Help Heimwee!

heeee.
ik zit voor 10 maanden in Canada voor High school.
Maar my god ik haat het hier, ik kan niet met mijn gastouders comminuceren want ze kunnen geen engels. ( losers )
& Ik heb gigantische heimwee naar huis.
Nu ben ik dus van plan om 5 maanden te blijven dan kom ik eind januari weer in nederland.

Maar nu zit ik dus met het probleem of ik in nederland ook weer naar school moet of niet? want dan moet er betaalt worden voor een heel schooljaar en dat vinden mijn ouders te duur.
Ik heb heeel internet afgezocht over de leerplicht maar kon er niet echt wijs van worden… Ik ben bijna 17 Jaar & heb mijn VMBO TL diploma.

iemand die hier iets meer van weet? : $

Hoe kan het nou dat je gastouders die in Canada wonen geen engels kunnen?

Vaag :’)

Franse gedeelte van Canada…

^^ Quebec?

Ooow :’)

haha.
Maar niemand die wat weet over de leerplicht of een vrijstelling ofzo?
ik benecht radeloos :’ (

http://www.leerplicht.net/webpages/kwalificatieplicht.html

Ik denk dat dat betekent dat je nog wel leerplichtig bent?

Ik denk het niet hoor, als je 16 of 17 bent en je begint aan een MBO opleiding die je niet leuk vind en je kunt niet meer switchen dan kun jij er niks aan doen.

Er zijn trouwens ook wel opleidingen waar je in februari mee kunt beginnen. Misschien kun je daar even naar kijken…

hoe bedoel je? ;$

Dan had je goed van te voren moeten bedenken of je heimwee zou krijgen, en heb je dat niet gedaan. nu ontopic:
verder kan ik je niet helpen. Ik denk dat je er gewoon het beste van moet maken, en dat alles waarschijnlijk wel meevalt. Je moet dingen gewoon positief benaderen, dan pakken ze vaak ook positief uit :slightly_smiling_face:

daar heb ik écht WEL over nagedacht.
ik dacht dat ik een leuke hostfamilie zou krijgen maar niet heb gekregen,
dat veranderd alles hé…

Hier heeft ze niks aan. Want ze dacht namelijk dat het wél leuk zou worden. Hoef je niet te doen alsof het allemaal haar eigen schuld is.

Iig; ik heb er geen verstand van, up.

je bent tot je 18de leerplichtig geloof dat vanaf je 16 tot je 18 minimaal 1 dag in de week naar school moet(dus bbl)dus je bent wel leerplichtig en volgens mij kom je daar ook niet onderuit?

Hmm ik weet niet precies hoe dat zit, maar ik zou gewoon proberen het leuk te maken, vrienden maken (of kunnen die ook geen engels?) en aardig doen tegen je gastouders. Je zit er toch op z’n minst nog een paar maanden dus je kunt er maar beter het beste van maken. En wist je van tevoren niet dat ze daar geen engels spraken?

Nee ik wist niet dat ze geen engels spraken!
anders was ik wel ergens ander heen gegaan (:

frans leren, maar wel raar dat je niet wist dat geen engels spraken.
een nieuwe taal leer je het snelst als het constant tegen ej gesproken word, dus succes :slightly_smiling_face:

KUn je niet van gastgezin veranderen dan? Dat is heeel vreemd, volgens mij bij de organisaties waar ik heb gekeken veranderde bijna de helft van de studenten binnen 2 maanden van gastgezin?
maar tot je 18e ben je leerplichtig tenzij je je vwo-diploma hebt. alleen er zijn ook mensen die voor februari stoppen met uhn opleiding dus ik weet niet hgoed hoe dat dan zit.

^ idd tot je 18e ben je leerplichtig

Of havo of mbo.
Dus dat is wel heel erg balen dan…