Help! Ik heb een rare hamster gekocht!

Dames, ik wist even niet in welke categorie ik het moest zetten dus heb ik voor deze gekozen. Maar ik heb jullie hulp even hard nodig!

Sinds vrijdag heb ik een hamster en haar naam is Monster. Ontzettend schattig beestje, MAAR…!
Monster doet een beetje vreemd, en ze deed net zo vreemd dat ik toch even wat tips nodig heb.

1. Ze loopt scheef in haar kooi, maar zodra ik haar buiten haar kooi zet, loopt ze wel normaal.
  2. Ze geeft kopjes aan de kooi.
  3. Bij elke beweging schrikt ze en rent ze met een noodgang haar holletje in.
  4. Ze slaapt ongeveer 3x zoveel als een normale hamster, en als ze wel wakker is dan rent ze als een malloot door de kooi heen, knaagt aan de tralies, klimt op te tralies op de verhoging in haar kooi om er vervolgens weer vanaf te springen.

Kan het gedrag wat zij vertoont kwaad of is het gewoon gestoorde-hamster-gedrag? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
:bored:

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/1939782_337855173036539_4825599412629747720_n.jpg

OMG die foto is echt te cute.
& sorry weet echt niks van hamsters, heb je al gegoogled?

Ze is nog maar een paar dagen bij je dus ik denk dat ze gewoon moet wennen. En veel knaagdieren hebben rare trekjes. Moest je echt ongezonde dingen merken zou ik naar de dierenarts gaan of in ieder geval even bellen

Ik denk omdat die nog maar net bij je is. Ik zou een week wachten zou die nog steeds die rare trekjes vertonen dan of vragen aan de winkel waar je de hamster gekocht hebt of even de dierenarts bellen.

Dit inderdaad.
Ik weet niet waar je je hamster vandaan hebt maar als je 'm hebt overgenomen van iemand, weet je dan zeker dat ie niet mishandeld is? Ik weet dat het een groot woord is voor zo’n klein diertje maar alles kan tegenwoordig. Wij hadden héél vroeger een kat die altijd geslagen werd door de krant, en toen wij haar kregen en ze maar een krant zag dan werd ze helemaal gek.

Anyway, ik denk dat het eerder is van wat Sandy zegt haha! En als jij je zorgen maakt dan kun je toch altijd even naar de DA? Liever 1x teveel dan 1x te weinig toch?

Ze moet denk inderdaad nog even wennen.
ik heb zelf ratjes gehad, die rende ook steeds naar de verhogimg en lieten zich dan ineens vallen haha maffe beestjes
Bijt je hamster ook of is het gewoon knagen, want bij ratten is het zo dat wanneer ie ineens bijt dan betekent dat dat ie of pijn heeft of bang is. Ik weet niet hoe dat met hamsters zit maar misschien is het wel het zelfde.
Tis wel een schatje om te zien :wink:

Ik denk dat ze inderdaad nog moet wennen. En hamsters slapen nou eenmaal veel, het zijn nachtdieren. Dan moet je ze ook niet wakker maken, dat kunnen ze niet waarderen.
En ik heb gehoord dat hamsters vaak aan de tralies knagen als ze bang zijn of hun energie niet kwijt kunnen (door bijvoorbeeld een te kleine kooi).

Ze moet wennen aan haar/zijn nieuwe omgeving, niks raars aan.

Ze moet gewoon ff wennen. Knaagdieren zijn ook een beetje gek soms haha. Dat knagen aan de tralies doen ze allemaal zo’n beetje en dat rennen is energie die ze kwijt moeten. Nu moet je haar natuurlijk nog tam maken, daarom rent ze weg. Laat haar rustig wennen met eten in je handen, als ze uit je handen gaan eten schept dat een vertrouwensband en zal je je hamstertje ook makkelijker kunnen opakken.

Dat scheef lopen zou ik wel ff in de gaten houden. Als dat niet beter wordt, dan kun je misschien beter een dierenarts bellen.

Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar hoe groot is je kooi/radje? Als die te klein zijn, kàn dat het scheef lopen wel verklaren.

In principe is de rest normaal gedrag. Sommige hamsters zijn slomer/rustiger dan anderen. In mijn ervaring zijn vooral de vrouwtjes nogal hevig! Als je wilt zorgen dat ze in ieder geval niet meer van je schrikt, zou ik je aanraden van je hand plat in de kooi te leggen en daar dan wat lekkers op leggen. Het kan lang duren eer ze het snoepje komt halen, maar als je dat een paar keer doet (ipv -graai hamster uit de kooi-) gaat ze niet meer zo van je schrikken.

Kleine gok: je hebt d’r in de dierenwinkel gekocht?

Ik heb haar bij Pets Place gekocht. Op internet heb ik gelezen dat de dieren die daar verkocht worden al zo vaak in handen zijn geweest dat de diertjes al tam zijn wanneer je ze koopt.

Ik heb een kooi bij Ranzijn gekocht, ik heb daar wel aan een medewerker gevraagd of de kooi wel een goed formaat was aangezien ik hem zelf aardig klein vond. Maar volgens de medewerkers daar was deze kooi groot genoeg.

nummer 4 deed mijn oude hamster ook altijd hoor
en ik had een grote kooi met trappetjes en weet ik veel wat
als ik mijne altijd uit de kooi haalde en ik zette hem op mijn bed wou die er ook altijd van afspringen :confused: of hij vond het bij mij zo vreselijk dat ie dacht ik maar er een einde aan maar dat denk ik niet hij was gewoon gek maar wel lief :slightly_smiling_face:
en okay ik ben natuurlijk geen hamster maar ik liet mijn hamster altijd in een donler huisje of van dat gekleurde stro spul slapen dat lijkt me prettiger dan in het volle licht

Ik denk dat ze gewoon zo ís, maar wel schattig toch. Anders even met haar terug gaan naar de winkel of d’r na laten kijken :slightly_smiling_face:

Oke ik weet niks van hamsters, maar wat een schatje!

Ik moest echt lachen om je topictitel haha

Ik denk dat je sowieso naar een grotere kooi moet gaan kijken voor het scheef lopen, maar de andere trekjes zullen zijn omdat ze moet wennen.
Voor de volgende keer mag je echter hier je vragen stellen: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-huisdierentopic-voor-vragen-tips-300279.0.html
Slotje!