Help ik heb geen vriendinnen in de klas

Hallo allemaal, ik had een beste vriendin in mijn klas alleen nu is die naar het vwo gegaan ( ik doe havo) en nu heb ik geen vriendinnen in de klas. Ik probeerde me aan te sluiten bij een groepje( dat zijn de enige mensen die leuk vind in de klas) ik sta wel eens bij hun en ik dacht dat ik echt hun vriendin kon worden maar we zijn nu 2 maanden verder en ik ben alleen maar hun stalker( zo voel ik me dan) en niet echt hun vriendin. Een iemand heeft me wel 2 keer gevraagd om af te spreken maar toen kon ik niet en toen ik het aan haar vroeg kon zij niet maar dat was het. Volgens mij is zij de enige die mij wel mag.Binnenkort hebben we klassenuitje en skikamp. Mijn beste vriendin gaat niet mee op skikamp dus ik ben bang dat ik daar niemand heb en ik ben ook bang dat ik met het klassenuitje niemand zal hebben. Dus hoe krijg ik een band met hun.

Alsjeblieft iemand help me hiermee het klassenuitje ging niet zoals ik had gehoopt. Ik was Gwn hun stalker zoals altijd en dat vond 1 van hun ( leider groepje) niet echt leuk want ze fluisterde er iets over tegen iemand anders van het groepje. Ik wil niet dat skikamp zo zal worden iemand reageer alsjeblieft voor dinsdag. ASLJEBLIEFT!!!

Het is natuurlijk niet mogelijk dat je binnen een paar dagen een band kunt opbouwen met iemand… en ik denk dat je het gewoon te veel forceert en het daarom zo opvallend is dat je hun ‘‘stalkt’’ misschien moet je gewoon met verschillende mensen meelopen en een praatje maken…

dat snap ik. ik ben ook van plan om een tijdje bij hun uit de buurt te blijven maar op skikamp zijn hun de enige die ik zou hebben dus dan ben ik of de stalker of degene zonder vrienden. ik kan ook niet meer zeggen dat ik niet meer meega want mijn ouders hebben er al voor betaald en we hebben er al dingen voor gekocht. na skikamp zou ik ze wss toch nooit meer gebruiken dus het zou zonde zijn als ik dan niet meer mee ga.plus ik heb geen zin om dit hele gedoe aan mijn ouders te vertellen. dus ik moet wel gaan.maar heb je(of iemand anders) miss tips om minder bang te hoeven zijn voor skikamp

Ik denk dat je je gewoon open moet stellen voor anderen en niet meteen denken dat ze slecht over je denken

Die leider mag mij echt niet meer want ze fluisterde over mij met iemand waar ik bij was en toen keek ze heel raar naar me en ze gaat ook naar andere kamers om weg te zijn bij mij( dat had ik gehoord. Ze zit bij mij op de kamer)maar eerst mocht ze me wel. Ik denk dat het komt doordat ik hun “stalk” ik wil een tijdje bij hun uit de buurt blijven en daarna afspreken met de mensen uit dat groepje die ik echt aardig vindt en die mij wel mogen. En ik hoop dat ik dan closer met hun wordt en ook dat de leider mij weer mag zou dat werken?

Oké, vooropgesteld dat ik het lastig vind hier iets op te zeggen ga ik het toch proberen. Even aan de hand van een real-life voorbeeldje: Toen ik in de vierde zat was er een jongen die P. heette. Hij had eigenlijk geen vrienden, is ook wel een beetje een sukkeltje, maar wel gewoon een aardige gast. Alleen had hij geen vrienden en ging-ie dus een beetje achter een groepje - in dit geval - Marokkanen aanlopen. Die fuckten natuurlijk de hele tijd met hem, steeds wegrennen en hem ontwijken enzo. Fucking lullig, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk.

Dan een goed scenario (ook real-life echt gebeurd gekke shit). In de derde kwam een jongen van een andere school naar mijn school toe en hij kende echt helemaal niemand. Hij was in het begin natuurlijk stil, en ging met 3 anderen om die ook allemaal nieuw waren in de klas. Naarmate het jaar vorderde werd hij gewoon steeds betere vrienden met meer mensen, op een ‘natuurlijke’ manier om het zo maar te zeggen. Forceer niet zoveel, want ik geloof echt dat je een heel lief en aardig meisje bent. Als je ze ‘stalkt’ is het voor hun misschien irritant, maar als zoals je zegt een gedeelte van het groepje je in ieder geval mag kan je daar natuurlijk gewoon een beetje leuk mee omgaan.

