help ik ben eenzaam :'(

heej iedereen
ik weet niet wat ik moet doen, ik voel me nutteloos en eenzaam. ik heb maar 3 vriendinnen, waarvan er 1 steeds meer een meeloper begint te worden, en de ander is gothic en heeft heel veel gothic vrienden waar ze meer mee omgaat dan met ons. Ik heb dus maar 1 goede vriendin. omdat ze heel ver woont zie ik haar bijna niet buiten school om. De andere 2 hebben heel veel andere vriendinnen waar ze meer mee om gaan. als ik thuiskom uit school ga ik computeren . 's avonds ga ik huiswerk maken en weer computeren of tv kijken. zo gaat het elke dag, en op zaterdag ga ik heel soms shoppen met mijn vriendinnen maar dat is maar 1 x per 2 maanden ofzo. op zaterdag zit ik dus ook de hele dag te computeren. op zondag moet ik naar de kerk van me ouders en weer computeren. ik vind mijn leven echt zinloos geworden en mijn ouders steunen me ook niet egt.ik heb bijna een maand elke nacht liggen janken totdat ik realiseerde dat dat ook nutteloos was. vanmiddag kon ik me niet meer inhouden en heb een hele tijd liggen janken. het voelt gewoon alsof ik een gevoelloze robot geworden ben: naar school gaan, computeren, huiswerk maken en slapen. ik weet niet wat ik moet doen

sorry als je hier niks mee kan maar ik moest het even kwijt.

Ohh dat vind ik echt rot voor je :open_mouth: Zitten er geen leuke jongens of meiden bij je in de klas? Gewoon een keer een praatje maken, kun je ze wat beter leren kennen. Je kan ook een keer meegaan met je andere vriendinnen.
En wat dat computeren betreft: je kan ook gaan werken, sporten, lezen, iets creatiefs doen, etc. Dan leer je mensen kennen en dan zit er ook meer variatie in je leven :slightly_smiling_face:

heey,
zoals opblaaspop zegt je moet bij een verenigign gaan ofzo, of op een cursus, dan leer je iest nieuws en heb ej kans om meer vrienden te maken :wink:
Xx

ik turn 1 uur per week maar daar zijn alleen maar van die populaire meiden die met elkaar omgaan

Ja, ik heb het ook. Ik heb heel erg ruzie met een goede vriendin. Ik was het gewoon helemaal zat. Verder heb ik ook maar een paar vrienden die ik alleen op school zie, en dus ook veel met anderen omgaan. Mijn leven bestaat ook bijna alleen maar uit naar school, computeren, huiswerk maken en tv kijken. Depressief wordt je ervan. Heb zelf ook een hele tijd in een dip gezeten, en daar heb ik nu nog steeds een beetje last van. Moet altijd huilen, doe vreselijk negatief en kan niks hebben. Ik heb nu besloten om op gitaarles te gaan, en daar wat mee te gaan doen. Ook wil ik graag rondreizen, waardoor je natuurlijk ook weer nieuwe mensen leert kennen! Misschien moet je ook eens iets geks gaan doen. Of er gewoon tussenuit gaan.

Zoek anders een leuke teamsport, of een knutselclub [ of zoiets] in het weekend, dan heb je wat te doen, en je leert mensen kennen…
je kan ook proberen wat meer mensen aan te spreken op school,
want dit is natuurlijk heel vervelend…

heej allemaal
bedankt voor de reacties, ik voel me er echt fijner door.
ik wil best op een sport ofzo maar ik zou niet weten welke. dansen lijkt me trouwens wel leuk. er is op school een meisje dat soms bij ons komt lopen. ze was populair maar ze heeft steeds ruzie met haar vrienden, vandaar. ik ken haar nog niet heel goed,maar misschien kan ik wat vaker met haar omgaan, ze woont trouwens ook niet zo ver van mij.

Ik zou inderdaad wat meer met dat meisje gaan praten :slightly_smiling_face:
En ik weet niet een teamsport als hockey of voetbal, of je dat iets vind maar meestal is daar best een teamgevoel en dat is (bij ons in ieder geval) altijd heel gezellig

up

ik had dat ook een hele tijd, maar toen kwamen er vanzelf nieuwe mensen bij mij op school die wel aardig zijn en nu heb ik wel een paar vrienden =).
Je kunt ook naar bepaalde plekken gaan waar veel mensen komen en waar meetings zijn zoals concerten, disco’s, winkelcentra of idd een sport.
Misschien moet je wat meer aandacht besteden aan die ene meeloper. Het klinkt vaag, maar die mensen zijn vaak ook eenzaam en weten precies hoe je je voelt. Het zijn geen meelopers, maar als je aandacht aan dat soort mensen geeft, dan blijken ze heel aardig te zijn. Lees maar mee wat mij overkwam:

