Help :( Het loopt niet lekker meer..

Hee!
Ik zit ergens heel erg mee… Ik heb nu bijna 4 maanden een vriend, en ik hou heel erg veel van hem, maar de laatste 2weken/week loopt het niet zo lekker meer… Het is net of het eerst anders was… Hij was hier gisteravond en zei dat hij de laatste 2 weken ook wat twijfels had, dat hij echt van me hield en me ook echt niet kwijt wil, maar dat hij het even een tijdje aan wou zien omdat het gevoel wat wegging… Hij zei dat als hij me bijv eerst 2 dagen niet zag hij helemaal gek werd, en nu heeft hij dat niet meer, en deze week toen we bij elkaar kwamen zei die: Ja dan ga ik naar je toe en hoopte ik dat het weer leuker zou zijn maar dan is dat telkens niet zo… Ik wil het ook echt niet uitmaken, dan zou ik echt spijt krijgen, maar het is gewoon anders dan dat het eerst was…

Ik ben het ook wel met hem eens, de laatste week is er niet echt meer ‘spanning’ om het zo te zeggen… We zijn of bij hem thuis op zn kamer, of bij mij thuis op mn kamer, dan liggen we op bed tv te kijken en te praten enzo, en daarna gaan we nog even bij onze ouders zitten en gaan we weer weg. Maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat het weer zo wordt als het was? Ik moest gister ook heel erg huilen en toen was hij zó lief voor me, en hij had ook echt tranen in zn ogen, we willen elkaar echt absoluut niet kwijt… Maar hoe komen we hieruit, want we weten beide niet waar het aan ligt…

Echt bedankt voor het lezen & ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen…
En zijn er meer mensen die dit hebben gehad in hun relatie?

In het begin van een relatie is het altijd nog spannend maar later word het verliefd zijn meer houden van. Dus worden de dingentjes ook normaaler maar ga een keer een dagje weg met hem mis helpt dat

Ja precies, ik had het er gister ook met mn moeder over die zei precies hetzelfde, en het was na een tijdje ook echt al houden van… Ik had hem vannacht ook gesmst dat het daar dus misschien aan lag, dat de dingen normaler worden en we misschien eens een weekendje weg moeten ofzo, en toen zei die, Ik denk dat we het eerst even aan moeten zien, als het gevoel niet beter wordt, wat ik niet hoop… dan heeft een weekendje weg ook niet zoveel zin… Maar wat voor dingen zou ik bijvoorbeeld anders kunnen doen? Zodat het wel weer wat spannender wordt zegmaar…

Je kan mss wat leuks gaan doen, een dagje weg idd of iets romantisch…
Wat hopsieflopsie zegt; na een tijdje word de verliefdheid minder, maar dat hoeft niet te betekenen dat je relatie uit gaat. Ik heb het ook gehad hoor, in mijn relatie. Dat is gewoon even een dipje en die gaan altijd over.

Uhm ik weet niet hoe ver jullie zijn in het gebied van ’ sex’ maar je kan bijv keer een sexy lingerie setje aan doen of hem massage geven enz dat het wat spannender word . Maar het is gewoon een dipje dat heb ik ook soms met me vriend we zijn nu 2 jaar samen en bij ons is het wel eens uit gegaan maar dat had andere redens. En ik zou gewoon lief voor hem zijn en niet teveel ruzie dat helpt er niet bij.

Jaa we hebben wel al seks enzo, en daar ligt het ook zeker niet aan want dat is wel altijd spannend zegmaar, alleen we hebben nu ook een week geen seks meer gehad juist door dit… Dan zijn we niet echt in de stemming zegmaar… Ik hoop ook echt dat het gewoon een dipje is die snel weer over gaat, ik heb nog nooit echt een serieuze relatie gehad, en hij heeft wel veel vriendinnen gehad, maar hij zei ook; ik heb het nog nooit zo gevoeld als dit, en dit heb ik ook nog nooit meegemaakt, en toen zei ik: is dat dan een goed teken of niet? en toen zei die: Ja dat wel want bij die anderen kon het me niet schelen, dan dacht ik na 1 dag al ik heb er geen zin meer in, maar dat is nu absoluut anders, ik zou er niet aan moeten denken hoe het zonder je zou zijn…

Je moet leuke dingen gaan doen samen! Als je met een vriendin alleen maar tv keek en op je kamer zat is er toch ook niks aan! Ga samen naar de stad, voor elkaar kleding uit zoeken. Ga naar de dierentuin, pretpark, naar het strand lekker lopen, uit eten etc. Je moet gewoon doen alsof je aan het daten bent samen, met je date ga je ook niet samen op je kamer zitten. :slightly_smiling_face: Ik heb al een hele lange tijd een vriend, al bijna 4 jaar (vanaf dat ik 14 was dus), we wonen wel een uurtje bij elkaar vandaan maar als we elkaar zien gaan we (bijna) altijd wat leuks doen. Niet denken dat de dierentuin kinderachtig is ofzo, het is juist leuk om dat soort dingen samen te doen!

