Help ik ben onzeker...

Sorry als hier al een topic van was, ik heb de zoekfuctie gebruikt maar kon niet echt wat vinden.
Maar ik ben de laatste tijd dus echt heel onzeker.
Ik vind mezelf zo verschrikkelijk lelijk. op school bijv. ga ik met mijn vriendinnen naar de wc en dan zie ik mezelf in de spiegel en dan ben ik gelijk weer helemaal depresief. Mischien vinden jullie dat ik overdrijf, maar op dat moment voelt het echt zo. Ik ben de laatste tijd ook nogal depresief enzo. Op school zie ik dan allemaal mensen met een hele leuke stijl en zo’n perfecte huid en dan denk ik van had ik dat maar. ook ben ik het afgelopen jaar echt aangekomen ik heb nu maat 38. Ik voel mezelf heel dik. Ik weet niet of maat 38 normaal is, maar ik voel me zeg maar zo.
Wie heeft er tips om je beter te voelen?
alvast bedankt!!
x

Maat 38 is heel normaal hoor :slightly_smiling_face:
heb ik zelf ook :stuck_out_tongue:
en er is een topic over meer zelfvertrouwen dus misschien kan je daar wat meer tips uit halen ? :slightly_smiling_face:

bedankt voor je reactie ik zal daar ook is kijken!
x

Ik heb ook maat 38 en ik ben echt niet dik, dus het zal bij jou vast ook niet zo zijn. En idd kijk in het topic over meer zelfvertrouwen.

Ik voel me echt precies zoals jij je voelt. Vroeger was ik best zeker maar nú. Ook zie ik altijd van die mooie meisjes met leuke stijl en alles zoals je al zegt. Helaas weet ik écht niet wat je hieraan kan doen. Ik probeer wel zovaak mogelijk in de spiegel te kijken en mezelf mooi te vinden… Maar lukken wil het nog niet echt. Misschien is het gewoon een fase en moet je er ff doorheen?
Sterkte in ieder geval ik weet hoe je je voelt!
xxx

Meid, ik heb niet echt tips maar meer advies.
Je moet niet kijken naar anderen. je bent zo geboren dus bent zo. Misschien zijn andere dunner maar wat maakt het uit? misschien hebben hun een andere bouw?
En misschien zijn hun dunner en zowat! misschien heb jij wel betere kanten, ben je mooi van binnen en niet van buiten! En kan je wel hartstikke goed tekenen of wat anders, wat maakt het uit! ik ben klein, lach raar, doe dom. Maar mij maakt het geen donder uit wat ze vinden van me, je kan er wel een beetje denken hoe je doet enzo maar om dan zo depressief ervan te worden dat hoeft nou ook niet, Geniet en ben lekker vrij, jezelf en helemaal Mooi, zoals je zelf bent!.
Als je misschien met me wil msnen ofzo stort je lekker los op mij, ik heb dit ook gehad ik ben met het nieuwe jaar opnieuw begonnen en voel me Op en top,
Note me maar,
x kimberley,
Schaam je er niet voor! (K)

Je moet niet naar anderen kijken. Het lijkt misschien of zij een mooie huid hebben, maar meestal hebben ze gewoon een dikke laag make-up. Maat 38 valt best wel mee, al hangt het er ook vanaf hoe lang je bent. Ik kan me niet voorstellen dat je in een keer lelijk geworden bent, dus waarschijnlijk valt het wel mee. Misschien kijk je nu opeens wat kritischer? Nou, daar wordt geen mens gelukkiger van. Sommige dingen zijn sowieso heel makkelijk mooier te maken, bijvoorbeeld door middel van het dragen van kleding die goed staat of mooie make-up. Met die laatste moet je alleen niet doorslaan: dan ziet het er nep uit, en dat wil je ook niet natuurlijk.

Hé, heb ik ook een hele tijd gehad, maar ik ben er nu een beetje overheen (nog niet geheel, maar niet meer zo erg)

voor de meeste dingen waar je je onzeker over voelt is wel een oplossing. Nu vind jij jezelf te dik, maar geloof me, een maatje 38 is goed hoor! Ik heb hetzelf ook. De dingen die je minder leuk vind aanjezelf, kan je altijd een beetje aanpassen, met bijv. een klein beetje make-up of wat dan ook. Kleding? ga met een vriendin shoppen en vraag advies ofzo?