Bij mij op school kwam een nieuwe jongen, en die begon steeds achter mij aan te zitten omdat hij geen andere vrienden had. Ik merkte dat ik een hele grote fout maakte (wil niet vertellen wat) en ik daardoor een half jaar boos op hem ben geweest (en hij was dus ook een tijd boos op mij). Maar gelukkig hebben we het bijgelegd en nu zijn we beste vrienden =D!!

ja dat lijkt me best erg… wat je kan doen is een leuke bijbaantje nemen, ik weet niet hoe oud je bent en of je al officieel mag werken, anders kan je creatief zijn en gaan oppassen of honden uitlaten of kranten ofz gooien… bekijk het van die kant, je hebt dan niet alleen iets anders te doen, wat de sleur doorbreekt, maar je leert ook mensen kennen (misschien wordt je zelfs vrienden met je collega’s) er zijn wel altijd bedrijfsfeestjes ofz én je hebt meer geld! die je dan weer aan leuke dingen kan uitgeven of lekker sparen! leuk toch?
en behalve een bijbaantje kan je een leuke hobby vinden, een cursus volgen (misschien een taalcursus ofz, lijkt me ook kei leuk!) je kan zich bij een sportschool inschrijven (gezond én je komt er allerlei mensen tegen…)
als je open staat kan je echt wel meer vrienden maken hoor! gewoon niet te veel bij nadenken en gewoon eens een keertje een praatje maken met mensen…
hoop dat je wat hebt aan die tips!
succes xx

Aj. Das heel vervelend. Ik heb dat ook met 2 vriendinnen. We zitten nu alledrie op verschillende scholen en iedereen heeft al een groepje nieuwe vrienden om zich heen, behalve ik. Daar voel je je ook niet beter door. De meesta pauzes breng ik dan ook alleen door. Dat was echt wel een flinke overschakeling van mijn oude tot nieuwe school. Ik doe maar alsof ik het allemaal best vind, maar diep van binnen voel ik me er ook heel ellendig over.
Back to you:
Ik zou idd gaan naar meetings of zo. Daar denk ik zelf ook over na. Probeer mensen te vinden die qua interesses ook een beetje in jouw richting gaan. Of ga eens naast iemand zitten die je totaal niet kent. Misschien is het wel een heel aardig persoon :]

Hmm… aan deze tips heb ik zelf ook wat.

trek je mond open als je met mensen bent die je niet kent. Het lijkt moeilijk, maar als je van te voren kijkt met wie je waarschijnlijk kunt praten is het makkelijk. Kijk ook naar de mensen die alleen zijn daar, die vinden het ook wel prettig om met iemand te praten.

als je niet meer eenzaam wilt zijn moet je nu met je luie reet van die stoel afkomen en vrienden gaan zoeken… en praat op school ofzo gewoon tegen mensen, dan leer je ze wel kennen en voordat je het weet heb je vrienden. zo moeilijk is dat niet! en misschien moet je ook de moeite nemen om de vrienden van je andere vriendinnen te leren kennen, misschien zijn ze wel heel aardig en kun je ook met hen omgaan ofzo?

dat ze met elkaar omgaan kwam ook niet vanzelf! praat er gewoon mee. sta open voor mensen! want dat: populaire-meiden-haten-niet-populaire-mensen-fabeltje begint me ook de keel uit te hangen. ik ben niet echt populair, maar heb vriendinnen die dat wel zijn! mag ik daarom niet meer met ze omgaan? echt wel! doe gewoon eens een keer echt je best, want volgens mij doe je dat nu nog niet…

1 ding moet je niet vergeten; al die andere mensen (die jouw misschien niet aardig lijken) zijn ook maar gewoon mensen. Die zijn net zogoed onzeker enzo. Én vrienden komen je meestal niet even aanwaaien, je moet zelf ook proberen om gesprekjes aan te gaan, goede antwoorden te geven (niet zo van ja en nee enzo)

Misschien is dit niet van toepassing op jouw, maar ik merk bij mezelf wel dat ik onbewust gewoon vaak korte antwoorden enzo geef, en dat mensen met mij praten maar ik niet met hen.

Dus zorg dat je ‘open’ overkomt…

haha ik sloeg prongelijk een zin over en toen stond er: ‘s avonds maak ik mn huiswerk maar dat is maar 1 x per 2 maanden. :’) zou relaxt zijn.

maar ik weet niet wat je moet doen, ik denk gewoon nieuwe vrienden maken in de klas/straat etc…, vind het iig heel klote voor je. :blush: sterkte…

ik heb prcies het zelfde mar ik ga niet naar de kerk ik moet ook steeds huilen maar dan om een vriend die maar niet op msn komt

ga hockeyen, dan stromen de vrienden binnen :wink:

ookal is het 1 jaar geleden dat dit topic werd geplaats.

Ik begrijp je helemaal , Mischien moet je eens wat vaker naar buiten gaan? Mischien dat de eenzaamheid wat minder word!?
& Je kunt idd. aan een sport doen daar heb je wel altijd jongens/meisjes , mischien dat het dan wel klikt tussen bepaalde personen?

x