Help! ik kan niet plannen...

ik heb over 2 weken een toetsweek en ik moet heeel veel leren. Heeft iemand tips om een planning te maken? Of nog andere tips?

http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-plannen-etc.-309862.0.html

Dankjee!

Ik maak altijd een schema in de volgende stappen

• Voor elk vak schrijf ik op hoeveel ik moet doen, alle hoofdstukken, aantekeningen, opdrachten die je moet maken/doorlezen. Tip: Als je vijf hoofdstukken van iets moet leren, schrijf dan niet H1 t/m 5 maar H1, H2, H3,H4,H5. Op die manier kun je het makkelijker indelen in de volgende stap.
  • Dan maak ik een soort agenda/ grote tabel in word met alle dagen. Schrijf belangrijke dingen die je op die dagen gepland hebt staan, zoals verjaardagen, er eerst in.
  • Daarna kun je de stof van die vakken indelen. Zorg echt dat je weet dat het haalbaar is. Als je denkt dat je planning toch onhaalbaar is, zal je het ook niet gaan volgen.
  • Beloon jezelf elke dag als het lukt om je planning te halen. Doe deze beloning níet als je het niet haalt. Probeer niks te verschuiven naar de volgende dag.

Succes! Komt vast goed :wink: