Help ff aub:S

Hey, Ik gister ‘het’ voor het eerst gedaan. Het probleem is dat het condoom was gescheurd,en we door zijn gegaan zonder condoom(stom stom)
Ik slik wel de pil(diane 35) maar alsnog ben ik er bang voor dat ik misschien zwanger zou kunnen worden :frowning: Gister was ook de laatste dag van de strip dus ik hoop dat ik binnenkort ongesteld wordt. Mijn vraag is nu: (Omdat het de laatste dag van de strip was) Of ik echt opgelucht kan zijn als ik ongesteld wordt, of dat ik nog moet wachten op de volgende keer dat ik ongesteld moet worden…

xx

Als je de Diane-35 slikt, net als ik, ben je gewoon beschermt tegen zwangerschap.

Ga niet stressen of drukmaken, daar blijft je ontrekkingsbloeding alleen maar van uit! De kans dat je zwanger zou zijn is zo ontzettend klein (nog onder de 1%) dat je je echt geen zorgen over hoeft te maken!

Ik zou toch naar de huisarts gaan. Er is altijd nog een kleine kans dat het mis kan lopen

In haar stopweek is ze nog steeds tegen zwangerschap beschermt…
Aan de andere kant kan naar de huisarts gaan geen kwaad, niet (alleen?) voor de morningafterpil sowieso omdat het condoom gescheurd is en je dus een risico hebt op soa’s.

Haal een zwangerschapstest?

Maar kan ik niet eerst afwachten of ik ongesteld wordt?(aangezien ik vanaf gister ongesteld kan worden) Of kan het dan nog steeds zo zijn dat er zwangerschap aan de orde is ookal wordt ik binnekort ongesteld.

Ik zou wachten. In de stopweek ben je ook beschermd dus.
Geen probleem lijkt mij…

lijkt mij geen echt probleem,
wrs gwn checke of je maandstonde kome :slightly_smiling_face:

Je bent aan de pil, dus je bent beschermd. Klaar.

Condoom is dan alleen extra bescherming.

En de pil werkt natuurlijk niet tegen soa’s

Ze zeggen niks voor niks van de pil dat ie beschermt tegen zwangerschap, en nog zitten meisjes steeds te freaken als ze t zonder doen of als condoom scheurt.

Ten eerste, je bent beschermt tegen zwangerschap, ook in je stopweek. Of je kan nu afwachten of je ongesteld wordt, of toch naar de dokter voor de Morning After Pil, voor de zekerheid.

Ja, Ik word er echt gek van dat er lately zoveel topics over dit soort aanstellerij gemaakt word.

Eerst eens afwachten of je ongesteld word. Als dat uitblijft (kan door de stress komen!!) haal je een zwangerschapstestje bij de Trekpleister/Kruidvat. Of anders naar de huisarts.

of gewoon niet stressen want je slikt de pil en door stress blijft je menstruatie soms wat langer weg/uit

Idd. Lees je bijsluiter is beter.

Hoe lomp ben je als je dit aanstellerij gaat noemen? Dit forum is toch juist voor alle vragen die je liever anoniem kwijt wil? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en ik maakte me er verder niet druk om, ik ben aan de pil. Maar 's nachts sloeg de angst wel keihard toe. Stel je eens voor dat je ineens wel zwanger bent? Ik hoor vaker van mensen bij wie dat tóch gebeurt. Gewoon de morning after pil halen, dan ben je altijd zeker dat het goed is. Je kan nooit genoeg doen om t te voorkomen zeg ik maar zo:P

^^idd sperma kan iets van 36 uur in leven blijven ofzo dacht ik dus ok die pil zal wel veilig zijn maar duidelijk stress je je er toch over dus kzou die morning-after maar ff halen dan heb je wel een geruststelling. En het is niet erg als er dit soort vragen zijn…sjees iedereen heeft toch wel een x iets wat de 1 aanstellerij vind maar wat voor jouw op dat moment superbelangrijk is.