help!! herkansing

Hooii meiden,
Ik zit in 4vwo en ik heb een dilemma.
Ik heb voor de toetsweek voor engels een 5.4 gehaald en voor biologie een 4.1. Niet goed dus, nou sta ik voor engels een 5.3 en biologie 4.2.
Maar wat moet ik herkansen? Ik bent bang dat ik weer een onvoldoende ga halen voor bio. En voor engels heb ik voor de volgende kwartiel alleen maar een luistertoets. En ik ben niet echt bepaald goed in engels. En voor bilogie weer 2 hoofdstukken, zoals altijd. Wat moet ik doen? Ik heb stress en voel me niet lekker. Ik ben zo bang dat ik verkeerde keuze ga maken. Kunnen jullie me aub helpen?

Ik zou biologie herkansen, omdat je daar het laagste cijfer voor had.

Engels is een kernvak, dus het is verstandig om Engels hoger dan een 5 te houden, zeker als je ook moeite hebt met Nederlands of wiskunde. Kijk anders in je PTA wat voor cijfers je moet staan om over te gaan, misschien dat je daardoor een goede keuze kan maken. :slightly_smiling_face:

Als je bang bent om weer een onvoldoende te krijgen vraag aan je docent, ze zijn niks voor niks docent geworden om je te helpen zodat jij een voldoende kan halen. :wink:

Ik zou biologie herkansen, want hier sta je lager voor. Ik zou goed gaan leren en je kunt je docent natuurlijk ook om extra uitleg vragen.

Oke bedankt allemaal! Ik ga denk ik gewoon biologie herkansen, tenzij iemand nog een goede reden heeft.:wink:

Ik zou Engels herkansen omdat het een kernvak is zoals Fee al zegt. En je denkt toch dat je voor bio niet hoger zal halen. En luistertoetsen zijn over het algemeen moeilijker dus ik zou nu je kans grijpen om Engels op te halen dmv een leertoets.

Domme vraag hier: waarom mag je maar 1 vak herkansen?

Je vroeg het niet aan mij maar, de meeste middelbare scholen zijn vaak karig met herkansingen.
Wij mogen er ook maar 1 per toetsweek.

geen domme vraag

wauw wat apart.

Was dat bij jou anders? Ik heb nog nooit een school gehoord waar je meer dan 1 vak mocht herkansen, dacht zelfs dat dat een landelijke regel was (of dat zeiden ze bij ons zodat we minder zouden zeuren…)

Nu op de uni mag ik alleen tentamens herkansen waar ik tussen de 4 en de 6 voor heb, onder de 4 betekent het vak volgend jaar opnieuw doen :’) Ook onzin als je het mij vraagt.

OT: Ik zou zelf Engels herkansen omdat dat inderdaad een kernvak is.

Ik mag maar 2 vakken herkansen aan het einde van het jaar en dit gaat dan over de stof van het hele jaar…