help! ik ben verliefd.... en dit is mijn verhaal

Het zit dus zo, ik ben nu ongeveer een half jaar verliefd op een geweldige jongen uit me klas. Ik vind hem echt zo leuk en ik denk ieder moment van de dag aan hem. Maar nu komt een beetje mijn probleem, ik heb dus echt geen idee wat ik ermee aan moet. We praten af en toe wel eens met elkaar en kunnen dan best met elkaar lachen enzo maar daar houd het dan ook wel een beetje mee op. Het is ook zo dat ik het idee heb dat alles wat ik doe of zeg verkeerd is ik zet mezelf gewon voor lul bij hem. Ik ben echt tot over me oren verliefd op hem maar durf dat uit angst niet te zeggen. Ik heb een vriendin vertelt hoe het zit en zij zegt dat hij en ik een leuk stel ziin samen, maarja dat zegt een vriendin al gauw. Hoewel ik ook het liefste wil dat hij en ik een stel worden heb ik gewoon het idee dat ik niet goed genoeg ben voor hem. Ik wil graag tips van jullie. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En moet ik hem vertellen hoe ik over hem denk en wat ik voor hem voel? Als het andersom niet zo is wordt dat vresleijk ongemakkelijk omdat ik hem regelmatiig zie. Ik wilweten hoe hij over mij denkt maar hoe kan ik dat te weten komen zonder dat ik dat gewoon aan hem vraag? Want dat durf ik echt niet…

vertel t aan hem. Da’s de enige manier om duidelijkheid in deze situatie te krijgen.

trucjes en versiertips en dergelijke schiet je nauwelijks iets mee op.
Aan vrienden van hem iets vragen en polsen hoe hij over jou denkt, kan ook misschien problemen opleveren.

het is pijnlijk maar raap je moed bijeen en vraag t alleen aan hem.

Nou, precies de tips die jij aan een ander meisje gaf kan je zelf ook uitvoeren :’)

Bedankt voor de tips! Ik waardeer heterg dat jullie meedenken! Ik vind het erg moeilijk om zo naar hem toe te lopen om te zeggen wat ik voor hem voel, want misschien verwacht hij dit helemaal niet. Als ik het toch doe hoe moet ik dat dan aanpakken?

Ik zou niet meteen tegen hem zeggen hoe je je voelt, daarmee kun je hem namelijk overdonderen en afschrikken. Je zegt dat je hem af en toe spreekt en met hem lacht, dus misschien is het een idee om hem eerst beter te leren kennen? Vraag of hij een keer een drankje wil doen bijvoorbeeld.

Gewoon tegen hem zeggen! Als je voor altijd de stille aanbidder gaat uithangen komt er noooooit iets van.

Beste Maia4400,

ik herken mijzelf in jouw verhaal. Een tijdje terug was ik tot over mijn oren verliefd op een jongen van mijn school. We kenden elkaar totaal niet, maar toch voelde ik veel voor hem. Ik was zo onzeker en ik dacht altijd dat ik niet goed genoeg voor hem was! En dat slaat helemaal nergens op want wij zijn sterke onafhankelijke vrouwen! Ik heb heel lang met veel twijfels rond gelopen. Uiteindelijk heb ik een besluit genomen om mijn gevoelens gewoon aan hem te vertellen.

Hij was niet al te enthiousiast, wat in mijn geval ook niet raar is, want hij kende me totaal niet. En ik hem eigenlijk ook niet… Ik had toen aan hem gevraagd of hij een keer met mij iets wilde gaan doen. Leuk uitje, wat drinken of iets dergelijks. En hij zei JA, met wat twijfels wel… want zeg nou zelf. Het is natuurlijk erg spannend als zomaar een jongen of meisje op je af loopt en zo’n “bom” op je laat vallen, haha!

Maar wat ik hier mee wil zeggen is: ‘niet geschoten is altijd mis’. Ik denk dat iedereen het gevoel van verliefdheid wel kent. De kriebels in je buik elke keer als je aan hem denkt en ziet. De kleine dingetjes die je ziet aan hem/haar en waarschijnlijk niemand anders echt opvalt, maar jij helemaal geweldig vind!

