Help ik ben jaloers!

Hoi meiden.

Ik zit met een probleem waar ik al zoooo lang last van heb.
Namelijk JALOEZIE. Jep… Ik heb het met alles.

familie, vriendje, vriendinnen…

Als me familie bijvoorbeeld meer aandacht geeft aan bijvoorbeeld andere adolescenten van mijn leeftijd (18+) raak ik jaloers.
Is ze soms leuker dan ik? Waarom krijgt ze zoveel aandacht?
naja daar trek ik me niet zoveel van aan want die zien ze niet elke dag en mij wel.

Weet je ik word hier zo moe van. Ik probeer ALLES maar dan ALLES om minder
of niet jaloers meer te worden.

Mijn relatie staat in zijn dieptepunt en ik besef dat dit gewoon niet meer kan!
Tenslotte heb ik 1,5 jaar nu met mijn vriend en het moet eens kappen.

Ik ben als het ware een vreselijke vriendin…
Ja, ik geef het toe! Ik ben super jaloers…
Ik check zijn facebook. Ik raak chagrijnig als hij vrienden is geworden met een knappe meid.
Ik raak chagrijnig (en reageer dat ook op hem af) als hij met mooie meiden praat op school.

Ik moest letterlijk janken toen hij vertelde dat hij met zijn vrienden naar mallorca gaat in
de zomervakantie. (vorige keer toen hij ging waren er meiden in zijn hotelkamer aan het rommelen met weet ik veel wie )
Ik kreeg weer dat akelige steek gevoel in me maag en werd er gewoon zo verdrietig van.

Elke dag zeg ik tegen mezelf dat ik het niet moet doen maar dan voel ik me zo rot van binnen.
En het is al een keer over gegaan tussen ons vanwege dit en ik wil echt niet dat hij weer tegen me zegt :
’ we moeten praten. ’

Ik gun hem als het ware gewoon niks leuks zonder mij omdat ik bang ben dat hij leukere mensen leert kennen.

Waarom ben ik zo?

Dit klinkt allemaal zo overdreven en ja!!! Dat vindt ik ook!
Maar als ik gewoon alles negeer en denk van johhh boeien dat hij uitgaat met zijn vrienden.
Laat hem een leuke tijd hebben! Dan is dat misschien leuk voor hem maar dan
lig ik te piekeren in bed.

En altijd als ik hem vertel waar ik mee zit (jaloers dus) wordt hij boos.
Dat snap ik dus niet. Je wilt dat ik alles vertel waar ik mee zit om erover te praten
en als ik dat doe word je boos?

Ik wil hem niet kwijt. Ik moet echt minderen met jaloers zijn anders raak ik hem echt kwijt.

Iemand tips of iemand die ook hetzelfde heeft?

Negeren helpt niet want dan ontplof ik uiteindelijk einde van de week vol jaloezie.
He bah waarom ben ik zo… Ik baal er echt van :frowning_face:

Jezus sorry voor het lange verhaal meiden!
Maar mijn probleem googlen heeft niet veel zin dus wil ik weten of jullie misschien iets
nuttigs/goeds weten over hoe ik mezelf onder controle kan houden ivm jaloezie?
Tot nu toe zijn al me relaties uitgegaan door mijn jaloezie.

Als je me niet wilt helpen of je vindt dat ik overdrijf of je vindt dat ik me gedraag als een
tienertje van 13 (haha wat ook wel zo is… en ja zo was ik ook op me 13e met me eerste vriendje hahaha)
dan wil ik graag, alsjeblief dat het in minder harde woorden gezegd wordt ! :angel:

Dankjeeewel ! :slightly_smiling_face:

Ik heb het toch even gegoogled.

Misschien handig? De belangrijkste tip hieruit(of in ieder geval uit de eerste) is relativeren! Bijvoorbeeld dat je vriend naar Mallorca gaat, zijn vrienden rommelen toch en niet hij? Of als hij vrienden wordt met een knap meisje: Hij gaat toch met jou, hij vindt jou dus leuker, COMPLIMENT!

Waarom is dit
een normale manier van
posten?

