Help! Ik ben mijn lens kwijt in mijn oog

Ik heb zachte tweewekelijkse lenzen. Zaterdag heb ik nieuwe ingedaan. Gisteren viel het me op dat ik één lens pas met heel veel moeite uit kreeg. Vanochtend deed ik ze opnieuw in, en mijn ene lens die zat niet goed en daar zag ik ook niet beter door ofzo. Toen ik hem uit probeerde te doen lukte het niet. Nu zit hij niet gewoon voor mijn iris zegmaar, maar ik weet nou niet waar hij wel zit. Maar hij kan er gewoon niet uitgevallen zijn, dat zei ik wel en ik heb de hele badkamer daarna nog afgespeurd om te kijken of hij misschien toch was gevallen, maar ik kon niks vinden. Daarbij voelde ik de eerste paar uur wel een beetje irritatie bij mijn oog, maar dat is nu eigenlijk weg. Ik weet echt niet wat ik daar nu mee moet doen.

Dit heb ik ook wel eens gehad. Kun je je oogleden zowel aan de bovenkant als aan de onderkant een beetje optillen? Hij kan daaronder zitten. Het helpt bij mij soms ook wel om in mijn ogen te wrijven alsof ik erg moe ben.
Hopelijk vind je hem!

Ik heb mijn oogleden al opgetild, en ik dacht dat ik hem had gevonden maar als ik met mijn vinger daarop ga dan voel ik niks en krijg ik er helemaal niks uit. Ogen wrijven heb ik ondertussen al heel vaak gedaan haha

Ik schat de kans t grootst dat ie wel gewoon uit is gevallen. Als hij niet in je ooghoeken zit of onder je oogleden dan zit ie er gewoon niet, verder naar achteren is namelijk gewoon fysiek onmogelijk.

Ik zou het gewoon laten. Als je de hele tijd in je oog zit te zoeken creëer je alleen maar irritatie. Ik heb zelf ooit gehad dat een lens kapot is gegaan in mijn oog. Toen ik mijn lens eruit haalde, was er dus een ‘hap’ uit. Dat andere stukje lens kwam ik pas een paar dagen later opeens tegen in mijn ooghoek. Onze ogen zijn gemaakt om dingen die er niet in thuishoren eruit te werken, dus als je lens nog ergens in je oog zit, komt die vanzelf wel weer een keer tevoorschijn.