beste vriendin is de beste vriend van mijn vriend en die zit er dus ook tussen en nu heeft dus het vriendje van m’n beste vriendin de vriendschap beeindigd met mijn vriend en dit zal hem dus erg kwetsen HELP

Het lijkt me beter dat jij je er gewoon niet mee bemoeit en haar lekker zelf laat bepalen wat ze doet.
Als ze hem tegenkomt met haar, dan doe je gewoon vriendelijk maar negeert hem verder. Maak geen problemen waar ze niet zijn, en je vriend ook niet.

^ Mee eens. Wees vriendelijk wanneer je hem bij je vriendin aantreft, en negeer hem verder. Ze komt er vroeg of laat zelf wel achter. Jij en je vriend hoeven er namelijk niet tussen te zitten. Laat die twee.

Dit. Het is echt niet aan jou om je hiermee te bemoeien. Een vriendin van mij heeft ook sinds een paar weken een vriend en ineens hoor ik er niets meer van. Tja jammer dan maar daardoor ga ik me toch niet met haar vriend bemoeien?!