Maar nu even advies:
Je hebt er niks aan om jaloers te zijn op anderen. Het leven is te kort om jaloers te zijn en je hebt er ook niks aan. Beter kun je je afvragen waarom je zo jaloers bent. Stel jezelf gewoon de volgende vragen.
Op wie ben ik jaloers?
Waarom ben ik jaloers?
Wat heeft hij/zij dat ik niet heb?
Waar ben ik bang voor? (jaloezie is een vorm van angst)
Heb ik dat echt nodig?
Wat kan ik doen om dat te krijgen?

Voor mij helpt het heel erg om dat soort vragen aan mezelf te stellen als ik dat soort gevoelens heb. Natuurlijk wel beantwoorden dan :wink: .

In relaties is het heel belangrijk dat je elkaar kunt vertrouwen. Als je dat om een of andere reden niet kunt moet je ervoor zorgen dat je dat wel kunt. Als hij je vertrouwen heeft beschaamd moet hij daaraan meewerken, maar als je geen enkele reden hebt om jaloers te zijn zul je het bij jezelf moeten zoeken. Probeer voor jezelf na te gaan waarom je zo jaloers bent in relaties. Is een vriendje ooit vreemd gegaan of iemand die heel dicht bij je staat (je ouders bijvoorbeeld)?

Hij is wel al een keer vreemd gegaan voor mijn neus. hij was ‘dronken’ en wist niet meer wat hij deed.
Die vragen zijn idd heel handig! Ik denk dat ik een dagboek ga kopen en wanneer ik me gewoon jaloers/geirriteerd/boos voel schrijf ik gewoon al die vragen op en beantwoord ik ze met eerlijkheid.

misschien dat, dat werkt! ik hoop het! Dankjewel :slightly_smiling_face:

Vervelend dat je vriendje boos wordt als je het er over hebt! Ik ben zelf ook wel redelijk jaloers en probeer het te verbergen, maar het beste is het gewoon te zeggen zodat mijn vriendje me gerust kan stellen. Ik zou het hierover hebben met je vriendje! Misschien dat hij iets kan zeggen waardoor je niet meer zo jaloers bent?

En inderdaad, die vragen zijn heel handig!

Ik snap je deels wel hoor.
Ik zou zelf nooit meer iets willen met iemand die vreemd is gegaan, maar jij dus wel dus moet je ook niet achter ALLES iets zoeken. Ik hoop dat dat dagboek je helpt :slightly_smiling_face:

Lastig. Ik ben zelf ook een groen monster als het aankomt op mn vriendje. Met familie en vriendinnen heb ik dat niet…
Dat met je vriendje is denk ik wel logisch, dat je jaloers bent vanwege de vakantie en als hij praat met een mooi meisje. Ik word zelf bij wijze van spreken al jaloers op z’n kussen als hij niet bij mij is haha en hij in zn kamer is:P

Ik denk dat ik je helaas niet kan helpen, heb geeen idee hoe je hier vanaf komt.

Ik ben zelf ook best wel jaloers maar mijn vriend is dat ook’
Probeer het in iedergeval niet op hem af te reageren want hij kan er niks aan doen.
Mijn vriend deed dat ook heel erg, en wauw wat voel je je dan rot. Altijd als ik uit ging ‘succes met de andere jongens’ en negeerde mn andere vragen etc.
Gelukkig is hij er nu mee opgehouden.

Jaloers zijn is rot, maar ergens weet je zeker dat je van hem houd want je wil hem niet kwijt.
Schrijf anders een brief naar hem, spreek je gevoel uit. Wat je dwars zit maar ook waar je spijt van hebt. Misschien gaat hij je dan ook beter begrijpen. En natuurlijk stopt hij niet met tegen meiden praten, dat hoeft ook niet, maar hij kan jou er bijvoorbeeld wel in betrekken of je gerust stellen’

Ohhh hij zei vandaag dat we ‘moeten’ praten… ik ben echt in paniek maar ik laat het hem niet merken.

Ik hoop niet dat het erg is…

Wauw, ik voel me precies hetzelfde op liefdesgebied. Ik denk dat ik jou verhaal maar een beetje in mijn verhaal ga veranderen en het gewoon aan mn vriendje ga vertellen hoe ik me voel…

Ik hoop dat het ondertussen al een stuk beter met je gaat!