HELP! Haren verven?!

Haihai,
Ik denk er al een tijdje over om me haren te gaan verven maar ik heb geen idee welke kleur en ik ben ontzettend bang dat het er niet uit gaat zien…dus ik weet niet of ik het wel moet doen.
Dit is momenteel mijn haarkleur http://25.media.tumblr.com/c425b55ad2aaa4d62ca0f59ccbb9d557/tumblr_mjeg56oM8D1rxobbqo1_1280.jpg

Op de foto is mn haar heeel iets donkerder dan in het echt!
Zelf had ik het idee of om het licht blond te verven of echt bruin.
Iemand ervaring,tips of een optie wat ik moet doen?

Sorry, hier vroeg je niet om maar: verf je haar niet!!! Het is echt een prachtige haarkleur!

Ah dankjewel!

Als ik jou was zou ik alleen maar je haar verven als je het echt heeel graag een bepaalde kleur wilt.
Dus niet verven om het “maar te verven” zeg maar.
Dat is echt heel zonde.

Dit inderdaad.Het beschadigt je haar best veel, dus enkel als je echt een bepaalde haarkleur wilt het kleuren.

En je haarkleur is echt heel mooi, als ik jouw haar had zou ik het niet kleuren.

en als ik je je haar verft zou ik het lichter maken, als je het donker maakt is het zo moeilijk om je eigen haar kleur terug te krijgen.

Je haren zijn inderdaad mooi, en wil je vertellen waarom je het wilt verven?
En ik had ook een dip dye en je haren verven is geen pretje, geloof me! Want je kan uitgroei krijgen waardoor je je haren steeds moet verven. En dat is juist heel slecht voor je haar. Mijn moeder had zwarte haren maar door al dat verf begint haar dood te worden en begint ze grijze haartjes te krijgen, omdat ze door uitgroei steeds haar haren moest verven. Als ze nooit haar haren had geverfd waren ze nog gezond en minder grijzig.

Maar ik wens je succes.

Wauw , ten eerste, wat heb jij super mooi haar ! Denk er nog meer eens even goed over na als je het écht wilt kleuren.

Ik begin mn eigen haarkleur een beetje zat te worden.
Het lijkt soms alsof er een oranje gloed doorheen zit wat ik echt niet mooi vind!
Ja dat vind ik zo nadeel van verven dat dode haar!

Dankjeweeel!

als je een hekel hebt aan de oranje gloed hebt kun je ook eerst zilvershampoo proberen en kijken of het resultaat dan beter is :slightly_smiling_face:

Dankje voor de tip!!

Mijn voorkeur ligt bij donker haar. Ik heb altijd mijn haar chemisch geverfd (dus met haarspoelingen, verf uit de kapperswinkel, bij de kapper zelf). Nu heb ik henna ontdekt. Wat je haar niet alleen een andere kleur geeft (tenzij je kleurloze henna neemt) maar wat je haar ook ontzettend goed verzorgt en het sterk en soepel maakt. Simpel te kopen bij bijvoorbeeld de Tuinen of een toko. Heb nu ook weer een potje gehaald, net iets meer dan €3,- Veel goedkoper dan chemische verf, waar ik vaak 25 euro kwijt was.

Nadeel van henna is dat je je haar zeker na chemisch geverfd te hebben, 2/3 maanden moet wachten voordat je henna gebruikt. Ook maakt henna je haar alleen donkerder, lichter is niet mogelijk.

Ohja, nooit metalen gebruikt. Dit geeft een reactie en dan kan de kleur anders uitvallen. Dus gebruik een plastic lepel en een glazen schaal ipv een ijzeren lepel en tinnen schaaltje.

http://www.puur-blog.nl/2011/10/how-to-je-haar-verven-met-henna.html

Zijn er allemaal donkere kleuren van?
En ben jij er tevreden over?
Bedankt voor de tip by the way haha

nee hoor, oma’s gebruiken het vaak ook om een mooie grijze bos haar te krijgen :stuck_out_tongue: en dat is dan gewoon natuurlijk haar dus kan gewoon ook met niet geverfd haar gebruikt worden.

Ik gebruik het ook om de oranje gloed bij mijn natuurlijke blonde haar eruit te krijgen :slightly_smiling_face:

Je kunt je haar met henna niet lichter maken dan het al is. Dus als je een lichte hennakleur neemt, die lichter is dan je eigen haar, dan zul je geen kleurverschil zien. Echter zal wel je haar mooi glad en zacht aanvoelen en heeft je haar een boost gekregen ipv droog en dood van het chemische verven. Henna is erg fijn, je moet alleen even goed inlezen voordat je het zelf gaat doen, je krijgt het namelijk niet uit je kleding of van tegels af als het er lang op blijft liggen. Ook lees je overal verschillende tips.