Help, ik heb een chipsverslaving!

Hi ladies,

Ik weet dat het stom klinkt en hoogstwaarschijnlijk iedereen dit ergens wel kent, maar dit is serieus paniek gezaaid!
Ik ben ontzettend gek op chips. Ik kan er gewoon NIET vanaf blijven. Ik zit ook nog eens op kamers, dus met het boodschappen doen is het te simpel om er langs te lopen.
Ik eet echt letterlijk iedere dag chips, gerust een hele zak als het kan en ik wil er mee kappen.
Het is niet eens dat ik er van aankom of iets dergelijks, maar ik vind het gewoon te ongezond!
Heeft iemand ook ooit zo’n soort verslaving gehad en hoe raak je er het makkelijkst vanaf?
Tips zijn van harte welkom!

:flushed:

Switchen op popcorn? Popcorn is als je er niet te veel zout, suiker, boter of olie op doe harstikke gezond ^^

Gewoon niet kopen :’) Kan niks anders zeggen… Het was ook altijd heel makkelijk voor mij om zakken snoep te kopen, en dan at ik ook makkelijk 1 per dag, maar als je het gewoon in je hoofd zet van ‘NEEN’, dan lukt het echt wel. Al neem je iets in de plaats, een lekkere fruitsalade ofzo?

Gewoon niet meer doen? Veel meer kan ik er ook niet van zeggen, gewoon jezelf verbieden om chips te kopen, of één zak per week in het weekend ofzo. En geen boodschappen doen als je honger hebt.

een tip is (het klinkt misschien stom) maar als je echt wil “afkicken” moet je ook niet denken ‘ah eentje kan wel’ in chips zitten namelijk vaak stoffen die ervoor zorgen dat je meer honger/zin in chips krijgt.
plus zet een bak muesli op je bureau in plaats van een bak chips, vaak is het namelijk meer het knapperige gevoel dat je mist en omdat je je verveelt.
succes! :wink:

Ja het lijkt dus zo simpel om het niet te kopen!
Maar ik haal het ook gewoon vaak in huis voor als mijn vriend langskomt ofzo en dan eet ik het dus toch weer :stuck_out_tongue:

Inderdaad boodschappen doen als je vol zit is een goeie. Of gewoon zorgen dat je geen trek in chips krijgt door 's avonds (ik neem aan dat dan vooral je vereslaving toeslaat)? Muesli te eten, met banaan en magere yogurth. Ik word hier altijd zo vol van, dan kan je niet eens meer chips eten haha. En het is super lekker en gezond! Let wel op dat je muesli koop, geen cruesli. Hier zitten vaak ook nog suikers in.

Ik heb geen verslaving maar eet het wel te veel :’) ik eet zo in mijn eentje een hele zak op in 15 min ofzo.

Als je er echt van af wil: gewoon niet kopen, voor niemand niet. Ook niet voor je vriend ofzo.

Anders wil je het gewoon niet graag genoeg.

Had ik vroeger ook, probeer aan je gezondheid te denken en probeer niet te denken aan chips, neem eventueel een gezonder alternatief… ik ben nu verslaafd aan chocolade thanks denk er nu aan -zoekt een reep-

Ga écht mn best doen!
Thanks voor de tips

Switchen naar ander eten wat minder ONgezond is.

Edit; had perongeluk gezond gezet haha.

:laughing:

Ja want minder gezond eten is zó goed voor je!

Loop niet meer langs de schappen met chips en zorg ervoor dat je het niet ziet liggen in huis (goed opbergen dus, niet op je bureau leggen).

Je kan ook reepjes komkommer eten en dat in chilli saus dippen. Super lekker en gezond.

1. Probeer jezelf in te praten dat je het echt niet meer lust. Het klinkt misschien dom maar ik heb het zelf al vaak gedaan met dingen die ik niet meer mocht eten: gewoon constant denken “nee dit is vies, ik lust het niet”
  2. Als dat niet lukt: zelf chips maken! Misslipgloss.nl heeft pas nog een recept gepost en als je dat niet lekker vindt, gewoon Googlen naar andere recepten en vanalles uitproberen. Veel gezonder!
  3. Als ook dat niet lukt: gun jezelf 1 dag per week waarop je chips eet.

Als het je zo dwars zit, dan haal je het toch gewoon niet of in ieder geval veel minder in huis. Dat je het moet halen als je vriend komt, dat vind ik eerlijk gezegd een slap excuus :stuck_out_tongue: . Niet lullig bedoeld, maar als je er echt mee zit dan zou je je vriend wel een andere snack geven wanneer hij langskomt. Denk echt niet dat hij dat erg zou vinden. Hij krijgt er immers een vriendin voor terug die lekkerder in haar vel zit, omdat ze is geminderd met chips eten!

Oh shit, verkeerd haha

Oh dat recept klinkt ZO lekker! Ga ik proberen, stuk gezonder en kan ik niet een hele zak eten haha!