Help geldprobleem

Ik zit een tijdje zonder werk, heb m’n middelbaar niet behaald, dus vind ik ook moeilijk werk. Nu zou ik in september terug naar school willen gaan, maar heb natuurlijk geld nodig om dat te kunnen betalen.
Heeft er iemand tips hoe ik geld kan verdienen zolang ik geen job gevonden heb? GEEN 18+ dingen!

Lenen? Je kunt denk ik alleen geld verdienen door te werken.

In Nederland heb je roamler waarbij je via je smartphone geld kan verdienen, maar in België heb je zo iets niet (denk) ik

http://www.roamler.be/Join veel geld zul je er niet mee verdienen denk ik.

Maar hou er rekening mee dat je dit ook altijd weer terug zal moeten betalen. Kun je niet gewoon bij de lokale supermarkt solliciteren of een andere winkel en daar een zakcentje bijverdienen om je school mee te betalen?

Als je terug naar de middelbare wilt hoef je dat niet te betalen toch? Zolang je geen diploma hebt wordt dat voor je gefinancierd. en in de tussentijd zoeken naar een horeca/supermarkt baantje?

Is er geen sociale bijstand of iets dergelijks??

BIj de VDAB in belgië, helpen ze je wel verder en kunnen eventueel wel je opleiding betalen als je een knelpuntberoep gaat doen of iets dergelijks,
Is er geen instituut of iets in die zin waar je kan aankloppen?

Ben je onder de 18? Dan ben je toch ook gewoon leerplichtig + school wordt voor je betaald? En anders gewoon werk zoeken?

Er zijn vast genoeg baantjes waar je kunt werken!
-Ik heb geen idee hoe oud je bent maar als 20+ is het natuurlijk wel moeilijk om werk te vinden bij bijv. de supermarkt omdat die liever jongere mensen heeft, maar daar kun je het iig proberen. Heb je al bij bepaalde dingen gesolliciteerd?
-Roamler zou je ook kunnen gebruiken, die hebben tegenwoordig ook bijna altijd shifts open staan, zijn opdrachten die je gewoon via je laptop kunt doen en is 2 euro per shift, waar je ongeveer (ligt eraan wat voor shift) een kwartiertje tot maximaal een half uurtje mee bezig bent?
-Kranten bezorgen, zorgt toch weer voor ongeveer 50 euro per maand meer. Je zou ook meerdere wijken kunnen doen.
-Een fabriek ergens in je woonplaats?
Ik zou gewoon proberen op alles te solliciteren wat je enigszins aanspreekt, succes!

Verkoop kleding die je niet meer draagt, united wardrobe is een goede app.

Je kunt ook oppassen, als je van kinderen houdt tenminste. Je kunt ook op huisdieren passen als je dat leuker vindt. Gewoon even googlen en je komt er wel.

Verder zou ik zeggen gewoon solliciteren. Vooral nu zijn er veel bedrijven die mensen nodig hebben omdat het bijna zomervakantie is. Indeed vind ik zelf een handige app/site om te solliciteren. Succes :bowing_man: