HELP: Hoe kan ik mijn relatie nog redden?

Hé lieve meiden!

Al bijna 3 jaar heb ik een superlieve vriend waarmee ik alles deel. Door hem is mijn leven weer een stuk positiever geworden! Ik ben jarenlang gepest, had weinig vriendinnen en was veel alleen. Toen we een relatie kregen bloeide mijn leven op, we deden leuke dingen, hij gaf mij warmte en liefde, iets dat ik nog nooit had gekregen van een buitenstaander van de familie.

Alleen heb ik een probleem. Altijd als hij iets bijzonders heeft (lees; avondje uit, dagje weg, personeelsfeest, concert, feest etc.) heb ik hier heel veel moeite mee. Ik vind het lastig dat ik niet bij hem kan zijn en dus weer alleen ben. Ik geef dit ook altijd aan bij mijn vriend dat ik het lastig vind om hem te laten gaan. We hebben hier ookal een aantal keer ruzie over gehad, want hij vind dat ik hem niks gun en dat ik hem tegenhoud in zijn doen en laten.

Hij heeft mij al zoveel kansen gegeven en gister ging het weer mis, hij is er nu echt helemaal klaar mee en staat op het punt om de relatie op te geven, hoeveel hij ook van mij houdt. Zelf heb ik het gevoel dat het steeds beter gaat bij mij, en dat ik het steeds beter kan accepteren om hem te laten gaan.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, hoe kan ik mijn relatie nog redden want ik wil hem echt niet kwijt.

Liefs van mij :c
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik denk dat jij heel erg aan hem vast klampt en dat hij daardoor geen ruimte krijgt om te ademen. Als hij dit wel krijgt en een keer weg gaat wil jij hem liever thuis houden.

Het is belangrijk in een relatie om beide dingen te doen, hij heeft zijn vrienden en dat is normaal als hij een avondje weg wilt zonder jou. Zoek een hobby, ga op een sport of doe iets voor jezelf want naast hem heb jij ook nog een leven.

Dankjewel voor je reactie. Hier ga ik over denken.

inderdaad,

Zorg ook eens voor je eigen leven. Zoek iets uit van hobby, doe wat leuks…
Als die relatie wegvalt voro een of andere reden, zou je niet meer in dezelfde situatie moeten vallen…

Ik herken het wel een beetje, met name in het begin van m’n relatie. Maar ook nu laatst toen hij intro-ouder was, vond ik dat ook best lastig.
Heb mijn vriend dat ook wel duidelijk gemaakt in het begin, maar op een gegeven moment weet hij dat, dan moet je je er ook overheen zetten. Bijvoorbeeld, alleen antwoorden als hij appjes stuurt, ipv zelf constant contact te zoeken. Of als hij je vertelt dat hij een dag weg gaat ipv zeggen dat je dat moeilijk vindt, zeggen dat je het leuk voor hem vindt en hem plezier wensen en jezelf er dan toe zetten je met iets anders bezig te gaan houden die dag.

Ik snap het wel, maar het is ongezond als jij hem daarin tegenhoudt om zijn eigen ding te doen. Andersom zou je dat ook vervelend vinden, als je zin hebt in een activiteit en je vriend je daarin remt. Probeer het wat los te laten en focus je op iets wat jij leuk vindt. :slightly_smiling_face:

Dit is misschien nog wel de grootste tip die ik heb gekregen! Dankjewel!

Je kunt ook aan hem vragen of hij je op zo’n avond/dag een berichtje wil sturen? Dan weet jij dat hij aan je denkt, en zal het voor jou ook makkelijker zijn.

En verder inderdaad zelf leuke dingen gaan doen, ik merk van mezelf ook dat ik veel minder aan hem denk als ik bijvoorbeeld met een vriendin ben of aan het sporten ben ofzo, dan dat ik in mn eentje thuis zit.

En leg hem heel goed uit dat je dit niet doet omdat je hem wil claimen, maar omdat je juist zoveel van hem houdt dat je hem zo snel mist.

Herkenbaar, ik was ook heel erg afhankelijk van mijn vriend.
Toen heeft hij het uitgemaakt omdat ik mezelf eerst moest tegenkomen en eerst mijn eigen leven moest gaan opbouwen.
Nu weet ik dan wel dat het weer goed gaat komen en dat we weer samen komen als het weer 100% goed met me gaat.
Alleen je moet echt eerst werken aan jezelf, werk aan je zelfvertrouwen, werk aan je eigen leven … wat vind je zelf leuk om te doen? Maak nieuwe contacten en spreek met anderen af. Vind een nieuwe hobby. Ik vond het ook altijd vreselijk om altijd alleen te zijn, maar af en toe heb je dat even nodig.
Ik zeg altijd maar, Je leeft je eigen leven en je moet jezelf gelukkig zien te maken. Probeer ook blij te zijn voor hem, dat hij zoveel dingen doet. Maar JIJ kan dat ook! Zet hem niet meer op de eerste plaats. Plan eerst afspraken met je vriendinnen en dan pas met hem. Laat zien dat je zelf ook met andere dingen bezig bent. Tuurlijk moet je met hem rekening houden maar dat moet niet ten koste gaan van anderen. Zou jij later naar je leven willen kijken en zien dat je alleen maar aan je vriend bent vastgeklampt en eigenlijk niets leuks hebt gedaan en je alleen maar kut hebt gevoeld omdat hij steeds leuke dingen deed en jij alleen was? Nee, dat wil je niet. Probeer te leven meid, jij verdient het ook om leuke dingen te doen! Haal die diploma, zoek een bijbaantje, ga op vakantie, ga een dagje uit met vriendinnen of kijk gezellig samen een film. Ga iets doen met je familie, maar laat je niet alleen voelen en ga niet alleen maar thuis zitten omdat hij wél wat leuks aan het doen is.

Dankjewel, jullie beschrijven precies mijn gevoel. Echt heel erg dankjewel!

Je moet het inderdaad niet negatief oppakken als hij iets leuks gaat doen, want dat is voor hem niet leuk. Maar als je inderdaad op zoek gaat naar een hobby o.i.d. voor jzelf vindt hij het misschien wel leuk om je daarbij te helpen en mee te denken :slightly_smiling_face:

Dit, hij voelt zich ingesloten.

Ik zit met precies het zelfde probleem als jou.
Dus iedereen bedankt voor de tips :slightly_smiling_face: