Help, ik krijg een bochelrug!

Omg, ik ben pas 13 en ik heb echt zo een soort bochelrug…
Weet iemand tips hoe ik zonder moeite rechtop kan zitten?
want als ik nu rechtop zit doet het pijn :0 ;(
Hell, Help me!

fysio? xD

Én als je nou eens naar de dokter gaat?
Je kan rechtop zitten en als je iets op de grond wilt oprapen netjes door je knieën te gaan.
Maar heeft dit te maken met de geboorte, dan moet je naar de arts. Die kan opties geven om deze ‘‘bochel’’ te verhelpen.
Misschien kan je ook naar een fysiotherapeut gaan!
Succes

Als ik jou was zou ik even naar mensendieck gaan. Ik zat/liep/deed alles ook altijd heel krom toen ik zo oud was, maar door een paar lesjes daar (wordt ook vergoed als het goed is) sta ik nu juist heel recht. noh, mijn gymlerares zei het zelfs :’)

omg moet ik zo een behandeling ofzo ondergaan??
Neeehh, zijn er geen ‘ThuisTrucjes’ of hoe ze dat ook noemen?

nee ik heb het ook gehad en je moet toch echt naar de dokter, die verwijst je door naar de fysiotherapeut. Zelf studeer ik ook fysiotherapie en die hebben goede oefeningen waardoor je het kan verhelpen. Als dat niet helpt kan je ook voor cesartherapie gaan

Behandeling? XD Klinkt echt alsof je denkt dat je meteen naar het ziekenhuis moet. Maar loop je gewoon krom of ís je rug krom? Want bij mensendieck leer je gewoon hoe je recht moet staan. (Met oefeningentjes enzo.)

maar wat is dat?

[nohtml][b][message=4147873,noline]nRii schreef op 01 October 2009 @ 21:41[/message]:[/b] [...]

maar wat is dat?[/nohtml]

Ooit van google gehoord? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensendieck

Oh en ga gewoon ff naar de dokter/schoolarts whatever en bespreek het daar. Dan zul je vast wel wat oefeningen meekrijgen om het te verminderen.

Ja ik denk dat je wel naar de fysio moet… geen idee hoelang het dan duurt… of dat je inderdaad oefeningen voor thuis krijgt. Maar je kan beter nu gaan ipv dat je het uitstelt. En toch proberen je rug recht te houden ook al doet het pijn.

Naar de dokter jij. Je ruggenwervels kunnen gaan vergroeien en dat is niet heel… prettig.

k heb er ook therapie voor gehad,
heb ook pijn in m’n rug als ik rechtop zit (nog steeds)

wat helpt is:
steeds even 10 seconden rechtop zitten, dan weer een minuut ‘ingezakt’ en dat bijv. een kwartier lang, een paar keer per dag. dan wennen je spieren eraan. en op den duur ga je dan vanzelf rechtop zitten, schijnt.

Ik ben altijd bang dat ik dat ook krijg door teveel computeren!

mensendieck idd =) die helpt je met je houding

Ga naar de huisarts.
Dan wordt je wss doorverwezen naar de fysio voor ceasar therapie en/of oefeningen.

oke, ga een keer langs bij je huisarts! Het kan zijn dat je scoliose hebt… heb ik namelijk ook, te laat ontdekt en nu moet ik over een paar maandjes geopereerd worden. Scoliose is dat er een bocht in je wervelkolom zit en dan je dus een bochel in je rug hebt. Zoals jij zegt. Dus echt een keertje langs gaan bij de huisarts hoor! Kijk een eens keer naar je heupen of die gelijk staan… en als je voorover bukt of je rug gelijk is. Iig heel veel succes ermee!

he, ik heb precies hetzelde, ik loop,zit,sta altijd een beetje gebogen. het zit bij mij heel erg in de familie.
ik denk dat ik me maar eens laat infomeren bij de huisarts.
goede tips girls!

Idd… alsof wij hier op gs allemaal geneeskunde hebben gestudeerd ofzo =/.

uhm gewoon veel rechtop zitten
:darth:

Naar de dokter gaan. Die heeft er verstand van, in elk geval meer verstand dan de gemiddelde Girlscene-bezoekster!