Help, ik heb geen idee hoe ik moet leren!

Ik volg de thuisstudie MBO Bedrijfsadministrateur van het NTI, ik ben druk bezig met het leren voor mijn eerste examen. Ik heb samenvattingen gemaakt, alle opdrachten uit de boeken gedaan. Maar nog heb ik op mijn oefenexamen een dikke onvoldoende.
Ik weet nou niet zo goed meer hoe ik er voor zorg dat ik alle stof ga onthouden.

Heeft iemand tips voor mij??

Ik weet niet of je veel begrippen moet leren? Maar wat voor mij vaak wel helpt is kaartjes maken met vragen/begrippen erop. Deze probeer ik dan te beantwoorden en als het lukt leg ik ze weg, als het niet lukt zoek ik het goede antwoord op en doe ik kaartje terug bij de rest. Dit dan net zo vaak doen tot je kaartjes op zijn, en zo nog een paar keer (: Er is trouwens ook een app voor, Flashcards, kun je op je telefoon kaartjes maken met vragen en antwoorden erop. Succes!

Ik doe ook deze opleiding :slightly_smiling_face: Ik heb eigenlijk alleen maar oefenopgaves gemaakt. Als je alle formules en berekeningen weet, kom je al een eind!

Waar volg jij de opleiding dan? Ook bij het NTI?

Iemand nog tips? Of tricks?

Nee, gwn op een school. Maar heb het meeste zelfstandig moeten doen. Weinig uitleg. Wel als je het écht niet snapte, maar voor de rest moest je alles zelf uitzoeken =’]
Probeer de theorie goed te lezen en de voorbeeld opgaven te begrijpen.

Ik ben gewend om na een aantal lessen uit een boek, daar een toets van te krijgen. Maar nu moet ik dus van 5 boeken meteen een examen maken, heb wel alle opgaven en theorie gelezen en gemaakt. Maar het is toch wel ingewikkeld hoor.

up

Wat ik vaak doe inplaats van een samenvatting:

Zelf toets vragen bedenken of examen vragen over de stof. Of een mindmap maken, is heel leuk als je een beetje creatief bent en werkt voor mij persoonlijk veel beter. Leef je uit met kleurtjes, tekeningen en plaatjes. Niks is fout en het onthoud wat beter.