Help! ik ben nieuw met dit alles

Niet echt een probleem maar ik moet even mijn hele verhaal kwijt dus reageer wel aub :slight_smile:
Ik ben nu net 2 maanden 18 en ben nooit eigenlijk echt serieus met jongens bezig geweest. Had ook nog niet gezoend of was überhaupt op een date geweest.
Nou begin van dit jaar (2021) had ik mensen op snapchat toegevoegd, geen idee meer hoe dit precies is gegaan maar ja. Er was een jongen waarmee ik sinds toen een beetje random gesprekken mee had. Vond ik toen wel leuk, maar na 1/2 maanden zo te snappen vroeg hij opeens om mijn nummer en of ik wat wilde afspreken. Ik had daar op dat moment totaal geen behoefte aan dus heb ook toen tegen hem gezegd dat ik het snappen prima vond maar verder niks wilde ofzo.
Nou toen net na de zomer ging ik op kamers en was ik iets minder onzeker en toen had ik afgesproken dat ik naar het feestje van een goede vriend van hem zou gaan met hem.
Ik was natuurlijk flink zenuwachtig, maar had gewoon mijn hoofd uitgezet en was in de trein gestapt vanaf mijn kamer. Na een best lange treinrit was ik daar aangekomen en ging het gesprek met hem alleen in de auto eigenlijk veel makkelijker dan ik dacht.
Nou uiteindelijk was dat een leuk feestje, maar ik had hem amper gezien die avond.
Toen ik weer terug was heb ik veel met m geappt, eigenlijk gewoon 24/7. Toen hadden we weer iets afgesproken eind oktober (er zat dus best nog n tijd tussen).
Hij zou dan naar mijn kamer toe komen en dan zouden we in de stad uitgaan. Eerst was het plan dat een vriend van hem ook meeging, maar die kon niet. Dus ik wist niet zo goed of ik het echt als date moest zien of meer vriendschappelijk.
Nou die dag/avond was ook superleuk, uiteindelijk niet eens uitgeweest maar letterlijk zitten kaarten met thee. Daarna moest hij eigenlijk ook blijven slapen want terug met de trein was 3 uur… Dus toen hebben we samen in mijn bed (twijfelaar) gelegen, maar wel allebei aan onze ‘eigen’ kant gebleven.
Nou toen een week geleden zou ik eigenlijk naar een feest gaan, maar corona kwam meer erbij dus dat ging niet door. En omdat ik nog steeds 24/7 met hem aan het appen was wist hij dit ook en nodigde hij mij met een vriendin oo een huisfeestje bij hem in de buurt uit.
Ik daar dus met die vriendin heen. En mijn vriendin is iets minder verlegen dan mij. Zij had dus oo het begin van de avond met die jongen even gekletst en toen kwam ze erachter dat hij van plan was mij die avond te zoenen. Zij (waarmee ik achteraf heeeel blij mee ben) heeft toen uitgelegd dat ik erg zenuwachtig was, ik weet niet of ze echt heeft gezegd dat ik nog niet ontgroend was. Daarna vertelde ze dus tegen mij wat zijn plan was dus ik werd wen beetje zenuwachtig.
Nou is uiteindelijk allemaal goedgekomen, en hij heeft me dus ontgroend. En daarbij was hij ook heel lief van ja alleen als jij het echt wilt en deed hij heel voorzichtig. Daarna moest ik natuurlijk weer bij hem gaan slapen maar dat vond ik niet zo erg natuurlijk.
Dus snachts lekker tegen elkaar aangekropen.

Maar nu hebben we dus weer een nieuwe date gepland staan dus dat is superleuk.
maar wanneer vertel je zoiets aan je ouders? want ik zit nh op kamers dus zij krijgen er eigenlijk niks van mee…
en wanneer wordt zoiets echt officieel? (weet dat dat nu nog lang niet zo is) want het voelt alsof ik m al vaker dan 3 keer heb gezien

nou ja wou dit gewoon eigenlijk even kwijt dus bij deze

Dit klinkt echt heel lief!
Ik denk dat het voor iedereen anders is wanneer hij/zij dit aan zijn/haar ouders vertelt. De een vertelt meteen als hij/zij verliefd is en de ander pas als ze officieel samen zijn. Ik denk dat jij het beste kunt vertellen wanneer jij je er fijn bij voelt. Ik vond het zelf heel spannend, maar mijn moeder had mij wel direct door, omdat wij best wel close zijn.

1 like

wanneer iets officieel wordt, dat ligt aan de persoon. met mijn huidige vriend ging dat heel snel, met andere relaties ging dat langzamer. doe gewoon wat goed voelt. paar dates, als hij er dan niet zelf over begint, gewoon iets vragen in de trant van ‘‘hoe zie jij ons nu? want ik wil graag op 1 lijn zitten op dat gebied, dat niet een van ons het serieuzer neemt dan de ander’’.
en je ouders vertellen, dat is aan jou. de een vertelt haar ouders elke scharrel die ze hebben, de ander vertelt tijdens kerst voor het eerst dat ze al vijf maanden een relatie heeft. is dus helemaal aan jou en hoe close je met je ouders bent

1 like

Oke nou bijna 2 weken verder en nu zit ik wel echt ergens mee. Hij heeft aangegeven dat hij het ook heel leuk vond toen en deed ook enthousiast over een nieuwe “date”. maar toen duurde hij steeds langer met reageren, hij had het druk en zat n beetje met zichzelf zei hij.
Nu sinds 3 dagen heeft hij helemaal niks meer van zich laten horen en voel me er gewoon best wel kut over….
ik weet ook gewoon niet zo goed wat ik moet doen nu
ook had hij maandag ofzo gezegd dat hij zaterdag niet meer kon ivm intake gesprekken, wat dus weer gewoon een goede reden is.
Ik voel me dus ook best wel bezwaard ofzo om (nog een keer) tegen hem te zeggen dat ik het echt vervelend vind dat ie zo lang duurt met reageren.
Dus mijn grootste vraag nu is: wat meot ik doen?