Help! Hoe kom ik zelfverzeker over?

Hi!

Ik ben een best onzeker meisje maar eigenlijk ben ik in de laatse 3 jaar heel erg gegroeid! Alleen zien andere mensen dat niet…Blijkbaar kom ik toch nog best verlegen over…nee ik bn geen flapuit en hyperactief( nou soms dan;)) maar ik vind dat ik niet zo verlegen en onzeker meer ben als vroeger!! Maar nu is mij vraag hoe kan ik me nog een beetje meer zekerder voor doen dan dat ik al ben? Thuis ben ik heel zeker…op school enzo is dat idd wat minder…Kunnen julllie me aub helpen om iedereen te laten zien dat ik echt niet onzichtbaar ben?

Ik zou het super vinden als jullie me konden helpen!!!
XXX

Goed rechtop lopen en zelf verzekerd kijken :wink:
Veel leuke kleren kopen zodat je opvalt ? =P

Haha dankje!!
Maar ik bedoel eigenlijk ook vooral als ik tegen iemand praat enzo…

Maar toch bedankt! Goede tip!!!

Idd. Draag kleding die JIJ leuk vind. Dan heb je al ten minste een ding om niet aan te denken die dag. Zorg ook dat je haar leuk zit. Zit het niet meer als je op school bent, ren dan effe naar de wc en draai een knot of zo. Dat staat iedereen leuk. Dan heb je weer een puntje minder om over na te denken.
Ook kun je ervoor zorgen dat je make-up goed zit. Dus geen uitgelopen mascara of zo.

Lach veel. Met vrienden vriendinnen, maak niet uit. Van lachen wordt je blij. En dus ook zelfverzekerder…

Koop dat je er wat aan hebt.
p.s. Als je goed op hakken kunt lopen dan kun je ook eens hoge pumps aan trekken. Krijg je een kik van…

Niet denken maar doen. Niet gaan denken over wat je moet zeggen en hoe je het gesprek moet voeren, gewoon praten :wink:

Haha ja het is idd een super goede tip! Ik voel me idd wel beter als ik leuke kleren aan heb of hakken haha(krijg je idd een kik van!=p)

Thanks!!

SOrry… Lees nu pas je reactie.
Uhm. Denk heel licht na. Doe af en toe een beetje naief. En lach veel. Dus licht en positief denken.

Om contacten te leggen, neem een goede houding aan. Je kunt het beste gewoon eens in een supermarkt proberen. Vraag daar eens wat, leer mensen kennen. ZO wordt de drempel steeds kleiner.

Dankjewel voor jullei reacties!!!

XXX

Ja, inderdaad, doe en draag dingen die jij leuk vind, sta en loop zelfverzekerd enzovoort. Je kunt ook op een toneel-, sport-, zangclub gaan oid, om meer vrienden te maken en om mensen te leren kennen. En je zult zien, praten gaat vanzelf! Praat over dingen die de ander ook interessant vind, lach veel, doe aardig en soms naïef, maar niet té naïef, dan denken mensen dat je dom bent :wink:, geef een complimentje enzovoort. Succes!

OK dankjewel allemaal!!

sta rechtop, kijk diegene in zijn/haar ogen, lach veel en hou je armen/handen losjes lans je heen of gebruik ze om een beetje met gebaren te praten. nou ja in ieder geval moet je niet je handen/armen over elkaar heen doen of kruisen. dit geeft een gesloten houding aan.
maar nog belangrijker: wees jezelf :slightly_smiling_face:
ga dus niet overdreven vrolijk doen, of heel stoer, of heel anders praten want dan komt het opeens zo raar en nep over, dan gaat er weer over je gepraat worden maar dan ben je opeens niet meer het lieve wat verlegen meisje meer maar meer iemand die nep is en er opeens bij wilt horen of stoer wilt doen

super reactie !! Thanks!!!

Als jij lekker in je vel zit, dan straal je dat uit. Dus probeer kleren te dragen die jij fijn vindt en probeer je mooi te voelen. (:

je komt pas zelfverzekerd over als je je zelfverzekerd voeld, dus als jij je zelfverzekerd voeld straal je dat uit!

xxx

Je straalt pas zelfverzekerheid uit als je je goed voelt. (:

ik lach zowat altijd, maak een praatje met iedereen en ik ben echt altijd in een goede stemming.
maar ik ben best onzeker over mezelf, qua uiterlijk.
maar door die eerste dingen heeft niemand dat van mij door, dus mijn tip is blijf gewoon lachen, dat gaat mensen opvallen!
smile and the world smiles with you haha
succeeees X

ik heb precies het zelfde probleem
ik heb het idee dat ik heel erg gegroeid ben,
maar niemand ziet het :frowning_face:
daar baal ik best wel van

Ja het voelt best klote ja!
Maar deze tips helpen me wel!
Vooral het zien dat ze me willen helpen maakt me al een stuk zekerder!!
bedankt allemaal!