Ik ben gestopt met het groepje een beetje te stalken en heb vriendinnen gemaakt uit de klas van mijn nog maar ik wil ook vriendinnen in mijn eigen klas en dat lukt nog steeds niet: Ik had al 2x gevraagd aan de enige van het groepje waar ik een klein beetje iets mee heb of ze af kon spreken. Maar beide keren kon ze niet. Ik weet nu niet hoe ik bij dat groepje kan komen.want ik ben bang dat ik te stalkerig of te zeurderig ben als ik het nog
Een keer vraag. straks is het jaar voorbij en heb ik geen vriendinnen gemaakt in de klas. Help!

Het is lastig van de hak op de tak vriendinnen te maken in een klas die al (enige tijd) bij elkaar is. Het lijkt erop dat je het een beetje forceert en dat moet je voorkomen. Als jij zo graag vrienden wil maken dan “zien” mensen dat ook aan je gedrag en daarom zou het wat stalkerig kunnen overkomen. Zijn er geen mensen in de klas die alleen zitten of met z’n tweeën? Vaak is dat wel zo en het enige wat je eigenlijk zou moeten proberen is er op af te stappen en een praatje te maken.

Het is ook niet zo’n ramp dat het jaar bijna over is. Na de vakantie is het juist een goed moment om vrienden te maken, want dan is de zomervakantie net voorbij en staan mensen weer “fris” in het nieuwe jaar. :slightly_smiling_face: Succes!

Oke dat ene meisjes heeft mij dit keer gevraagd om af te spreken. Ze vroeg voor zaterdag maar toen kon ik niet dus steldenio zondag voor. Ze zou het vragen zei ze. Het is nu 3 dagen later en ze moet het nog steeds vragen ik hoop echt dat ze het niet vergeet en dat ze het ook echt vraagt en niet vergeet😁 Maar is dit goed of forceer ik toch of?

Ik heb 3 vriendinnen die op de mavo zitten, (en ik op de havo) en nog 1 vriendin in de klas, maar we hebben allebei andere vakken gekozen voor volgend jaar, dus zitten we dan bijna niet meer bij elkaar in de klas. ik denk idd dat je je gwn moet openstellen voor nieuwe mensen en idd niet mensen gaan ‘stalken’, want er was een keer een meisje dat dat bij mij deed een heel jaar lang en toen vond ik haar vreselijk irritant, maar nu doet ze het niet meer en nu trekken we gwn leuk met elkaar op enzo. Maarre veel succes

Ik zit nu ook bij een soort kindercoach want de laatste tijd gaat het echt niet goed op school wat dit betreft.ik wil ook niet meer forceren ofzo maar ik heb toch wel ff een vraag: dat meisje die met wie ik een keer af zou spreken, ik ga nu niet meer zoveel met haar om want zij is voora bij haar eigen vriendinnen, soms lijkt het ook alsof ze me niet meer zo erg mag. Toen een meisje uit de klas iedereen had gevraagd om op haar verjaardag te komen barbecuen ging ik ping pongen met twee meisjes die bevriend zijn met dat hele groepje van dat meisje.( ze heeft een pingpong tafel) en dat groepje ging ook meedoen. Nou ben ik ook niet zo heel goed in ping Pong maar toen ik een balletje missloeg gaf die leider een blik naar dat meisje en zij gaf een blik terug. Ze keken elkaar aan zo van: wtf waarom doet zij ( ik)überhaupt mee. Maar dat meisje reageert wel heel leuk op mijn foto’s op insta enzo zoals ze dat bij al haar vriendinnen doet. En ze zei soms wel wat tegen mij( positief) op het feestje maar op school praat ze nooit tegen me en ze taggt me nooit in foto’s terwijl ik haar dan wel tagg dus ik weet niet echt of ze nou wel echt een vriendin is / wilt zijn of dat ik echt gwn afstand moet doen.

Euh, als ze nooit echt tegen je praat lijkt dat me niet echt een goede vriendin eerlijk gezegd

Op skikamp liep zij ook van me weg. Driekwart van haar groepje deed dat trouwens. ( de vierde was niet mee) tenminste dat hoorde ik van iemand anders. Maar het is gwn erg onduidelijk hoe ze over me denkt want als ze me niet zou mogen zou ze niet op mijn foto’s reageren en voorstellen af te spreken. En Maar als ze me wel zou mogen zou ze niet van me weglopen op skikamp dus tjaa