Denk daarbij aan de goede punten die je hebt! Ik weet namelijk zeker dat je ze hebt, en wees daar trots op (:

edit! ik keek even op je hyves, en ik vind je absoluut niet lelijk! mooi meisje zelfs! en wat is er mis met je kledingstyle? in mijn ogen helemaal niets hoor?

Heeel erg bedankt voor de reacties allemaal!
ik heb maat 38 en ben 1.73 zegmaar.
en saeglopur dankje!
Ik ben ook blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit zo heeft.
x

upjee

vergeet niet dat als je naar jezelf kijkt, je altijd naar je minpunten kijkt. Als je naar iemand anders kijkt, zie je juist de pluspunten.

probeer voortaan iedere ochtend als je in de spiegel kijkt, 10 pluspunten van jezelf optenoemen. (mag ook over karakter zijn)
hier kun je je ook beter door gaan voelen

Probeer jezelf mooi te vinden dan ben je al een eind verder. Telkens als je in de spiegel kijkt zeg je steeds dat je lelijk bent. Dan ga je ook zo voelen. Vergelijk jezelf niet met andere, je wordt er alleen maar verdrietiger en onzekerder van. Iedereen is mooi op z’n eige manier, niemand is lelijk. Wat is lelijk en wat is mooi? Uiterlijk straalt innerlijk bepaalt, en dat soort dingen. :wink:

up

Volgens mij is ieder meisje wel onzeker. Zelfs de populairste van de school. Een vriendin van mij is z’on populair meisje, die alle jongens kan krijgen. Maar zelfs zij is soms onzeker. Als ik mijzelf mooi opmaak en leuke kleren aan doe, voel ik mijzelf zekerder, dan dat ik bijv. met vette haren en een normaal vest ergens naar toe ga. Maar ik blijf me toch altijd onzeker voelen, omdat in mijn ogen iedereen veel mooier en aardiger enz… is dan mij. En iedereen heeft altijd leuke vriendjes en ik niet. En ik weet eigenlijk ook niet wat je er aan kan doen. Maar ik denk dat het wel over gaat. Dat hoop ik tenminste…
x

wat een lieve reacties hier… :relieved:
kijke of ik ook nog iets goeds weet te zeggen =)
ik zou je zeggen, ik ben vrij dun volgends de meeste en ik ben ook onzeker over mijn gewicht, en volgens veel meisjes heb ik een redelijk gave huid, maar voor mijn gevoel helemaal niet… weetje, iedereen is onzeker over zijn/haar uiterlijk denk ik… je kijkt naar jezelf bijna altijd negatief, ikzelf dus ook… maar ik las die tip net van iemand hier dat je moet 10 pluspunten van jezelf moet geven elke ochtend, en ik denk dat je je daardoor wel beter gaat voelen… want sommige meisjes zijn waaschijnlijk weer jaloers op leuke dingen aan jou…
meer weet ik ff niet te zeggen :angel:
kus, en succes!!

heey
elk meisje is wel eens onzeker:D
ik ook en al die andere meiden hier zeker ook wel(denk ik)
probeer je eigen styl te maken kijk wat jij leuk vind je hoeft je niet overal in mee telaten slepen en ik heb ook een maat 38
succes ermee

In de spiegels op school zie je er altijd slechter uit, dus maak je daar geen zorgen over ;]
en een maat 38 is normaal, net zoals een ongave huid trouwens, mensen met een perfect gave huid zijn echt zeldzaam hoor. En je hebt toch vast wel een leuke stijl ! En als je echt vind van niet moet je je stijl misschien een beetje opvrolijken ofzo.
Iniedergeval, iedereen heeft het recht op zelfzeker te zijn ! En je leeft maar 1 keer, dus geniet en maak er het beste van !

same problem

het gaat meer om je uitstraling dan om hoe mooi je bent. meiden op mijn school die niet perse mooi zijn, maar echt een goede uitstraling hebben, vind ik veel mooier dan meiden die erg mooi zijn en bijv erg arrogant zijn. dus ik zou eerder aan je uitstraling denken dan aan hoe je mooi/lelijk je bent. ik ben laatst ook onwijs aangekomen en heb nu ook maat 36/38, maar wie zegt dat het slecht hoeft te zijn? oversizede kleding is op dit moment superhot dus ik koop heel veel kleren nu gewoon een paar maten groter ( maar wel stylish, sommige dingen MOET je gewoon niet groter kopen. ) en dan valt het veel minder op dat je bent aangekomen;). en inderdaad, iedereen is wel eens onzeker. EN de spiegels op school hebben altijd onvoordelig licht enzo ( net als in paskamers, pfft. ) succes ermee :wink:!