Als een totaal vreemde al met mij iets leuks wilt gaan doen, weet ik zeker dat als jij aan hem vraagt (subtiel misschien (: ) of hij een keer iets leuks wilt doen met je, hij geen nee kan zeggen!

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen

Yours Truly .

Ontzettend bedankt voor je reactie Galadriel!! Je helpt me hier echt mee! Ik ben nu ook benieuwd hoe het bij jou gaat? Hoe is het gegaan na jullie eerste afspraakje en wat hebben jullie gedaan? Zelf ben ik wel van plan om het aan hem te vertellen denk ik of in ieder geval eerst wat meer afspreken, normaal gesproken heb ik geen moeite met eerlijk zijn maar om eerlijk te zijn naar hem over mijn gevoelens tja dat valt nog niet mee. Ergens denk ik gewoon van ik zeg het tegen hem, maar aan de andere kant denk ik ook wat als hij het totaal niet wilt en mij totaal niet ziet zitten… Het zou dan wel opluchten dat ik het heb gezegd maar het wordt dan zo ongemakkelijk want ik zie hem regelmatig in me vrije tijd en familieleden van hem ook en dan maken we ook een gesprekje. Maar als hij negatief reageert op mijn gevoelens zou ik niet meer weten wat te doen en zou ik me schamen. Ooit wil ik het hem zeggen maar wanneer en hoe…

Uiteindelijk geeft het je veel meer zekerheid als je het eerlijk verteld. Een nee heb je… Een ja kun je krijgen. En mocht hij je afwijzen dan ben je het in ieder geval kwijt… Anders blijf je er mee lopen en kun je nooit verder :wink:

Er is trouwens nog een reden dat ik onzeker ben over het vertellen van me gevoelens en dat is het lengteverschil tussen hem en mij, het zit namelijk ongeveer 35cm tussen ons in! Dat komt omdat ik best klein ben en hij is dus vrij lang, is dit een reden om niks tegen hem te zeggen?

Ten eerste, het lengte verschil maakt totaal niet uit! Ik vind dat er geen grenzen (najah… bijna geen dan (: ) zitten aan lengte verschil of leeftijdsverschil. Dus dat niks om je zorgen over te maken.

Maar mijn verhaal is niet zo interessant afgelopen. Uiteindelijk was er niks van gekomen, niet eens een eerste date. We hadden vlak daarna nog een kerst gala. En ik was van plan om een beetje met hem om te gaan en samen te dansen etc. Maar hij was echt heel erg verlegen en volgens mij vond hij het alleen maar ongemakkelijk. Dus die avond trok ik me maar een beetje terug. Ik moest daarna ook elke keer weer het initiatief nemen. Ook probeerde ik, zonder opdringerig over te komen, te vragen wanneer hij tijd had om af te spreken en of hij überhaupt nog wilde. Elke keer ontweek hij een beetje mijn vragen, dus toen dacht ik dat er toch niks van zou komen en heb ik maar gewoon gevraagd aan hem of hij vrienden wilde blijven/worden. En dat is nu wel zo, maar het is niet meer dan ‘Hoi’ zeggen tegen elkaar in de schoolgangen,

Jouw geval is natuurlijk heel anders dan de mijne, dus ik zou het er gewoon op wagen. En wie weet gaat er wel iets heel moois bloeien tussen jullie twee. Ik weet hoe eng het is om tegen iemand te zeggen dat je hem/haar leuk vind. Ik zit nu drie jaar op de middelbare school en ik ben gegroeid in van alles, ik heb het voornamelijk over emotionele, spirituele en intellectuele groei. Ik heb daardoor de moed gehad om het te vertellen tegen mijn ‘crush’. En ik ben erg blij dat ik deze stap heb gezet, want er viel meteen zo’n grote last van mijn schouders! Eerst was het wel een beetje ongemakkelijk, maar dat ging zo over.

Laat me weten wat je gaat doen en veel succes :kissing:

Yours Truly.

