help ff is dit een goed verhaal??

Overmorgen word ik gekroond voor een koningin.
En ik word uitgehuwelijkt aan Ciro.
Ik mag hem niet maar me moeder vind het beter als zij mag kiezen wie me man word. Vanochtend kwam ik een jongen tegen in het bos op de heide. Hij had zwart haar. Bruine huid en een mooie glimlach.
Zo ga ik weer paardrijden hopelijk zie ik hem dan weer. Ik voel gewoon dat hij de ware is voor mij. Maar ik heb geen keus. Ik moet trouwen met Ciro. Helaas kan mijn vriendin Victoria niet bij mijn kroning zijn. Ze is opeens weg. Al drie jaar. Hoe dat weet ik niet maar ze is gewoon weggegaan.
‘prinses Estella. Uw paard is gereed.’
‘dank je wel Alice.’
Op de heide is het zo mooi. De jongen, daar is die jongen weer. Ik ga hem volgen. Ik ben zo benieuwd waar die heen gaat.
‘hey’
‘hallo, wie is daar?’
Ik zie opeens de jongen. En hij praat tegen mij!
‘ik zag jou gisteren.’ Zei de jongen
‘ja dat klopt ik rij vaak hier met mijn paard.’
‘ het is mooi hier he?’ vraagt de jongen
‘ja echt wel.’
Hij is best aardig. Ik ga vragen hoe hij heet.
‘ja maar je mag niet komen hier. Je mag niet weten dat ik besta.’ Zegt de jongen stressig
‘hoezo waarom niet?’
Nou word ik wel een beetje bang. Ik snap niet waarom.
‘zeg niks tegen iemand oke. Ik weet waar je woont.’ Zegt de jongen boos
‘iedereen weet dat. Hoe heet je eigenlijk?
‘ Jason’ zegt de jongen en komt naast mij zitten.
‘Estella maar dat wist je al.’
‘ja haha’
‘ik word morgen gekroond tot koningin en ik word morgen uitgehuwelijkt. ‘
‘ok. Je wilt niet zeker.’
Jason kijkt me lief aan. En bezorgt.
‘ nee echt niet. ‘
‘ik kom morgen kijken. Mag dat?’ vraagt Jason
‘natuurlijk mag dat. Maar het heeft geen zin. Ik vlucht morgen weg.
Misschien is Jason wel helemaal niet betrouwbaar! Straks huurt hij de paleiswachters in.
‘ waarom doe je dat? Waar wil je heen?

ok

Nee, ik vind 't ook niet zo goed.
Er kloppen heel veel dingen niet.

oke haha

Je interpunctie klopt niet helemaal en de conversatie is een beetje stijfjes.

oke maar dit is nog mar mijn 1e verhaal haha dus ben amateur!

Blijven oefenen dus!

ja zal ik zeker doen!

Ik zou eens beginnen met hoofdletters en punten.

Ik vind het er een beetje chaotisch uitzien, blijven oefenen (:

heel vaak schrijf je ipv hij, die of mijn wordt me. dat is spreektaal en dat leest een beetje vervelend. verder vind ik je idee wel leuk alleen je moet het misschien wat verder uitbreiden. het is redelijk kort door de bocht. verder is het idee wel leuk hoor!

Inderdaad, blijven oefenen, maar het is nog niet zo goed

Als je niet gezien mag worden, ga je niet snel naast iemand zitten. zeg dan iets van :
‘‘Ook al was deze zin van de jongen niet gelogen, ging hij toch naast Estella zitten, terwijl hij nog even schichtig om zich heen keek.’’
Zoiets, iets met dat je wel aan hem ziet dat hij eigenlijk niet gezien mag worden. Je verhaallijn kan heel goed worden, maar misschien moet je het eerst wat uitbreiden, maar misschien komt dat nog terwijl je schrijft?
Veel succes en laat het het even weten als je wat verbeterd en/of verder schrijft want je verhaal lijn is erg goed!

@LynDailiai dankje!

Nee, niet echt…