Help! Ik eet te ongezond!

Hallo dames,

Sinds ik student ben leef ik ZO enorm ongezond :cold_sweat:. En ik begin steeds meer last van mijn darmen te krijgen als ik vet eet.
Hebben jullie tips voor mij om ervoor te zorgen dat ik gezonder ga eten? Ik ben iemand die zo lang mogelijk in bed blijft liggen en vervolgens rent om de trein naar school te pakken. Dus ik neem daarom ook eigenlijk nooit eten mee.
Help ladies :frowning_face:

Geen ongezond eten in huis halen. Bewust keuzes maken.

Eten van tevoren klaarmaken en in de koelkast zetten. In de trein opeten. En inderdaad zorgen dat je geen ongezonde dingen in huis hebt. Ik kook vaak voor een paar dagen als ik tijd heb en bewaar dat in de vriezer. Kwestie van opwarmen en naar binnen proppen, dan heb ik geen excuus om naar de snackbar oid te gaan.

Tja, dat is toch echt zelf die knop omzetten.
En verder niet boodschappen doen als je honger hebt. Maak een lijstje en koop alleen wat daarop staat. Kliekjes invriezen zodat je altijd wat mee kunt nemen.

Ontbijten (eerder opstaan), eten meenemen naar school en geen ongezond voedsel kopen.

ontbijten met bijvoorbeeld yoghurt en muesli. is simpel, gezond en snel klaar waardoor je niet veel eerder je bed uit moet. het eten voor naar school kan je alvast smeren en klaarleggen in de koelkast(bruin brood, fruit, granenkoekjes etc.) zodat je het alleen maar hoeft te pakken in de ochtend. Verder veel water drinken de dag door, dat is ook fijn voor je buik en darmen. En zo nu en dan gewoon iets ongezonds eten als je dat lekker vind. :slightly_smiling_face: