Help, hoe een sollicitatiegesprek verzetten?

Vandaag heb ik een mail gekregen met daarin een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Het gesprek is over een week. Laat ik nou net die week van school uit op excursie zijn in Berlijn… Ik heb dus geen mogelijkheid om die week te komen.

Hoe verzet je netjes een sollicitatie gesprek? Ik weet dat er rond de 150 mensen hebben gesolliciteerd, dit is mij verteld bij de informatie bijeenkomst van een aantal dagen geleden. Dus met andere woorden: voor mij 10 anderen. Ik ben dus bang dat ik makkelijk vervangbaar ben als ik dit ga verzetten, maar ik heb geen keuze.

Nu is mijn vraag… Hoe verzet ik de afspraak op een professionele manier? Ik heb al een aantal ideeën over wat ik eventueel kan zeggen, maar hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.

Ik geef je dan inderdaad weinig kans, maar proberen kan altijd!
Leg vooral uit waarom je niet kunt komen, dat het dus buiten jouw macht om is.
En bied netjes je excuses aan en vraag of je eventueel op een ander moment zou kunnen komen, omdat je wel erg gemotiveerd bent!

Nouja… Ik denk dat ik gewoon contact met ze op zou nemen en aan zou geven dat ik die week helaas een schoolexcursie naar Berlijn heb en of het misschien na de excursie zou kunnen.

Beste …,

Bedankt voor uw uitnodiging, hier ben ik ontzettend blij mee.
De week van … tot … ben ik met school op excursie naar Berlijn. Het lukt mij daarom niet om op uw genoemde tijdstip aanwezig te zijn. Indien mogelijk zou ik graag het gesprek verzetten naar … of … datum/in de week van … tot … en in de week van … tot … ben ik helemaal beschikbaar voor een gesprek.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Naam achternaam

------------------------------------------

zo zou ik het doen denk ik. Gok dat ze wel begrijpen dat je met school in het buitenland zit dat je niet kan komen.

Dit is beter dan wat ik zelf heb bedacht. Ik wacht nog even af of er meer reacties komen, anders ga ik dit gebruiken. Dankjewel!