Help! hoe vraag ik dit aan mn ouders?!?!

Ik ben net een paar dagen terug uit Ialie,
Daar heb ik een superliefe jongen ontmoet, Tobi
Helaas woont hij in Duitsland… zo’n 800 km bij mij vandaan…
Ik ben ontzettend verliefd en kan de hele dag nergens anders aan denken.
Ik begrijp nu pas wat mensen bedoel met niet meer kunnen eten en slapen van verliefdheid.
In de herfstvakantie ga ik met mn moeder naar Praag,
nu had mn moeder al wel bedacht dat we dan even bij m langs konden gaan onderweg. Ik wil zuper graag bij m langs maar niet met mn moeder!
Ik zou het liefst eerst met mn moeder naar Praag en dan onderweg worden afgezet bij Tobi en dan weer naar huis met de trein.
maar hoe vraag ik dit?
Hij is 22 en ik ben 16…
Het is redelijk duidelijk dat er dan wel ‘iets’ gebeurd…
Ik weet dat het leeftijds verschil groot is, maar daar merk ik niks van, het is een super liefe jongen en hij heeft alles voor me over en doet echt niks zolang ik dat niet wil!
alleen nu moet ik mijn ouders zien te overtuigen hoe kan ik dit het beste doen?

tja, je bent nog redelijk jong om zo daarnaar toe te gaan.
je kan het je moeder gewoon vragen, of ze je wil afzetten
vind hij jou ook zo leuk dan?

wacht even
je hebt deze jongen op vakantie ontmoet ?
hoe weet je dan wel zeker als hij echt is wie hij zegt dat hij is, en dat hij ook echt verliefd is op jou ?
Denk je dat hij het leuk zal vinden als je binnenvalt ? Heb je zijn msn, kan je hem iets laten weten ? Heb je nog contact met hem ?
Je kan moeilijk drie maanden later bij hem aan de deur staan en denken dat hij enkel aan jou heeft gedacht in de tussentijd
Hij is 22, is het dan wel verstandig om bij hem te blijven?
En waarom spreek je niet nu in de vakantie af ? Als je 800 km met de trein wilt doen, alleen kan je er nu toch ook 400 doen (ieder halfweg) , en dan kan je een vriendin meenemen ofzo…

Als alles wat ik net gevraagd heb niet van belang is, of alle antwoorden positief waren, denk ik wel dat je het aan je moeder kunt vragen
maar als ik jou moeder was zou ik het je absoluut niet laten doen hoor
Het ligt er gewoon helemaal aan hoe die Tobi is.

Het is behoorlijk seieus, we weten allebei dat het meer is dan gewoon een vakantieliefde die weer over is zodra je thuis bent

heb je dit ook al met hem besproken?
nu je terug bent?

als ie alles voor je over heeft laat hem hier komen hijs ouder dus dat gaat makkelijker en de leeftijdsverschil maakt echt nie uit:)

heb je nog contact met hem ? Ik zou geen 800 km van huis gaan om hem te zien hoor, als je er nou toevallig langskomt of niet
en toch ook geen drie maanden wachten… (de herfstvakantie is toch in november, niet ?)
spreek eens af in een stad die in het midden tussen jullie twee in ligt en doe het niet alleen (ivm alleen terugkomen enzo te vermijden)

idd…
maar sowieso 800km… dat is best wel behoorlijk veel en ik denk niet dat als jullie verkering hebben dat lang goed gaat want waarneer wou je hem dan zien?

Ik heb hetzelfde… Ik had deze vakantie ook een ‘vakantievriendje’ uit Zwitserland… En we willen niets liever dan elkaar weer zien :blush: dus ik begrijp je echt :slightly_smiling_face: Maar nu je een kans hebt om hem weer te zien zal ik die zeker nemen! Dus je moet het gewoon aan je moeder vragen…

Gewoon vragen!
Een nee heb en een ja kan je krijgen!
Probeer eerst heel veel te zagen en als het echt niet mag dan is je moeder er gewoon bij… Het belangrijkste is dat je hem nog eens gezien hebt!
En je moeder zal er wel niet heel de tijd bij zijn zeker? Zij kan toch iets doen met zijn moeder ofzo?

kan het beste gewoon praten met je moeder
e als je nou niet alleen mag of wel, je ziet hem iig wel!

Als hij iets voor je over hebt en hij heeft zn rijbewijs kan hij ook naar jou toekomen, of met de trein. Ik zou het er sowieso met je moeder over hebben, maar zoals iemand zei, als ik jouw moeder was zou ik je niet zo snel afzetten bij hun huis. En anders, ik weet niet of hij alleen woont, gaan jullie naar boven ofzo. Ik ken heel zijn woonsituatie niet. Maar iig succes! :].