Help, ik heb een hoger libido dan mijn vriend

Zoals de titel al zegt, heb ik meer en vaker zin in seks als mijn vriend. Niet dat mijn vriend nooit zin in seks heeft, maar ik heb er gewoon vaker nood aan. Mijn vriend werkt hard (hij is projectleider en werkt zowat over het hele land), is pas om zeven uur, half acht terug thuis en heeft dan meestal gewoon zin om te eten, motorsites af te speuren en dan te gaan slapen en heeft vaak geen zin in seks. Ik wel, en daardoor voel ik me vaak afgewezen (ook al weet ik dat hij gewoon geen zin heeft en dat het niets met mij heeft te maken). Maar ik voel me er slecht bij, en soms voel het alsof ik teveel zin in seks hebt.

Kan iemand me hierbij helpen??? Of zijn er gelijksoortige gevallen?

Heb je het er wel eens met hem over gehad? Dat zou kunnen helpen. Misschien kun je hem in de mood brengen door soms een sexy pakje aan te trekken. Jezelf wat vaker bevredigen kan ook helpen, misschien neemt de drang naar seks dan wat af?

Ik heb geen idee hoe vaak je seks hebt per week natuurlijk, maar het is wel zo dat seks in een relatie gezond is en het raar zou zijn als hij dit nooit wilt.

Ik heb dit zelfde ‘probleem’, hoewel ik er tegenwoordig niet zo veel meer mee zit. Het is gewoon een kwestie van wennen denk ik. Mijn vriend is trouwens altijd nog wel een soort van over te halen, misschien werkt dat bij jouw vriend ook? Niet dat je tegen zijn wil in gaat bedoel ik, dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar meer in de zin van dat hij misschien vanzelf zin krijgt wanneer jullie een beetje aan het zoenen en dergelijke zijn?

Ik herken dit zo. Mijn libido is vele malen hoger dan die van m’n vriend. Ik wil het liefste elke dag, voor hem hoeft het niet zo vaak. Ik voel me dan, precies zoals jij, afgewezen en ik voel dat eigenlijk nog een beetje. Er zijn namelijk nog steeds mensen die heel graag iets met me ‘willen doen’ naar horen zeggen, maar het lijkt of m’n eigen vriend het allemaal niet zo boeit :’) stom… Heb je het al eens over gehad met 'm?

Dat ken ik! Er zijn enkele gewone vrienden van me die niet liever willen als met me tussen de lakens te kruipen, en dan wordt mijn vriend altijd heel lastig en zegt hij dat alleen hij met me wilt vrijen en dat die anderen daar niet aan mogen denken. Wij hebben beiden bijna continue de nood om elkaar te verwennen op dat vlak maar we zijn beiden nog bezig aan onze opleiding dus dat gaat niet vaak… En als het dan gaat heeft ie soms niet eens zin meer. Voel ik me ook altijd zo afgewezen en denk ik ‘goh, mijn vriend ziet me niet meer zitten’

Same here! Lijkt wel alsof ik het zelf getypt heb. Ik heb vaak weekenden dat ik me echt heel rot hier om voel. Afgelopen weekend het hele weekend geen seks gehad terwijl we vrijdagnacht, zaterdagnacht en vannacht samen sliepen. Erg frustrerend…

wow dacht dat ik de enige was! serieus. Klopt echt afgewezen, en gewoon chagrijnig wordt ik ervan. Ik vind het gewoon soort uiting van liefde en dat krijg je dan niet ik weet niet heb ook ALTIJD zin.

Het lijkt wel of ik dit geschreven heb. :confused: Ik voel me nu ook heel rot omdat hij liever wilde slapen.
Hij werkt 40 uur per week en sport daarnaast ook erg veel… hij wil vaak gewoon slapen omdat zijn wekker de volgende dag weer vroeg gaat. Ik heb zo vaak het gevoel dat hij me niet meer aantrekkelijk vindt ofzo… terwijl we wel seks hebben als hij de dag erna vrij is of uit kan slapen. Ook merk ik wel dat hij me nog wel gewoon aantrekkelijk vindt als het dan eens zo ver komt dat we wel seks hebben… dan lijkt hij er ook echt wel heel erg van te genieten.

Blugh, ik voel me rot. :frowning_face:

Heb ik ook. Ik heb dan het gevoel dat hij me niet meer mooi vind, en als het een ander meisje was hij wel zou willen. Ben wel blij dat ik niet de enige ben…

Echt alsof ik het geschreven heb.
Ik voel me ook vaak rot en afgewezen, word ik zo onzeker van.
Ik heb het er vaak genoeg met hem over gehad en het is echt gewoon zijn persoonlijkheid die een (veeel) lager libido heeft dan ik.
En ik weet ook van anderen dat ze wel ‘iets met me zouden willen doen’ en zijn vrienden dat die jaloers op hem zijn en ik weet dat ik niet lelijk ben en toch voel ik me dan zo lelijk of niet goed genoeg als hij me weer ‘afwijst’.

