Help! Friends trouble

Hoi! Ik zit met een probleem, heb even een nieuw account gemaakt ivm herkenning

Ik ken mijn beste vriendin al sinds de kleuterklas (P). Toen we naar de middelbare gingen hebben we een groep gevormd met 4 anderen waarvan 1 elke ochtend (nog steeds) met mn beste vriendin en mij mee fiets (G). We konden het met zn 3’en altijd goed vinden maar aangezien ik een tijdje wat meer ging optrekken met de andere van de groep, als we het komende jaar zouden splitsen en allemaal in andere klassen terecht zouden komen zodat ik nog wel iemand kende, maar voor mijn gevoel ook nog gewoon P vaak app’te en sprak op de fiets enzo. Toen is zij meer met G op getrokken. Ik zit ook meer in de fase waarbij ik wat serieuzer word en zij nog niet echt. G ook niet dus dat ging goed samen. Nu is het punt dat P vind dat ik veranderd ben maar dat is puur omdat ik gewoon in een wat lastigere periode zit en dat heb ik haar ook vertelt. We hebben zo nu en dan ook steeds vaker van die onzinnige ruzie’s. P gaf aan dat zei het ook wat lastiger had. Ik heb haar gewoon vertelt dat ik er altijd voor haar ben. Ik probeer de laatste dagen om gewoon weer meer met haar te praten etc maar ze reageert dan kortaf of dingen die ik dan eerst zeg, dan lacht ze niet, en als G ze even later zegt liggen ze samen helemaal in een deuk. Dit vind ik echt jammer want ik wil haar echt niet kwijt! Maar het naarste vind ik nog dat ze achteraf pas zegt dat ze het jammer vond dat ik minder met haar om ging en meer met de andere van de vriendinnen, maar er zelf ook niks aan wil doen? Ze appt me niet, ze probeerd geen gesprek aan te gaan of niks maar ze word wel pissig omdat ik dat niet doe. Mijn reactie is door nog meer naar de andere toe te trekken aangezien ze of boos tegen me doet en me het gevoel geeft alsof ze niet met me wil praten. Ik heb ook gewoon aangegeven wat ik naar vond wat zij deed en andersom. Maar toch blijft ze pissig doen. Ik weet echt niet wat ik hier mee aanmoet

Thanks voor de hulp alvast!

heb je het er al eens met haar over gehad? face to face? Een goed gesprek kan waarschijnlijk veel verhelpen.

Misschien waait het na een tijdje wel weer over, of stel voor om weer een keertje iets met z’n tweeën te doen, zonder andere vriendinnen erbij, misschien wordt het dan wel super leuk!
Maar verder, het kan gewoon soms dat vriendschappen uit elkaar vallen als je ineens naar gescheiden klassen gaat etc. Dit betekent natuurlijk niet dat je er geen moeite in moet steken!