Help ! Hoe leer ik leven met een glutenallergie!

Hee girlz.
Ik ben 18 jaar en heb nu sinds 3 jaar een gluten allergie.
Ben er nu wel gewent aan maar het blijft heel rot!
Ik mag bijvoorbeeld geen lekkere hamburgers van de macdondals meer, met uit eten is het super vervelend want niet elke restaurant kan hier rekening mee houden, of doen net alsof en ik word er dan ziek van. Ik vraag me dus eigenlijk af of er meer mensen met dit probleem zijn . En of er nog goede tips zijn or what ells Dankje!! Ben benieuwd x

Ik zou het gewoon vragen bij een restaurant, meestal is er wel een oplossing. En:

De Hamburger, Cheeseburger of Quarter Pounder met een glutenvrij broodje kun je bestellen bij de McDonald’s restaurants Hoorn, Zaandam Koningin Julianaweg, Purmerend en Rotterdam Zuidplein, Rotterdam Charlois en Leiderdorp. Deze restaurants hebben inmiddels een nieuw productiesysteem wat de mogelijkheid biedt om nog meer verschillende producten tegelijkertijd te bereiden, waaronder de burgers met het glutenvrije broodje. Op dit moment is nog niet bekend op welk moment en bij welke restaurants we deze mogelijkheid ook kunnen bieden…

13-08-2014

https://meerweten.mcdonalds.nl/287/hallo-gaat-mcdonald-s-haar-glutenvrije-hamburgers-ook-breder-in-nederland-introduceren-graag-ook-in-friesland?gclid=CPOXy56L4cACFZMRtAod-xoAbQ&gclsrc=aw.ds

bedankt voor de info ! Zal het nakijken ik woon ook best in een uit hoek den helder dus misschien komt het hier ook

Schagen had dit ooit ook, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is… en dat is uiteraard best dicht bij Den Helder :wink:

Ik eet nu ruim een jaar bijna volledig glutenvrij. Niet omdat ik een glutenallergie heb (ofja in ieder geval niet aangetoond) maar omdat ik me veel beter voel als ik dit niet eet. In het begin viel het me heel zwaar omdat ik niet zo goed wist wat ik dan wél moest eten maar er zijn gelukkig echt nog genoeg lekkere dingen om te eten.

De meeste restaurants (en dan heb ik het niet over mcdonalds, maar een ‘echt’ restaurant?) hebben wel iets wat past bij je wensen trouwens hoor. Je kunt gewoon aangeven dat je geen gluten mag eten en dan kunnen zij iets voor je in elkaar zetten. Bagels & Beans heeft ook glutenvrije dingen bvb.

Verder zijn er ook heel veel glutenvrije snoepjes en recepten voor lekkere cakejes, brownies etc. De bekende tv kokkin Nigella heeft ook veel heerlijke glutenvrije recepten.

Ik denk dat als ik het zo hoor je het meer vervelend vind dat je niet met je vrienden mee kan eten of om speciale dingen moet vragen in een restaurant? Daar moet je je toch gewoon een beetje overheen proberen te zetten. Je hebt er helaas gewoon geen keuze in, een allergie is niet iets wat je zelf bepaald of jezelf aandoet en dat begrijpen mensen echt wel!

Mijn oma heeft het en kan in heel veel restaurants gewoon eten. Je moet het alleen even informeren. En zoals hierboven al gezegt word, je hebt geen keuze dus je moet je er overheen proberen te zetten. En laat je vooral niet tegenhouden om het te vragen in restaurants etc. Er zijn mensen die veel irritanter en vervelender zijn hoor :wink:

Ik vind het vooral heel vervelend dat ik moet vragen voor iets speciaals, omdat ik dan eigenlijk altijd anders wordt behandeld dan de rest . Maar daar is niets aan te doen

Ik ken een meisje die het ook heeft en ze kan er prima mee overweg.
In de supermarkt kan je dingen vinden, in duitse supermarkt nog iets meer en op internet kan je genoeg glutenvrije producten bestellen. Zij gaat alleen naar een restaurant wanneer ze van te voren informeert of ze daar glutenvrij kan eten en dat kan vaak wel.

Jaa ik ga ook erg vaak uiteten maar word 9 van de 10 keer Tog ziek omdat het dan niet helemaal 100% glutenvrij was

Up

Medicijnen?

Up

Als een restaurant doet alsof, vind ik dat wel echt erg hoor! Als je achteraf ziek wordt en je weet zeker dat het van het eten in het restaurant komt, zou ik daar zeker (op een vriendelijke, “opbouwende kritiek” achtige manier :wink:) heen gaan om dat te zeggen.

Idd, dit is tenminste wel echt een allergie. (Het is veel irritanter als je mensen hebt die koolhydraatarm/ultravegetarisch (als in ook geen kaas met stremsel of gelatine) eten, of die helemaal niks lusten :wink:).

Hee! Bij mij is het een jaar geleden ontdekt. Er is hier op GS een speciaal topic voor meiden met een gluten allergie:) Ik zal 'm even opzoeken, daar staan tips en adviezen in.
Ik kan je wel zeggen dat je er niet te negatief over moet denken, ik deed dit eerst wel maar sinds enkele maanden juist positief en dat scheelt al een hoop:)

Hier is ie: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/het-algemene-coeliakietopic-198723.0.html

Slotje :slightly_smiling_face: