Help, ik kan naar geen enkele school..

Hee, ik wil graag iets in de richting met fotografie/design gaan doen, ik doe nu VMBO & hoop mijn diploma te halen. Havo kan ik echt niet aan…
Ik had me ingeschreven voor het sint lucas, ik ben daar niet aangenomen, weet niet waarom. Ze zetten dat niet in de brief.

Nu ben ik gaan zoeken & kwam ik uit op de fotoacademie, in eindhoven. De studiekosten vind mijn vader veelste duur… (1400 per maand) dus dat word 'm niet.
Nu kan ik nog naar het Koning Willem 1 College, maar die school vind ik persoonlijk echt rot. Ik ben heel erg verlegen en durf niet zo snel contact te maken. Ook heb ik het idee dat daar veel van die aso meisjes rondlopen, waar ik dus niet tussen pas.

Ik kan dus nergens heen, weet iemand nog een andere school in de omgeving van Den Bosch? Dankjewel.

Edit: Mijn pa zegt dat je voor kw1c havo nodig hebt, wat ik dus niet aan kan…

mijn zus zit ook op Koning Willem 1,
die doet detailhandel.
en ja, er zitten idd een beetje aso meisjes in haar klas
maar gelukkig heeft ze een meisje is haar klas die wel een beetje normaal is.
misschien moet je een keer bij een opendag ofso gaan kijken?
er zitten heus wel leuke mensen op die school :’)

kw1c is mbo dus kan je gewoon heen met vmbo hoor,
en ik ken genoeg leuke meiden die daarop zitten en die aso’s heb je overal wel.
En je hebt ook nog het ROC anders.

idd aso’s zijn overal,
ik zit op atheneum en er zitten zelfs aso meisjes in mijn klas wat je vaak toch niet verwacht op een hoog niveau toch? :’)

Roc Tilburg? Rooi Pannen?

Edit:
Ik ga gewoon naar KW1C als ik slaag. Is gewoon zo dichtbij (voor mijn huis) En ik ga echt niet helemaal een andere school zoeken alleen omdat er minder leuke mensen op die school zitten

Op elke school zitten wel aso’s en minder leuke mensen…
Kun je anders geen opendagen bezoeken?

ik weet wel dat ze op Rooipannen in tilburg ook vormgeving geven? maar dat is misschien niet echt de soort fotografie enzo die jij wilt.

In rotterdam hebben ze het Grafisch lyceum, maar dat ligt ook niet echt naast de deur…

en ik vond iets over de Eindhovense school? Maar dit is allemaal meer een soort vormgeving…

oh eindhoven was te duur, niet goed gelezen, sorry!

Ja die aso’s daar kom ik maybe wel overheen maar ik ga sowieso naar de opendag 15 januari.

Op het KW1C heb je geen havo nodig voor fotografie. Een meisje uit mijn oude klas had zich daar ook bij ingeschreven met een kader diploma. Zij was dan wel niet aangenomen maar haar fotos waren gewoon niet goed. En het KW1C is een grote school maar overal is een aparte afdeling voor de bepaalde studies. Je bent dus wel ‘dicht’ bij de mensen met dezelfde interesses daar.

Ik zou mij nooit laten tegenhouden door ‘asomensen’ als ik naar een bepaalde school wil, het is jou toekomst toch?
Ik zit zelf ook wel beetje met het probleem hoe duur zo’n opleiding kan zijn. Ik wil zelf naar de fotovakschool, maar ik kan het niet betalen nu, en mijn ouders kunnen het wel betalen, maar die willen het niet betalen ( ik woon niet meer thuis )
Daarom ga ik een jaar stoppen met school, en fulltime werken om het te kunnen betalen het jaar daarna.
Als je iets echt graag wilt, laat je je door zulke dingen niet tegenhouden.

Ja klopt, mijn vriend zat op het kw1c, maar hij vond de leraren niet goed en daardoor heb ik er denk ik ook veel minder vertrouwen in. Toen ik daar was voelde ik me zo’n bruggertje weetjewel, ik ben echt superstil en ik weet niet of mensen mij wel accepteren. Toen ik er was liepen er veel scene, en alternatieve mensen rond (niet negatief bedoeld) en zo ben ik gewoon echt niet… Pff ja ik zeur sorry maar ik vind het echt moeilijk om in te schatten hoe mensen gaan doen.

Ik hoop voor je dat die asomensen een beetje meevallen.
Het moet natuurlijk wel leuk zijn op je school.
Veel succes!

Dat zal je alleen te weten komen als je er eenmaal op school zit…
Misschien valt het wel 100% mee. Laat je alsjeblieft niet tegenhouden door angst of onzekerheid… en je hoeft toch niet hetzelfde te zijn zoals de mensen die je daar hebt zien rondlopen! En trouwens er zullen vast wel meiden opzitten die net zijn zoals jij!

Thanks, ja maar het is toch anders als op de middelbare… Nouja ik ga wel naar de open dagen, dan zie ik het wel :slightly_smiling_face:
Bedankt allemaal!

Je hebt ook nog de fotovakschool, kost ook wat. Wel minder dan de fotoacademie.

Ik zal eens op de site kijken :slightly_smiling_face:

De opendagen van de fotovakschool:

15 januari 2011 vestigingen: Amsterdam, Boxtel en Venlo
22 januari 2011 vestigingen: Apeldoorn en Rotterdam

Niet in eindhoven, he bah ik woon ver weg D:

Is venlo ook zo ver weg dan? Ik woon ook ver weg… maar voor een fotografie studie moet je dat wss wel voor over hebben.

Ik woon in Rosmalen dat ligt vlakbij Den bosch, boxtel is wel haalbaar denk ik… alleen ik ben bang dat ik de treinen mis enzo omdat ik never met een trein ga en ik ben gewoon dom in zulke dingen :’)

Maar dat word vaker treinreizen dan haha