Sorry als mijn berichten elke keer lang(dradig) zijn. Ik hoop dat je dat niet erg vind :slightly_smiling_face:

Verliefd zijn is best wel spannend en het is heel normaal dat jij uiteraard nog niet meteen je gevoelens durft te uitten naar hem toe. Maar wat je wel kunt doen is gaan aftasten naar zijn gevoelens. Je kunt enkele signalen geven en zien hoe hij daarop reageert zoals; veel oogcontact maken of veel naar hem lachen, hem eens een complimentje geven etc. En kijk dan als hij daar op ingaat. Misschien begint hij je op den duur dan weer aan te spreken en vraagt hij je wel mee uit. Hier alvast enkele ‘tekens’ waaraan je kunt merken dat iemand je ziet zitten:

• hij maakt veel oogcontact
  • hij raakt je vaak ‘per ongeluk’ aan
  • hij toont interesse in jou
  • hij onthoudt kleine dingen over jou of die jij hebt verteld tegen hem
  • hij is veel toevallig in jouw buurt te vinden
  • hij plaagt je
  • hij gedraagt zich ‘anders’ in jouw buurt
  • zijn puppillen verwijden als je in zijn ogen kijkt

Beste galadriel,
Wat jammer dat het zo is geëindigd bij jou :frowning_face: Denk je dat er later misschien nog wat van komt? Of blijf het bij alleen vrienden?

En nee hoor ik vind het geen probleem dat jou verhalen een beetje lang zijn, ik vind het juist leuk om ze te lezen :slightly_smiling_face:

Vandaag zag ik hem weer en begon hij tegen me te praten (doet hij wel vaker) en ookal was het onderwerp niet heel interessant voelde het toch geweldig om met hem te praten, ik verdwaalde in zijn ogen terwijl hij tegen me praatte hierdoor moest ik wel twee keer vragen ‘Sorry maar wat zei je nou?’ Ik schaamde me toen best maar hij lachtte dan zo lief. Ik kreeg trouwens ook een beetje het idee dat hij oprecht geïnteresseerd was in me, maar achteraf begon ik weer te twijfelen van misschien lijkt het zo omdat ik dat hoop.

Door alle reacties ben ik er wat zekerder dat ik het hem ga zeggen ik moet alleen nog even kijken wanneer. Ik krijg namelijk een beetje het gevoel van als ik het niet snel ga zeggen komt er niks van. En ik wil dat hij het weet, weet wat ik voor hem voel… want als ik naar hem kijk… echt damn… in mijn ogen is alles aan hem perfect. Iedere dag wordt ik er meer van bewust dat ik echt verliefd ben op hem, op zijn ogen, zijn lach, alleen de gedachte eraan doet mijn hart al sneller slaan.

Wauw wat een verhaal weer :stuck_out_tongue:

Ik wil iedereen bedanken voor alle tips en het meedenken!!

Iemand nog tips voor hoe ik het moet vertellen?
( het idee van naar hem toe lopen en meteen zeggen “ik vind je leuk” is misschien wat raar vind ik)

Bedankt xx

HoiHoi,

nee ik denk eerlijk gezegd dat er niks meer van gaat komen, wat ik ook helemaal niet erg vind! Maar terug naar jouw verhaal :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of hij jou ziet zoals jou hem ziet… Iniedergeval denk ik dat hij wel iets voor je voelt, maar of het echt zo’n intense liefde is, dat weet ik niet. Daar kan alleen jij achter komen. En alleen door hem erop aan te spreken of wat subtieler, gewoon hem op date vragen.

Ik hoop dat het wat wordt tussen jullie :upside_down_face: En ik wens je alle geluk met hem toe!

Laat me weten wat je gaat doen hè, ik ben namelijk erg benieuwd.

Yours Truly.

Ik zou hem inderdaad gewoon mee uit vragen (niet meteen zeggen van YO IK VIND JE LEUK). Op een date kom je er waarschijnlijk ook wel achter of hij wat in je ziet of niet :slightly_smiling_face: Succes!

Vertellen, zo krijg jij ook duidelijkheid. Je kan natuurlijk ook eerst met hem af gaan spreken en kijken hoe het dan loopt.
Succes!