Hoi meiden.
Ik zit met een probleem waar ik al zoooo lang last van heb.
Namelijk JALOEZIE. Jep… Ik heb het met alles.
familie, vriendje, vriendinnen…
Als me familie bijvoorbeeld meer aandacht geeft aan bijvoorbeeld andere adolescenten van mijn leeftijd (18+) raak ik jaloers.
Is ze soms leuker dan ik? Waarom krijgt ze zoveel aandacht?
naja daar trek ik me niet zoveel van aan want die zien ze niet elke dag en mij wel.
Weet je ik word hier zo moe van. Ik probeer ALLES maar dan ALLES om minder
of niet jaloers meer te worden.
Mijn relatie staat in zijn dieptepunt en ik besef dat dit gewoon niet meer kan!
Tenslotte heb ik 1,5 jaar nu met mijn vriend en het moet eens kappen.
Ik ben als het ware een vreselijke vriendin…
Ja, ik geef het toe! Ik ben super jaloers…
Ik check zijn facebook. Ik raak chagrijnig als hij vrienden is geworden met een knappe meid.
Ik raak chagrijnig (en reageer dat ook op hem af) als hij met mooie meiden praat op school.
Ik moest letterlijk janken toen hij vertelde dat hij met zijn vrienden naar mallorca gaat in
de zomervakantie. (vorige keer toen hij ging waren er meiden in zijn hotelkamer aan het rommelen met weet ik veel wie )
Ik kreeg weer dat akelige steek gevoel in me maag en werd er gewoon zo verdrietig van.
Elke dag zeg ik tegen mezelf dat ik het niet moet doen maar dan voel ik me zo rot van binnen.
En het is al een keer over gegaan tussen ons vanwege dit en ik wil echt niet dat hij weer tegen me zegt :
’ we moeten praten. ’
Ik gun hem als het ware gewoon niks leuks zonder mij omdat ik bang ben dat hij leukere mensen leert kennen.
Waarom ben ik zo?
Dit klinkt allemaal zo overdreven en ja!!! Dat vindt ik ook!
Maar als ik gewoon alles negeer en denk van johhh boeien dat hij uitgaat met zijn vrienden.
Laat hem een leuke tijd hebben! Dan is dat misschien leuk voor hem maar dan
lig ik te piekeren in bed.
En altijd als ik hem vertel waar ik mee zit (jaloers dus) wordt hij boos.
Dat snap ik dus niet. Je wilt dat ik alles vertel waar ik mee zit om erover te praten
en als ik dat doe word je boos?
Ik wil hem niet kwijt. Ik moet echt minderen met jaloers zijn anders raak ik hem echt kwijt.
Iemand tips of iemand die ook hetzelfde heeft?
Negeren helpt niet want dan ontplof ik uiteindelijk einde van de week vol jaloezie.
He bah waarom ben ik zo… Ik baal er echt van
Jezus sorry voor het lange verhaal meiden!
Maar mijn probleem googlen heeft niet veel zin dus wil ik weten of jullie misschien iets
nuttigs/goeds weten over hoe ik mezelf onder controle kan houden ivm jaloezie?
Tot nu toe zijn al me relaties uitgegaan door mijn jaloezie.
Als je me niet wilt helpen of je vindt dat ik overdrijf of je vindt dat ik me gedraag als een
tienertje van 13 (haha wat ook wel zo is… en ja zo was ik ook op me 13e met me eerste vriendje hahaha)
dan wil ik graag, alsjeblief dat het in minder harde woorden gezegd wordt !
Dankjeeewel !