Wat nu ook zo k*t is is dat mijn beste vriendin en ik langzamer hand steeds meer uit elkaar groeien. Ze vertelt me de laatste tijd ook echt helemaal niks meer. Ze had een vriendje met wie ze bijna een jaar ging. En toen het uitging was ik ziek en was ik pas een week later weer op school. Ze vertelde het me niet eens. Ze had niet geappt, ze zei er niks over toen we elkaar de eerste keer die dag weer zagen. Toen ze aan het praten was met mijn andere beste vriendin, had die het dus over dat het uit was en toen pas vertelde ze van ja het is uit. En dat was vandaag ook weer zo krijg ik opeens midden in een gesprek weer iets te horen wat ze me niet heeft verteld en dan zit ze wel zo geïrriteerd te zuchten van " jij weet ook niks" en en dat is bij mijn andere beste vriendin ook zo en dan denk ik echt van hoe moet ik die dingen dan weten als ze me niks vertellen? En mijn andere beste vriendin gaat ook nog eens verhuizen dus ik zie ervan komen dat ik over een tijdje nog maar 1 vriendin heb: de tweeling zus van de vriendin die weg is gegaan naar vwo. Ik ben nu ook bang dat ik volgend jaar of de rest van de “middelbare schoolleven” geen vriendinnen meer zal krijgen.

Het is nu al weer een tijdje later, maar ik voel je. Ik weet hoe je je voelt, want ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb dus ook geen oplossing, maar dat je wel weet dat je zeker niet de enige bent xx

Ik zit nu met een heel groot deel van mijn klas van vorig jaar in de klas. Bijna alle groepjes zijn nu gewoon het zelfde. Dus echt een nieuwe start om vrienden te maken heb ik niet echt want ze gedragen zich nog steeds hetzelfde als vorig jaar. Ik heb nu wel een praatje gemaakt met een paar kinderen maar er verandert nu niet veel. Ik weet dat de school nog maar net is begonnen maar ik heb het nu al niet echt naar mijn zin.

Het ging eerst wel iets beter. 3 meisjes begonnen me 2 weken geleden een beetje bij hun groepje te betrekken maar nu is het weer een beetje net als daarvoor zegmaar. Ik fiets wel eens samen met een van die meisjes maar zij vraagt het nooit. Ik ben altijd degene die het vraagt. Dus ik weet nie tof ze wel wilt. En ik weet dat het best lastig is om bij een vriendengroepje aan te sluiten aangezien zij echt een groepje met zijn drieën zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik iets closer wordt met hun?

Moeilijk…
Ik kan me voorstellen dat je niet over wilt komen als iemand die zich ‘opdringt’. Als je met dat ene meisje fietst, waar hebben jullie het over?
Als je close met iemand wilt worden, dan helpt het al enorm als je raakvlakken hebt en daar over kunt vragen/praten. Daarbij vindt een ander het vaak fijn als er oprecht interesse getoond wordt.

Het kan zijn dat je op een bepaalde manier overkomt wat mensen afschrikt, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is. Misschien kom je door onzekerheid ‘geforceerd’ over, alsof je jezelf moet bewijzen. Of misschien juist heel verlegen, waardoor men je niet helemaal goed kan peilen. Let er goed op hoe je je voelt en gedraagt in de buurt van anderen, misschien merk je iets van: Oh, misschien geeft dat een bepaalde indruk. Dat hoeft per definitie niet iets verkeerds te zijn, want je kan er namelijk op letten. Denk aan iemand die van zichzelf enorm fronst, terwijl diegene dat zelf niet doorheeft; dan denkt men vaak dat diegene boos is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Of iemand die heel stil is, kan misschien de indruk wekken dat diegene niet geïnteresseerd is (vraagt niet door), terwijl dat wél het geval is. Dit is ietwat generaliserend, maar soms geeft een indruk een heel verkeerd beeld van iemand.

Daarbij: vriendschappen komen van twee kanten. Het kan ook zijn dat deze meisjes heel hecht zijn met elkaar en dat ze minder openstaan voor nieuwe mensen, omdat ze elkaar vooral vertrouwen. Je moet niet denken dat je iets fout doet of dat je jezelf moet veranderen. Blijf vooral wie jij bent, je hoeft jezelf niet te bewijzen en je anders voor te doen om aardig gevonden te worden.

Het is ook zo dat ik echt heel druk en spraak zaak was op de basisischool maar sinds ik op de middelbare zit is het minder. Vorig jaar met mijn beste vriendin nog wel maar nu kan ik gewoon niet meer iets zeggen ik weet echt nooit iets te zeggen en ik weet niet meer hoe ik weer zo kan worden zoals ik was. Thuis ben ik gewoon heel druk enzo maar op school lukt het gewoon niet. Daardoor heb ik ook niet echt meer contact met mensen.