Help! GR doet raar met NCR.

Hoi
Telkens als ik een som moet uitrekenen met de ncr methode krijg ik dit;
Dit typ ik in;’

11 (ncr) (toets met de math dingetje) 3 = 165 e0??

en de uitkomsten horen gewoon een heel getal te zijn. Hoe los ik dit op?
ik hoop op snel antwoord, morgen proefwerk.

alvast dankjewel

awh niemand? ;c

e0 betekend (hoofdletter e neem ik aan?) dat het tot de macht 0 is. Dus het antwoord is gewoon 165. Gewoon een instelling op je rekenmachine, weet niet waar je dit kunt veranderen, dus even vragen aan een wiskundeleraar morgen!

ja een hoofdletter E. maar eerst deed hij wel gewoon normaal :"D dus nu raak in in paniek want ik heb die toets morgen al om 11:15 en die leraar zit er misschien nieteens bij :c

nee want als ik intoets: 25 nCr 20 komt eruit = 53.13E3
en het goede antwoord is: 53130

omg ik ga zo dood morgen

Haha dat klopt wel hoor! Kijk: je doet er eigenlijk 3 nulletjes bij. Dus de komma verschuift eerst tot achter de laatste 3, en dan nog een nul erbij.
53.13 x 10^3 = 53130

oh, wat ik eerst zei klopte dus niet helemaal :stuck_out_tongue:

als ik dat invoer op dit kutding krijg ik hetzelfde antwoord. -.-’’ en ik ben niet goed in hoofdrekenen zodat ik dit zelf uit kan rekenen. WAAROM doet dit ding Net godverdomme kut voor mijn toets.

Staat je rekenmachine misschien toevallig op ‘scientific_notation’? Dat vind je onder de knop MODE. Weet niet zeker of het er wat mee te maken heeft, maar volgens mij geeft hij als hij op die instelling staat standaard met een macht. Hopelijk is dat het, want dat kun je uit zetten! Anders zou ik morgen (des noods eerder dan je toets) even op school aan een willekeurige wiskundedocent vragen.

Succes!

Dat betekend dus dat het klopt. En het is niet echt hoofdrekenen, maar meer komma verschuiven en plus nulletjes doen. Kijk:
Stel je hebt: 1.23456789 E5
Dan verschuif je de punt 5 stapjes naar rechts, dus dan word het zo:
123456.789

Stel je hebt 1.2 E5
Dan verschuif je de punt 5 stapjes naar rechts, en is 'ie bij het uiteinde, dan doe je ipv stapjes er nullen bij. Dus dan word het zo:
120000

Anyway, ik denk dat het ook wel goed is als je het gewoon met de E op de toets zet. Haha. Maar nu snap je iig wel wat het is.

Ik heb geen idee waar dat te vinden is op dit laptop ding :’) mode en dan staat er normal sci eng
en daaronder staat;
float
radian
func
connected
sequential
real
full
mathprint / classic
n/d
answers
gotoformat graph
statdiagnostics
statwizards
set clock

ik zet gewoon die verdomde E op die toets, en anders als het fout is, ga ik in discussie :"D

NEEE gevonden

hij stond op classic, en hij moet op mathprint staan

Ik haat deze rekenmachine, zou willen dat ik wiskunde had laten vallen toen het nog kon.

^ Ik neem aan dat je je GR bedoelt in plaats van een laptop-ding, haha.
Je moet ervoor zorgen dat het zwarte blokje op ‘normal’ staat. Daarachter staat inderdaad ‘sci’. Dat staat voor die ‘scientific_notation’. Als daar dat zwarte blokje omheen staat moet je 'm dus op ‘normal’ zetten. Dat zou het probleem misschien kunnen verhelpen. Ik weet niet welke klas je doet oc, maar ik denk dat ‘normal’ ook wel mag in jouw klas.

alsnog bedankt voor hulp :grinning:

ja laptop ding ja :"D
nee ik heb t al gevonden ;d maar alsnog bedankt :grinning:

^ Geen dank. Maar, is het probleem dus officieel verholpen nu. Kan ik ook weer rustig slapen vannacht. :’)

^ Oh, ik reageerde te laat. Oops. :’)