Help! First conditional

Heey meiden, ik had een vraagje over de first conditional:

Dit is de opdracht:
Write sentences using the first conditional with both if and unless:

1. They/run/they/miss the bus
    Ik heb geantwoord:
    Unless they run, they’ll miss the bus. (goed)
    If they run, they won’t miss the bus → dit is fout en moet zijn:
    If they don’t run, they will miss the bus.

2. She/save enough money/she/able to afford a new coat
    Ik heb geantwoord:
    If she saves enough money, she will be albe to afford a new coat. (goed)
    Unless she saves enough money, she won’t be able to afford a new coat → dit is fout en moet zijn:
    Unless she doesn’t save enough money she will be able to afford a new coat.

3. You/hurr/you/be late for school
    Ik heb geantwoord:
    Unless you hurry, you will be late for school. (goed)
    If you hurry, you won’t be late for school → dit is fout en moet zijn:
    If you don’t hurry, you will be late for school.

Ik denk zelf dat de goede antwoorden inhoudenlijk hetzelfde betekenen dan mijn antwoorden en daarom goed zijn, maar ik wist dit niet meer zeker. Mijn vraag is dus of mijn antwoorden ook goed zijn?

En nog een vraag, moet het in deze zin if of unless zijn?
IF/UNLESS I fly, I won’t have much time with my friends.

Liefs, Marie.

Grammaticaal gezien is het allemaal gewoon correct, maar het klinkt andersom gewoon logischer en sowieso veel mooier. Maar als je toch weet dat je docent liever heeft dat het omgekeerd wordt, dan lijkt het me een kleine moeite om dat te doen toch?

Amai, ik dacht dat mijn engels van een vrij aardig niveau was, aldus mijn cijfers, maar wat je me hier laat zien slaat echt alles :’)

Zelf zeg ik altijd “you should run, otherwise you will miss the bus” en gebruik ik vrij weinig ifs en unlesses. Beetje miereneuken als ik heel eerlijk mag zijn en zou zeggen dat jouw antwoorden ook gewoon kloppen hoor! Zou alleen wel voor de voorkeur van de leraar gaan, uiteraard :stuck_out_tongue: (op je toets)

Die zin met fly snap ik inhoudelijk niet eens… hoezo kunnen mensen vliegen? :’) of bedoel je dat je een stewardess bent? Oofff bedoel je ‘to hurry’?