help, ik ben nep-ongesteld

jaja het klinkt heel raar en ik voel me er ook vreselijk bij… maar
iedereen denkt dat ik ongesteld ben maar dat is niet zo
ik zal het eventjes uitleggen…

Ik zit nu in de vierde klas.
Maar drie jaar geleden in de eerste was het op de een of andere manier heel cool om ongesteld te zijn.
Ik weet niet meer waarom maar ik heb toen gezegd dat ik ongesteld was. :flushed:

Eigenlijk kon dat helemaal niet want ik was nog best wel klein en mijn borsten waren ook nog niet gegroeid. Maar mijn vriendinnen denk dus ook dat ik het al ben.

Naarmate de jaren verstreken werd ik natuurlijk ook langer. Ik krijg vaak de vragen naar mijn hoofd van: ‘Hu je bent echt gegroeid.’ en ‘Dat kan toch niet?’
Ik zeg dan altijd maar, tja.

Het ergste vind ik nog dat zelfs mijn ouders niet weten dat ik dat gezegd heb.

Mijn vraag is …
HELP ME WAT MOET IK DOEN

Dan nog iets. Ik wil het heel graag worden zodat ik kan bewijzen dat ik het ben.
ik ben al 15 en heb nou ook niet echt borsten enzo.
HELP ME

hu?

Waarom schep je over zoiets op? Toen ik op de middelbare zat, was het nog Taboe om zo maar te zeggen.
Maar je kan er niks meer aan doen nou , behalve de waarheid te zeggen.
Ongesteld worden komt vanzelf en kun je niet versnellen.

Het komt allemaal vanzelf wel, je ongesteldheid en borstgroei. Praat er verder gewoon niet meer over met die mensen die je al eens gezegd hebt dat je ongesteld bent geworden. En ik vraag me af hoe je het wil gaan bewijzen, je gaat ze toch geen gebruikte maandverband / tampon laten zien? :thinking:

Uh wtf? Ik snap de hele samenhang niet…
En daarnaast, ga jij iedere maand dan zogenaamd opscheppen dat je weer ongesteld bent ofzo dat het zo’n probleem is?

Ik snap wel dat je het in de eerste kut voelt dat iedereen al ongesteld was en jij niet, dat heerste bij mij in de klas ook een beetje, maar wees blij dat je het niet bent joh, het is alleen maar vervelend. En inderdaad, hoe wil je dat gaan ‘bewijzen’? Je gaat toch geen foto van een bebloed maandverband sturen of iets? Bovendien, waarom zou je het moeten bewijzen als iedereen denkt dat je ongesteld bent?

ik werd ook pas ongesteld toen ik 15 was. Terwijl al mijn vriendinnen het al waren, maar het intreseerde me niks.

Je moet toch niets bewijzen? :’) Ik weet niet, maar als ik ongesteld ben, hang ik dat niet aan iedereen zijn neus en er worden nu niet bepaald vragen gesteld aan mij over dat onderwerp. Gewoon niets meer van zeggen.

En dit denk ik ook als ik je zo hoor. Dat is echt ongelooflijk vervelend, ik heb een vriendin die dat doet, elke maand ‘ugh ik ben ongesteld ugh buikpijn ugh chocola’ :")

hahaha tuurlijk doe ik dat niet maar dan heb ik het gevoel dat ze me geloven

Wat? Wat hebben je borsten en je lengte nou weer met menstrueren te maken? :’) Het ene lichaam begint daar eerder mee dan het andere, no matter wat betreft leeftijd, gewicht, lengte etc.

Als je volgend jaar alleen nog niet ongesteld bent geworden (als je 16 of bijna 17 bent), zou ik je wel adviseren om een keer de huisarts te bezoeken.

je hebt gelijk. het slaat nergens op om ermee op te scheppen maar dat bedenk ik me nu

Dan heb ik het gevoel dat ze me geloven? Als je het hebt bewezen? Nou succes met onderkliederen dan.

jaa dat is ook iets waar ik bang voor ben … dat ik het misschien nooit wordt

nee dat is ook niet wat ik zal doen… gewoon niet meer die onzekerheid hebben om niet vruchtbaar te zijn en kunnen meepraten over meidendingen. Ja ik snap dat de meeste het niet zullen begrijpen. zelf vind ik het ook stom en dom

Ik werd in groep 8 ongesteld en het huilen stond me nader dan het lachen :’) Laat staan dat ik er over opschepte. Een vriendin van mij werd vorig jaar (op d’r 18e, in de 6e) pas ongesteld en wat had ik graag gewild dat ik haar was. Kinderen hoef ik voorlopig toch niet, dus het is precies nergens goed voor :’)
Oja, en doordat ik zo vroeg ongesteld werd ben ik ook echt 1.58 lang.
Dus meid, geniet van het niet-ongestelde leven. Zodra je het wordt had je gewenst dat je het terug kon draaien.

haha dat lijkt me echt irritant maar nee, dat zou ik niet doen.
Als ik dit soort dingen van een vrienden zou horen zou ik bij mezelf denken, jij bent het tenminste

Oke ik snap het niet helemaal en ik snap niet waarom je het wilt bewijzen… maar iig je wordt vast wel ongesteld. En geniet tot die tijd ervan dat je niet elke maand last hebt van buikpijn en rugpijn en puistjes want uit jou verhaal lijkt het echt alsof ongesteld zijn iets geweldigs is :’)

jaa dit besef ik ook wel, bedankt voor je reactie. maar ik heb het eigenlijk gewoon verkloot om het te zeggen. Ik zie op dit moment echt niet in wat ik kan doen

Denk daar nu nog niet teveel over na, je hebt nog ruim een jaar. Het kan heel snel gaan hoor. De kans is enorm groot dat je gewoon dit jaar nog ongesteld wordt.