Ik begin er wel een beetje aan te wennen en hij heeft me behoorlijk ‘getemd’, maar alsnog zou ik het anders willen omdat ik niet ga veranderen voor andere mensen. We hebben afgesproken er beide aan te werken, al heb ik nog steeds het gevoel dat ik veel meer mijn best doe (met inhouden) dan dat hij zijn best doet (om meer en vaker zin te hebben).

Ook vind ik het rot dat je vaak hoort en leest dat in de beginjaren van een relatie je altijd zo’n ‘periode’ hebt dat je het echt hele dagen doet enz en dat het daarna afneemt. En dan vraag ik me af wanneer en of die periode bij ons ooit nog komt en als het nu al ‘zo’ is, hoe het dan over een paar jaar zal zijn…

Achja

Ik heb het er al met hem erover gehad, maar ja. Dan gaat het een week goed, en de weer daarna, bam, vergeten. En dan voel ik me zo’n zeur als ik er opnieuw over begin, precies alsof ik enkel aan mezelf denk…

Ik zou toch liever in jouw situatie zitten want ik heb het andersom :cold_sweat:
En dat is ook heel kut, de hele tijd het gevoel hebben dat je tekortschiet op dat gebied. Maar je kan nou eenmaal niet elke keer zin maken, dat voelt ook helemaal niet goed. Soms ga je denken dat hij er wel een ander voor zoekt over een paar jaar, of je krijgt het idee dat het alleen om seks draait als hij ‘het weer eens probeert’. Het is ook moeilijk om dat van elkaar te snappen, omdat het voor iedereen gewoon anders is.

Ik heb geen tips voor je, maar ik zou wel blij zijn als ik jou was dat je in ieder geval weet dat hij niet om die reden bij je is. Bij die jongens die dan ‘ook wel wat met je willen doen’ zoals Yasmin dat zegt, is dat waarschijnlijk niet zo. Misschien makkelijk gezegd voor mij, maar het leven draait niet om seks :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik snap dat het vervelend is, maar ik denk dat je je beter op de basis van de relatie kan focussen.

Dat roept mijn vriend ook vaak. ^^
“Het draait toch niet alleen maar om seks?” Nee, zeker draait dat het niet. Maar ik vind het ontzettend fijn om zo met hem bezig te kunnen zijn. Hij is op dit moment de enige die ik op zo’n manier zou willen en kunnen aanraken en ik voel me daar gewoon fijn bij.
Buiten dat krijg ik ook wel genoeg aandacht, maar toch blijf ik dit lastig vinden.

Hmm, bij ons gaat het wel echt zo van BAM we hebben zin haha, maar iedereen is verschillend natuurlijk :slightly_smiling_face:

Ik heb speciaal een account gemaakt om hierop te antwoorden: Want zo ervaar ik het precies ook!

Mijn vriend haalt er enorm van dat hij gewoon niet zo vaak zin in seks heeft als ik. Daarin weet ik wel dat ik geen seks met hem wil wanneer ik hem ervoor moet ‘overtuigen’. Ik ben namelijk het meest opgewonden als hij zélf erg opgewonden is. Een simpel potje pompen is niet dat soort intimiteit, en dan ben ik mentaal alleen maar zorgen aan het maken of hij het nou écht wel lekker vind.

Mijn tip; Seks en intiem zijn komt in vele soorten en maten. Ik ga aan mijn vriend daarom voorstellen of hij me wil bevredigen/helpen zodat ik zelf kan ontladen. Dit doet hij onder de seks altijd sowieso, maar los ervan zou dit mij ook erg kunnen helpen. Dat komt vooral omdat mijn vriend er erg van geniet dit voor mij te kunnen doen. Misschien ook een idee voor jou/jullie?

PS. Zo fijn om te lezen dat anderen hier ook mee zitten!!

Je reageert op een topic van jaren geleden. Denk niet dat iemand van hen hier nog kijkt.

Hoe dan ook: ik hoop dat je dit alleen vraagt van je vriend als hij echt zin heeft. Hij moet zich niet gedwongen voelen, en is niet verantwoordelijk voor jouw ontlading.

Dag Janneke,

Gelukkig heb ik toch net van iemand betreft dit topic een privé berichtje ontvangen. Zo zie je maar weer. :slight_smile:

Daarop aanvullend, heb ik het gesprek met mijn vriend er al over gehad. Hij vind het een goed idee! We zijn beiden scherp op grenzen en consent geven wanneer we wel en niet iets willen. Soms heeft hij niet zin in gehele sex, maar wel om mij een handje te helpen. Geen zorgen dus. Dat lossen wij samen op :wink:

Jij post het op een forum, dan kan je een reactie verwachten :joy:

Oud topic, slotje