HELP! Hoe te voorkomen?

Hallo lieve dames,

ik heb een enorm PROBLEEM.
7 maanden geleden leerde ik een ontzettend leuke jongen kennen. Onze relatie heeft ups and downs maar we houden heel veel van elkaar en proberen een weg te vinden.
Één van de dingen die tussen ons in staat ben ik; jaloezie. Of niet zo zeer jaloezie maar ik ben ontzettend bang dat hij me iets flikt… Dat ik hem kwijtraak. En ondanks dat ik weet dat hij nog nooit met een meisje heeft gepraat of iets achter mijn rug om en hij open is, krijg ik een kut gevoel als ik hem online zie op whatsapp, of vaker online zie, wanneer we niet appen… En daarnaast ook de enorme neiging om zn berichten te checken, zn facebook etc.

Dit staat zo ontzettend tussen ons in, ik wil dit gewoon niet meer. Ik wil een gezonde volwassen relatie met hem kunnen hebben maar zolang dit er is gaat het gewoon niet goed.
Hebben jullie tips voor mij ?

Alvast heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

x

Je kan het “laatst gezien” uitzetten op Whatsapp. Ga zelf ook niet de hele tijd kijken op Whatsapp. Dat maakt je alleen maar onzeker.
Ga voor jezelf na, waar komt de jaloezie weg? Heb je daar een goede reden voor?
Heb je er al met hem over gepraat?

Hij heeft vast ook vrienden waar hij mee wil appen.
Waar komt de neiging weg om berichten te checken op Facebook? Stel je doet het, zou dat je gelukkig maken als je weet dat hij ook met andere mensen praat? Of zal dat juist meer vragen opleveren?

Dit gaat ook om vertrouwen denk ik. Vertrouw je hem? Hij niet voor niets met jou en niet met een ander. En ik denk ook dat je er ‘luchtig’ over moet denken, tenminste dat doe ik altijd, dat als ie iets verkeerds doet dan is het niet degene voor jou. Dan is hij jou niet waard. Maar vertrouw hem! En laat hem ook gewoon met andere meisjes praten, het is maar praten. Jij praat toch ook wel eens met andere jongens? Anders gaat dit echt aan jullie relatie vreten denk ik.

Succes! Je kan het! :slight_smile:

Mijn moeder is/gaat al jaren vreemd. Ik denk dat het daaruit voorkomt. Daar hebben we t ook zeker over gehad maar ik merk en weet dat hij toch een beetje moe van me word; op een bepaald moment is de koek ook gewoon op.

Ik weet het, het is ook logisch dat ie dat wil en doet en dat is totaal niet erg. En ik weet ook dat hij niks doet, ik weet dat er nooit iets is gebeurd, ik weet hoe hij in elkaar steekt en hij ook trouw aan mij is. En ik weet dat ik niet moet kijken en het er niet beter op word en idd ook niet elke keer op whatsapp moet kijken. Het zit gewoon in mijn hoofd, die irritante drang en het irritante gevoel… En weet totaal niet hoe ik er vanaf kom.

ZEKER. Ik vertrouw hem zeker, ik weet dat hij me niks flikt. Daarom is het ook zo rot dat ik dat gevoel heb want hij heeft het gevoel dat ik hem niet vertrouw. En probeer er inderdaad ook luchtig over te zijn; want als ie me wat flikt kom ik daar toch pas na de tijd achter en me er dan druk om maken maakt het nog erger… Maar het zit er gewoon, snap je? ik kom er gewoon niet vanaf :frowning_face: