Help, hij praat over zelfmoord !

Hey,
ik heb een paar weken terug een super leuke jongen leren kennen, en hij had mijn msn gevraagd en m’n zijn nummer gegeven, en we praten nu al een tijdje enzo, en ik vind hem erg leuk, alleen gister begon hij ineens te praten over dat hij het leven niet meer ziet zitten, en dat hij niet lang zal leven, en zit steeds te zeggen dat hij niet leuk is, dat niemand hem wilt enzo, dus ik zeg van wel, dat ik hem wél leuk vind, maar hij luistert maar niet !!

Dus ik dacht dat hij mischien teveel drank op had ofzo, begin in ik net weer te vragen of het al wat beter gaat, en dat hij me echt bang maakte gister, zecht hij “dat hoeft niet, ik ben het toch maar” …

Ik denk serieus niet dat hij dit zecht alleen om aandacht te krijgen, en ben er best wel een beetje bang voor, maar wat moet ik nu :face_with_raised_eyebrow:?

Ik denk dat het wel pure aandacht is maar goed.
Als hij dat steeds blijft roepen, snel het contact verbreken dan, anders haal jij je meer op je hals dan nodig is.
Zo geweldig is ie dus niet, een erg laag zelfbeeld.
Wat heb je nou aan een kerel die zichzelf niks vindt en er omheen niks kan waarderen?
Goed zo, niks!

Een vriendin van mij deed dat ook maar zij wou gewoon aandacht. :yawning_face:
echt dom

Ik denk idd wel een beetje aandacht.

Het is ook dom, maar als iemand dat tegen je zecht weet je gewoon niet wat je ermee aan moet …
en ik kan ook het contact verbreken ja, maar dat wil ik helemaal niet …

Heeft er nou niemand tips wat ik echt kan doen behalve contact verbreken dan?

of hij heeft gewoon aandacht te kort
of het is serieus
ik zou gewoon in het echt met hem gaan praten niet over msn
en dan zeggen van
ik blijf netzolang hier totdat je van die gedacht af bent
eigelijk kun je er niks aan doen

Geef hem niet te veel aandacht; maar laat hem nu ook niet meteen zitten, nee.

PS: het is zeggen en niet zechen

Oke ik wil niet zeggen dat dit altijd zo is, er kan wel is werkelijk iets aan de hand zijn, maar 9 van de 10 keer is dit gewoon pure aandachttrekkerij.
Eigenlijk moet jij hem nietzoveel aandacht geven… Meestal kan je wel zien of het echt of nep is. Als je die gene kent enz… nja hier heb jij ook niet veel aan maargoed. Ik zou hem gewoon minder aandacht geven over dat onderwerp, en gewoon ergens anders over praten :]

Ik had dit ook met een vriend van mij, en ik wist echt niet of het nou aandachttrekkerei was, of serieus.
Ik heb gezegd dat als hij zo door gaat, dat ik dan persoonlijk hulp voor hem ging zokeen en desnoods met zijn moeder ging praten.
Dit heb ik letterlijk gezegd: Ik zou het heel egoistisch van je vinden als je zelfmoord zou plegen, er zijn mensen die dood gaan aan een ziekte bv, maar niet dood willen en vechten voor hun leven, voor hun vrienden en familie, en jij gooit dan zomaar een gezond leven weg?
Dat is toch egoistisch?!

Het heeft wel geholpen…

Aandacht.
Echt waar.
ik herkende een vriend van mij precies in dit verhaal.
Hij deed ook altijd zo, en nou is die de vrolijkheid zelf.
Ik zou langzaam het contact verbreken.
Je loopt namelijk de kans dat hij iets met je wilt en dat hij dreigt zichzelf iets aan te doen als jij hem afwijst ofzo.
en dan chanteert hij je dus eigelijk.
Ik zou uit kijken met deze jongen.

succes!

Zoiets heb ik ook gehad, gewoon negeren.

omdat je niet weet of het om aandacht is ofniet, gewoon met hem praten,ik herken dit wel een beetje, het kan aandacht zijn, stel voor dat dat niet zo is? praat gewoon met hem erover, en probeer misschien iets voor hem te doen.

Daar verlies je toch niks mee?

zo irritant als mensen dat doen
ik had ook een vriendin die dat deed
echt elke dag weer zei ze:
‘vannacht spring ik voor de trein!’
op het laatst reageerde ik er gewoon niet meer op

ik zou nog wel met hem blijven praten maar als jullie gesprekken alleen nog maar daarover gaan zou ik het contact verbreken
en als hij jou echt leuk vindt dan kan hij je idd gaan chanteren
beetje voorzichtig zijn dus
succes!

Wat wil je horen?
Je schrijft zelf al dat hij toch niet luistert. Moet je dan achter hem aan blijven lopen, want dat is wat hij wilt!
Hem wel willen helpen? Help hem om zeep!

ga met hem praten. en niet over msn.
dan kom je er wel achter of hij het meent of niet.
succes !

Het kan zoals iedereen zegt om aandacht gaan maar dat hoeft niet.
HIj kan ook depresief zijn, als ik jouw was zou ik met hem praten en idd niet via msn.
Als je naar hem toe gaat en gewoon met hem praat merk je denk ik wel of hij het meent.
Als hij het alleen doet om aandacht te trekken moet je idd oppassen dat hij je niet gaat chanteren, als het sireus is moet je overwegen of je hulp voor hem wil zoeken.
Suc6 :wink:

Face to face praten, de enige manier om te zien of hij liegt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/b]

wtf O.o