Help! Haar oranje gloed

Haaaaai!

Ik heb van mezelf lichtblond haar, een hele mooie kleur vind ik zelf… Echter, een paar weken geleden heeft mijn moeder geprobeerd highlights te zetten, dit was dus heel erg mislukt :slightly_smiling_face: Die week nog naar de kapper gegaan, die zou het oplossen. Na het zetten van heel veel folies en een flink bedrag verder was het na een paar dagen groen…

Toen heeft de moeder van een vriendin mijn haar ontkleurd en ‘natuurlijk blond’ geverfd, nou uhm oeps het werd oranje! Na al het drama wist ik even niet meer wat ik moest doen…
Toen heeft mijn moeder mijn haar opnieuw ontkleurd en er een askleur spoeling overheen gezet, helaas is het nu donkerder en een beetje lichtoranje/goudblond. Dit past echt niet bij me, en ik heb al veel rotopmerkingen gekregen :sunglasses:

Iemand dé tip om het weer normaal blond te krijgen?
Zilvershampoo gebruik ik al een beetje…
Ondanks al het verven is mijn haar nog steeds gezond en niet breekbaar ofzo :relieved:

Er is een verschil tussen ontkleuren en bleken. Ik denk dat de mensen die aan je haar geprut hebben bleekmiddel hebben gebruikt. Als je wil DIYen raad ik je de ontkleurder van Kruidvat aan. Dit werkt alleen opgeverfd haar en haalt de verfdeeltjes er uit. Vanuit daar kun je het opnieuw proberen met verf. Ga voor een verf waar niet te veel roodpigmenten inzitten.

Optie twee: Ga voor een white toner en kijk dan of de kleur je bevalt of dat je graag een askleur er overheen wil zetten.

Ik heb alleen de ontkleurder van de Kruidvat gebruikt, maar de verf bevatte denk ik veel roodpigment. :frowning_face: Waar zou ik een white toner kunnen kopen, en van welk merk?

Waarom open je 2 dezelfde topics vlak na elkaar?

Ik denk trouwens dat je hier je vraag ook goed kwijt kan.
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-haarverf-topic.-150167.2550.html

Ik probeerde voor het eerst iets te posten, ging niet zo heel goed :roll_eyes:

Ahh, vandaar. Als je het kan betalen kan je ook langs de kapper, die weet er vast wel raad mee! :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf nog opzoek naar een white toner die ‘permanent’ is. Maar ik weet sowieso dat Directions white toner erg effectief is!

Ah, oke! Super bedankt, ik ga het even opzoeken :slightly_smiling_face:

Ik heb zojuist Wella color charm lightest ash blonde (is ook white toner, voorheen white lady) gekocht via Ebay. Deze moet je nog mengen met een ontwikkelaar. De ontwikkelaar kun je gewoon in Nederland bij de kapperswinkel kopen.

Kun je zilvershampoo ook gebruiken op lichtbruin haar met een rood/oranje tin? Want ik wil heel graag de rode tint uit mijn haar hebben alleen ik weet echt niet hoe buiten het te ontkleuren of bleken. Ik wil het sowieso niet ontkleuren of bleken want dat is zo slecht voor je haar en ik heb mijn haar na 2 jaar eindelijk weer lang en ik wil echt niet weer dat er een stuk af moet. Weet iemand dus of zilvershampoo ook op lichtbruin haar kan? Ik denk het niet maar ik hoop het wel

Ik krijg met zilvershampoo geen oranje/rode tint uit mijn haar, het camoufleert het wel een beetje. Je kunt het proberen! Het is niet schadelijk ofzo (: