HELP! Hoe parfum kiezen??

Heey allemaal,

Ik ben opzoek naar een parfum dat ik dagelijks kan dragen, maar vind het zoooo lastig om uit al die geuren één te kiezen! Ik ben ook echt de grootste twijfelaar ever, dus ook al zou ik er met iemand uit de winkel zelf naar kijken dan zou ik echt nog 10 keer terug komen omdat ik er niet uit kom, haha

Dus ik dacht, misschien heeft één van jullie de ultieme tip? :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Hoe vind je bijvoorbeeld een parfum dat echt bij jou als persoon past?

Ik hou van een frisse geur, maar ook zoet/fruitig/bloemig vind ik lekker (dan weer niet té). Ook wil ik graag een vrouwelijke geur, maar dan weer niet te poederig of voor mensen van 50…

Wat zijn jullie tips?
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Vraag advies in de parfumerie, daar kunnen ze je zo goed helpen! En verder heb je toch wel een idee wat het mag zijn? Zoet, fris, sterk, zacht,…
En ja testertjes enzo uitproberen.

+Kenzo - j’eu d’amour is zoet maar niet té. La vie est belle van L’ancôme is ook zoet maar die is wat sterker.
Yves rocher- Flowerparty ruikt echt zoet en naar bloemetjes, dus misschien dat wat meer voor jou is. Dat is ook wat goedkoper dan L’ancôme, Kenzo,…

Oh en eau de parfum blijft langer ruiker dan eau de toilette. Het is wel wat duurder maar het is ook ‘beter’.

Aah thanks! Die geuren klinken inderdaad wel lekker, ik zal er eens naar kijken! :slightly_smiling_face:

Geen probleem! Hou er wel rekening mee dat je in de parfumerie al snel meer dan 40 euro moet betalen. Ik weet niet of dat binnen je budget ligt? Als je écht iets budget zoekt raad ik de parfum van Beyoncé aan, Heat (de rode). Kan je kopen in het Kruidvat en is niet zo super duur, en ruik nog best wel lekker voor budget.

Uhmm, ik weet het niet zo goed! Want het liefst ga ik voor zo goedkoop mogelijk, maar als het een geur is die ik dagelijks kan dragen heb ik er wel wat meer voor over!

Maar ik denk iets van 50/60 euro? Ligt ook aan het aantal mililiters denk ik…

Jaaa die heb ik inderdaad! Al een tijdje niet gebruikt, misschien moet ik dat ook maar weer eens vaker doen, haha :slightly_smiling_face:

Ah ik zie net dat je budget 50-60 euro is. Voor een fles in de parfumerie betaal je ongeveer 40-50 euro voor 30 ml. Al zijn sommige merken soms vele duurder dan andere. Ik raad je aan om eerst een flesje van 30 ml te kopen, want geuren word je soms wel snel beu en zo’n flesje gaat echt wel lang mee.

Als ik een testertje lekker vind ruiken, koop ik het bijna altijd. Dus misschien is het een idee om bij douglas o.i.d. testertjes te vragen? :slightly_smiling_face:

Als je parfum hebt niet hoor (als het goed is dan)

Oja, daar had ik inderdaad nog niet eens aan gedacht haha, die hebben ze vast wel!

Idd, daar heb je als het goed is maar heel weinig van nodig en je blijft het de hele dag ruiken, waardoor je niet opnieuw hoeft te sprayen :slightly_smiling_face:

Idd. Goede parfum hoor je niet meer dan 1x per dag op te doen. En je hoeft normaal ook geen 10x te spuiten, 3-4 keer zou genoeg moeten zijn.

Oja goeie tip idd! Thanks! Zal eens kijken :slightly_smiling_face:

Ik vind de parfums van Hugo Boss erg lekker ruiken. Die zijn niet te sterk, maar ook niet vlak en blijven lang hangen. Orange is bv heerlijk en ook goed geschikt voor jonge vrouwen.

Gucci Flora- Gorgeous Gardenia(roze flesje) en Gucci Envy Me ruiken trouwens ook heerlijk! Die 2 zijn mijn favoriet!

ik hou zelf heel erg van lady million, de oranje beyonce en mijn zwitsal geurtjes :heart:.
Ik heb ze allemaal gekregen, dus ik zou niet weten hoe ik moet kiezen. up voor jou dus!

Ga naar een parfumerie en vraag daar om hulp. Eerst uitzoeken wat je lekker vindt, vraag om een typische bloemige, frisse en een wat zwaardere geur zodat je daarna verder kan zoeken in een bepaalde type geur.

Mijn favoriete geurtje is Miss Dior.

Jaaa Miss Dior is idd heel lekker! Ik vond Blooming Bouquet daarvan ook erg lekker ruiken! :slightly_smiling_face:

Thanks voor de tips iedereen! Ik denk dat ik hier wel mee ‘aan de slag kan’ haha :slightly_smiling_face:)

Ik heb dus ook precies dit probleem haha