HELP (haarverf trekt nu in)

Hii, ik heb net dus voor de 1e keer mijn haar geverfd. En het moet nog 5 minuten intrekken.
Maar mijn haar was erg vet voordat ik het ging verven, dus nu zit in met de vraag
of ik als ik het uit ga spoelen gelijk mijn haar mag wassen met shampoo?
heeeeelp

xo thanks

Als het goed is zit bij je haarverf een speciale tube met shampoo die je moet gebruiken.
Eerst je haar wassen tot het niet meer afgeeft en dan die speciale tube gebruiken.
Het is niet heel erg als je normale shampoo gebruikt maar de kleur vervaagt sneller.

De verf die ik ‘altijd’ gebruik heeft al een soort shampoo erin verwerkt. Ik zou even goed lezen wat er op de bijsluiter staat.

als er geen shampoo bij zit dan niet want dan was je er veel van de verf weer uit

Er zit toch altijd alleen conditioner bij de verf en geen shampoo??
Maar wat ik altijd doe is iig met mijn eigen shampoo wassen en dan die conditioner gebruiken.

Als eerste. Dit soort dingen het liefste in dit topic zetten, want al die losse topics maken Girlscene onoverzichtelijk…

Antwoord op jou topic: Het beste is om na het verven 48 uur niet je haar te wassen met shampoo. Dan kan de kleur beter zetten in je haar en blijft het langer mooi. Wel zou je het kunnen wassen met alleen conditioner. Vaak zit er bij de verf een conditioner voor nazorg. Gebruik die. Die is daar speciaal voor gemaakt :wink:

Ik doe het altijd de dag erna, nog nooit problemen mee gehad. Als het gewoon permanent is kan het volgensmij gewoon