Help! Ik ben hevig ongesteld, wat moet ik doen?

Hallo meiden!
Ik ben een meisje van 15, en ik ben sinds oktober 2008 ongesteld.
In het begin was ik het niet zo erg, maar nu, echt soms lijkt het of ik doodbloed! Ik doe echt de grootste, dikste maanderband in 's ochtends voor school, en ga om het uur naar de wc, dan verschoon ik het weer, en ik lk gewoon nog door! Ik ben ook heel erg moe ervan. Ik ben van het najaar bijna 2 maanden achter elkaar ongesteld geweest, en niet een beetje ook!
Ik verlies echt heel veel bloed, misschien dat ik daardoor moe ben. Als ik in bad heb gezeten, is het water helemaal rood, en als ik uit het bad opsta, loopt het er gewoon uit, zo op de grond. Gewoon een klein straaltje!
Een vriendin van me was ook zo erg ongesteld, en zij is aan de pil gegaan daarvoor. Ik zit daar dus ook aan te denken, maar ik wee niet of dat een goed idee is? Echt, kan iemand mij helpen?
Liefs van mij!

ja, zeker aan de pil gaan!
dus ook eventjes naar de dokter :slightly_smiling_face:
komtgoed xxx

Ik zou even naar de dokter gaan, ik ben bang dat wij niets kunnen doen :frowning_face:

Komt indd wel goed!
:sob::muscle: :kissing:

Meisje uit me school had het ook, ze had ook heel hevig bloedverlies en was ook heel erg moe dag in dag uit. Ze was naar de dokter gegaan en die had gezegt dat ze aan de pil kon gaan.
Je kan volgens mij nog iets om je ongesteldheid te minderen (je m

enstuatiebloed) , maar nog nooit gehoord of het helpt. ?

Komt wel goed :relieved:

Ik zou zeker aan de pil gaan als ik dit hoor! Klinkt heftig namelijk. Even langs de dokter dus maar!

Waarschijnlijk heb je nu bloedarmoede omdat je zoveel bloed hebt verloren. Dat verklaart het moe zijn enz. En naar de dokter gaan. Die kan je een pil voorschrijven die zorgt dat het mindert. Ook uitleggen dat je moe bent, waarschijnlijk moet je dan even bloed laten prikken.
Sterkte.

Wow, iemand die ik ken kwam hierdoor in het ziekenhuis dus ik zou maar oppassen.

En ik zou niet in m’n eigen bloedbad willen zitten, maaroke.

Zou dan aan de pil beginnen.
Sowieso naar de dokter gaan. Teveel bloed verliezen is ook niet.

Ik las iets in een tijdschrift over te veel bloedverlies, heel gevaarlijk =O !
Ga naar de dokter! =O

Misschien heel raar maar ik had ooit ergens gehoord dat het bloed wat je verliest toch gewoon echt uit je eitje komt en dus kan je geen lichaams bloed bevatten geen idee of dit waar is hoor en inderdaad even naar de dokter…

Hahahha, jij moet wat beter opletten bij voorlichting/verzorging xD

Komt van de bloedvaten in je baarmoederwand, die worden ieder maand opgebouwd, zodat het eitje kan nestelen, gebeurd dit niet, dan worden ze weer afgebroken.

OT: als het echt heel erg is kan je miss idd beter even naar de dokter gaan, teveel bloedverlies is niet heel gezond. (al tap je bij bloed geven ook 1 liter af)
Bij mij heeft de pil voor minder bloed gezorgd, maar dat verschilt per persoon denk ik.

sowieso tegen je moeder zeggen , als je zomaar om de pil gaat vragen dan denkt ze ; heu wat ?
maar ik zou idd wel aan de pil gaan. bij mij is het ongesteld worden niet minder geworden, maar ik denk dat het bij jou wel zal helpen.

Eicelmensen zijn geen kippen :stuck_out_tongue: Maar verder had je wel gelijk!

kippeneieren nestelen niet

Haha, oke…, maar het ging even over het gedeelte van eitje. Hebben mensen dus niet.

Ik heb ook biologie =’] Mijn biologieleraar zegt zelfs altijd ‘het eitje’
Maar goed, maakt verder allemaal weinig uit xD

dankje voor al jullie reacties mensen!!!<3

Haha, ik weet. Zoooveel mensen zeggen eitje. Maar ik vind het heel irritant. Gelukkig hebben ze bij ons eerste college dat gelijk eruit geramt, dus niemand op mn studie zegt het.
En verder maakt t indd geen reet uit.

Even naar de dokter,ja.
Klinkt heftig.

een tampon in doen hahahah
nee sorry
aan de pil ja