Misschien moet je wat meer spontane acties ondernemen. Bijv in zijn agenda een briefje stoppen met: Ik ben dol op jou. Of een spontane sms met: Ik moest aan je denken. Of als jullie bij elkaar zijn gewoon je jas aandoen en zeggen en nu gaan we schaatsen …zoiets. Helpt hoor, ik heb nu al 2 jaar en een maand met mijn vriend en hij zegt dat ie t enorm leuk vind dat ik zo’n dingen doe :grinning:

Echt bedankt voor de hulp! Nu zie ik het weer wat positiever in want ik was echt bang dat hij het uit zou maken, maar ik ben eigenlijk wel van de spontane acties… Bijv hem uit het niets smsen en dan een hele lieve of sexy sms zegmaar haha, of een lieve tekst op mn hyves zetten die echt over hem gaat, maar ik denk idd ook dat we meer andere dingen samen moeten doen, hebben jullie nog wat leuke ideeën? En meer hulp is natuurlijk altijd welkom!

Dit heeft zo ongeveer iedereen wel na een tijdje.
Gewoon wat leuke dingetjes plannen, bios, weekendje weg, pretpark, winkelen, zwemmen etc.
Dan zien jullie vanzelf wel dat jullie het leuk met elkaar hebben
en zullen jullie misschien ook hoop ik inzien dat dat verliefde gevoel niet zoveel uitmaakt,
want dat gaat vanzelf na een tijdje gewoon weg omdat jullie een gewoonte worden als het ware.
Het zou zonde zijn om het nu dus meteen uit te maken, aangezien je dit toch telkens weer mee zal maken.
Zo gaat dat nou eenmaal, alleen zien veel mensen dat niet in.
Als jullie dat eenmaal wel inzien komt het wel goed met jullie denk ik.
Tenminste zo ging dat bij mijn vriend en ik.
Maar: leuke dingen doen dus (;

Precies :slightly_smiling_face: Dankjewel! Ik ga echt wat leuke dingen voorstellen, en hem vertellen dat ik denk dat het hier aan ligt, en ik hoop dat we er snel uitkomen!
Bedankt voor jullie hulp!

Mensen. Ze heeft net vier maanden, dat ís nog het begin van een relatie. Dat het effe een weekje of twee niet lekker loopt zegt niks. Kom je wel over heen. (:

Wow… toevallig.
Ik en m’n vriend hebben dat ook de laatste tijd, ik voel me er echt kut over…

Weekendje weg kan altijd helpen. Of even iets heel anders doen.
Als ik en m’n vriend (nu 4 jr samen) even een dipje hebben, gaan we altijd iets lekker geks doen en dat geeft toch weer een beetje een boost.

• Picknicken in het bos bijvoorbeeld (beetje koud nu, maargoed)
  • Eindje gaan skeeleren met z’n twee.
  • Samen iets gaan koken/bakken en dan lekker romantisch samen opeten.
  • Fotoshoot doen met z’n tweetjes.

Succes!

ik heb dus precies het zelfde
herken me echt in jouw verhaal :astonished:
alleen hebben bij dan al 7 maanden (en we zijn allebei 15) maar bij mij is ook nog het probleem dat ik sinds een paar weken ook met gevoelens voor een andere jongen (die mij eerst ook leuk vond, maar toen vond hij het zielig voor me vriendje en zei hij dat hij niks met me wou beginnen blabla) worstel die ik bijna net zo leuk vind als me vriendje …
maar ik wil ze allebei niet kwijt
(ook al ben ik die ene eigk al kwijt, want heb hem sinds hij dat zei niet meer gesproken, 2 dagen terug)
I wanna have help :blush:

[btw; sorry dat dit in jou topic moet! maar ik herkende me zelf echt in jou verhaal en dat is t beetje overbodig om zo’n nieuwe aan te maken…]

Ik had hetzelfde. Het is zojuist uit gegaan. Na bijna een jaar…
Maar goed, dit vrolijkt je niet op denk ik. Doe gewoon je uiterste best voor
hem dat gevoel weer terug te verdienen, doe waarvan je weet dat hij je
daarom leuk vind =]

Damn zeg, ik ben kapot. Ik realiseer het me eigenlijk nog niet eens volgens mij.
Nutteloos bericht. Het spijt me, ik ben een beetje vaag nu

De verliefdheid word houden van.
Dat is heel logisch! De dingetjes waarvoor je kriebeltjes kreeg, worden normaal, en je gaat er van houden. Probeer gewoon samen leuke dingen te doen. En wat ook helpt gewoon kleinde dingetjes als een breifje achterlaten als je weggaat, waarom staat ‘Ik vond het leuk’ of iets dergelijks n___n Spontane actie’s!

Juist
Ik heb nu anderhalf jaar met mijn vriend, en weet précies waaróver je het hebt. Je gaat ván verliefdheid naar houden van. Wat hier al gezegt is, onderneem actie, spontané acties. Zo loopt jullie relatie ook véééél beter. Je moet er wel voor blijven vechten, niet alleen jij maar ook je vriend.

Als je 4 maanden met iemand hebt, mag ik toch hopen dat er nog steeds sprake is van verliefdheid? Tuurlijk gaat het bij de een sneller dan de ander, maar dit zou wel heel snel gaan.
Ik zou het nog even aanzien. Maar als dit gevoel aan beide kanten blijft, dan zijn jullie misschien niet geschikt voor elkaar om een relatie te hebben. En misschien kom je er dan na een tijdje achter dat je wél weer verliefd op hem wordt?!

ik denk dat elke relatie dat wel heeft
iedereen twijfelt weleens of dit nou wel echt liefde en omdat we jong zijn denk ik ook wel dat dat komt doordat je een beetje twijfelt of je niet liever nog uitgaat en een beetje scharrelt om het zo maar te zeggen, maar je geeft zelf al aan dat je echt van hem houdt dus ik zou het maar even niet uitmaken :slightly_smiling_face: