Help ik heb luizen!!

Heeft iemand ervaring met luizen?
Mijn moeder heeft nu luizen, mijn vader en ik. Ik ben bang dat als ik luisvrij ben dat ik dan weer besmet wordt door iemand in mijn gezin en dat het eeuwen gaat duren voordat heel ons gezin luisvrij is… wat te doen?

Gewoon bij iedereen luizen shampoo doen en kammen. Simpel

Klik

Iedereen gelijk uitkammen, en al het beddengoed, en kussenslopen van bijv. de bank wassen. Ook gelijk maar de gordijnen voor de zekerheid. De eventuele knuffels allemaal wassen. Alle kleding wassen. Zorgen dat er geen enkele plek is waar ze nog zouden kunnen zitten. Alleen je haar wassen is niet voldoende.

ik heb gehoord dat als je azijn in je haar doet de luizen daarvan dood gaan
en als je olijfolie in je haar doet en er dan mee blijft slapen ( wat ook bij de azijn kan volgens mij) en dan de volgende ochtend gaat kammen de neten er makkelijker uitglijden

of je haalt gewoon antiluizenshampoo en een kammetje dan weet je zeker dat het werkt :’)

Goed het huis schoonmaken en zorgen dat alles is gewassen.

hahah precies

Dat wassen is achterhaald. Schijnt niet te helpen. De RIVM heeft dat advies dit jaar aangepast.

Google dit: de luizenstofzuiger.

VEEEEEL kammen met een netenkam en je haar wassen met die luizen shampoos en lotions

Koop zo’n kam die electrische schokjes geeft dan weet je zeker dat ze allemaal dood gaan en natuurlijk zo’n shampoo gebruiken.

Thanks voor al de tips meiden! X

Dit ja.

Ik ben al jaren luizenmoeder en we hebben net weer een bijeenkomst gehad.

http://landelijksteunpunthoofdluis.nl/default.asp?pid=85

zelf 2 keer gehad: ik gebruikte een netenkam, dus geen luizenkam of shampoo oid. ik kamde mijn haar 3 keer per dag, en herhaalde dit elke dag, ik raad je aan om door te kammen nadat je al 2 weken niks meer gevonden hebt

Als je er van af bent; alsnog elke week kammen omdat de kans groot is dat je het weer krijgt als je het via bijvoorbeeld school hebt gekregen.