Help, ik ga morgen voor het eerst vliegen!

Nu het steeds dichterbij komt word ik eigenlijk wel zenuwachtig.
Morgen ga ik namelijk voor het eerst met het vliegtuig naar Engeland toe!
Ik heb er best wel veel zin in en dat houdt ik ook in gedachten maar ik zit steeds te denken aan het moment dat ik in dat vliegtuig zit!

Niet dat nu letterlijk mij het angstzweet uit breekt maar ik voel wel gewoon spanningen enzo. Zeker omdat ik gewoon helemaal alleen ga!
Heeft er iemand nog tips, of wil je een ervaring delen??

Heel erg bedankt!! :slightly_smiling_face:

hey,

Ik doe de opleiding voor Stewardess, ik leer dus ook hoe ik mensen moet gerust te stellen voor hun vlucht hier een paar tips:

• Let goed op bij de instructie, het is een stuk geruststellender als je weet wat je moet doen!
  • Ontspan en luister bijvoorbeeld muziek of kijk een filmpje zo ben je al meer afgeleid.
  • Onthoud goed dat de bemaning aanboord er altijd zijn voor je vragen en hulp!

De vlucht naar Engeland is gelukkig niet zo heel lang (ongeveer 1 a anderhalf uur).
Ik ben zelf ook naar Engeland geweest en het is super leuk daar! Denk in het vliegtuig bijvoordbeeld na over wat je daar gaat doen…

Veel succes

veel liefs,

Rosalinde

De eerste keer vliegen is inderdaad wel spannend! Gelukkig is het niet heel lang vliegen. Je kunt je oordopjes indoen en muziek opzetten of lekker een boek of tijdschrift lezen. En vergeet niet om een kauwgom ofzo te pakken zodat je kunt slikken voor de druk.
Wat ik zelf wel fijn vind is om een lekker vest of een grote sjaal aan te doen, zodat die als dekentje kan dienen in het vliegtuig. Geeft wel een knus gevoel vind ik.
Ik vind zelf vooral het opstijgen en landen vervelend. Als we eenmaal in de lucht zijn vind ik het niet zo eng meer.

Komt goed! Probeer vooral te genieten van de hele ervaring en laat het gewoon over je heen komen…denk maar zo in iets minder dan 2 uur ben je lekker in Engeland! Hoe gaaf/lekker/leuk is dat? Have fun

Het opstijgen vind ik altijd even moeilijk, als we eenmaal in de lucht zitten gaat het allemaal prima. Bij het opstijgen kijk ik even niet uit het raam en lees ik een blaadje zodat ik afgeleid ben.

Precies hetzelfde had ik dit jaar, voor het eerst vliegen, in mijn eentje naar Engeland. Ik had een boek meegenomen voor als ik me verveelde maar ik heb de hele vlucht met mijn gezicht in dat raampje gehangen om naar buiten te kijken :’) Het vliegen zelf stelt echt niks voor maar ik vond de eerste keer wel echt heel bijzonder. De terugreis verveelde ik me wel haha

neem kauwgom mee voor de druk in je oren. En lees van te voren goed wat je wel/niet mee mag nemen, scheelt ook weer stress en gedoe bij het inchecken en door de veiligheidscontrole.
Als je eenmaal in de lucht zit is het echt saaier dan je denkt hoor (vind ik tenminste). Neem gewoon een leuk tijdschrift en muziek mee :slightly_smiling_face:

De eerste keer is altijd even wennen, maar als je in de lucht zit ben je alles snel vergeten als je het mooie uitzicht ziet:)

Succes
Liefs,
Roos

uh wat.
het is gewoon alsof je in de trein zit en eventjes omhoog en omlaag gaat?
Snap niet wat daar zo spannend aan is

Dat weet je toch niet als je het nog nooit gedaan hebt?

Nee, maar met een beetje logisch nadenken kan je dat wel verwachten.

^ Als je vliegangst hebt is het ook niet ‘even’ omhoog en omlaag…

Anyway, je bent er zo joh. Lekker een filmpje of een serie kijken en je staat alweer aan de grond.

piece of cookie

Van schiphol naar london. Nouja, ik vloog naar heathrow. Dat is maar 30 minuutjes. Je merkt er amper iets van. Hij haalt net de hoogte die hij moet halen, en dan gaat hij gelijk weer omlaag. Je bent er zo. Neem een mp3 speler mee. Je telefoon kun je namelijk beter uitzetten, en wat kauwgom.

Ik heb echt geen vliegangst maar toen ik voor het eerst ging vliegen was ik best zenuwachtig. Uiteindelijk stelt het ook echt niks voor en is het idd net een trein.

Je telefoon mag tegenwoordig gewoon de hele vlucht aanblijven.

Maar dat denk ik dus ook steeds van waar maak ik me nou druk om! Het is net zoals treinreizen…
Ik heb niet echt vliegangst ofzo maar denk dat het meer is zo van angst voor het onbekende.

alleen op vliegtuigstand toch?

Mijn vriend die nu in londen zit moest wel de telefoon uit doen in het vliegtuig. En ik dacht ook wat te lezen op de website van Ryanair dat de telefoon op vliegtuigstand moest.

Niet bij alle maatschappijen. Ik vlieg met verschillenden en het verschilt echt heel erg. Bij de een moet ie op vliegtuigstand, bij de ander compleet uit. Daarom is een mp3 handig, zodat je voorbereid bent wanneer je je telefoon niet kunt gebruiken.