Hoi allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig want ik weet echt niet wat ik moet doen.
2 jaar geleden had ik een vriend. Alles ging goed totdat hij het na 1 jaar uitmaakte. Dit was heel onverwachts en deed erg veel pijn. We hebben toen elke dag nog contact gehad en 3 maanden later wilde hij me terug. Ik hield nog super veel van hem dus ik zei dat ik het eerst even wilde aanzien en als het goed ging zou ik wel weer een relatie met hem willen. Mijn ouders wisten hier niks van omdat ze hem niet zo mochten. Hij kwam vaak nogal ongeïnteresseerd en lui over… Het ging in ieder geval weer bijna 2 maanden goed totdat hij zoende met een ander meisje tijdens een feestje. Toen hebben we besloten om er niet mee verder te gaan. Daarna had ik nog steeds elke dag contact met hem, en soms spraken we nog af. Nog steeds was het altijd erg gezellig. Hij ging alleen wel het verkeerde pad op die tijd… Hij kreeg veel fouten vrienden en deed veel domme dingen. Maar in die tijd dat het wat minder met hem ging had ik nog steeds heel veel contact met hem. 2 maanden later kreeg hij een vriendin. Dit deed stiekem heel veel pijn. Na een maand ging het uit en hij zocht gelijk weer contact met mij. We gingen weer afspreken etc. Hij vertelde me dat hij heel veel aan mij dacht in die relatie en dat hij het daarom had uitgemaakt. Nu heb ik het idee dat hij mij weer terug wil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog steeds super leuk vind en nog steeds heel veel van hem hou. Mijn ouders daarentegen hebben steeds een grotere hekel aan hem gekregen. Ze weten namelijk wat voor fouten dingen hij allemaal heeft gedaan. Ze hebben ook meerdere malen tegen mij gezegd dat hij het huis niet meer binnen komt… Ik weet echt niet wat ik nu moet doen want ik wil hem eerlijk gezegd nog heel graag terug… Wat zouden jullie doen?
Heb je niet stiekem het gevoel dat je plan B bent of iets in die zin? want als ik zo’n vriendje/ex zou hebben en het is aan en uit ELKE keer wanneer ZIJN relatie met een ander fout gaat, zou ik hem de deur uit gooien en roepen dat hij zijn eigen problemen moet oplossen.
Wat was de reden waarom de relatie uitging de 1ste keer?
Het lijkt me dat ie een relatie wil, enkel als het hem goed uitkomt niet? :’) Ik zou zeggen: Negeren die slappe vod en zeggen dat ie beter naar andere meiden moet zoeken en jij geen kandidaat meer bent. Jij verdient veel beter en je bent zeker en vast geen 2de keuze die altijd zal staan springen als ie terug wil.
Meid ik vind het erg jammer voor je maar vergeet asjeblieft zo’n jongen toch. Ik snap je ouders helemaal. waarom sta je aan de zijlijn te wachten tot ie weer in je armen komt?
Ik zou hem niet meer terugnemen.
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, ik heb inderdaad soms het gevoel dat ik plan B ben. Ik vind het helaas wel heel lastig om hem uit mijn leven te verwijderen omdat ik echt van hem hou. Ik wil hem heel graag vergeten maar op een of andere manier lukt me dat niet. Toen hij een relatie met dat andere meisje had dacht ik dat ik wel over hem heen was, maar blijkaar dus niet… :bored:
LIever alleen zijn dan verliefd/samen zijn met de verkeerde persoon.
Spendeer geen tijd meer aan hem. Negeer hem en ga volledig van je leven genieten joh, er zijn toch vele andere jongens toch?
je blijft heel erg aan hem hangen, ook al doet hij foute dingen. Ik herken het wel, ik had namelijk meer dan een half jaar met een jongen, hij maakte het uit, ong 1 jaar later kregen we weer iets, ik maakte het uit na een paar maanden. Soms wil ik hem nog steeds terug, maar ik ben erachter gekomen dat ik graag naar hem terug wil omdat het “vertrouwd” voelt. Daarom probeer ik nu elke keer dat ik aan hem denk gelijk aan iets anders te denken, en het helpt wel, want ik wil hem steeds minder en jk besef ook dat er veel meer leuke jongens zijn dan hij. Als ik jou was zou ik dat ook doen en hem laten gaan, hij houd je namelijk heel erg aan het lijntje…
Ik heb dus dit weekend alsnog met hem afgesproken. Had tegen mn ouders gezegd dat ik naar een vriendin ging. Helaas geloofde ze het niet en kwamen ze erachter dat ik bij hem was. Ze verbieden me nu om met hem om te gaan, want ze zeggen dat ze door zo iemand niet mijn toekomst laten verpesten :bored: Hij blijft me ondertussen appen dat hij me nooit meer kwijt wil en dat hij kapot gaat als ik uit zijn leven verdwijn…
Heb je iets geleerd uit deze topic?
Lees het nog eens door, desnoods maak er een screenshot van een zet het als background op je smartphone of iets dergelijks.
Ik snap je ouders volledig.
Je weet dondersgoed waarom.
Meisje, word wakker uit dit sprookje. Die jongen gebruikt je gewoon als opvulling wanneer het hem uitkomt. Als hij wil zoenen met een ander schuift hij je aan de kant, als hij een relatie met een ander meisje krijgt besta je niet meer en als het uit is komt hij bij jou jammeren dat hij je terug wil. Jij ziet toch ook dat dit een herhalend patroon is? Stel je begint weer een relatie met hem, dan hoeft er maar een moment te zijn dat hij denkt dat hij beter kan krijgen en dan laat hij je weer vallen als een baksteen. Laat je daar niet voor lenen, laat hem het lekker zelf uitzoeken zonder jou.
Echt, sta op je strepen hoor. Je verdient beter. Je ouders zien dat, jij niet omdat je nog op die roze wolk zit. Maar hoe vaak wil je nu dat hij je nog gaat kwetsen? Jij kan prima leven zonder die jongen ook al hebben dit soort liefdes een tijd nodig voor ze over gaan. Gun jezelf die tijd.
Sowieso breng je jezelf in een lastig parket als je met hem doorgaat, aangezien het van je ouders niet mag. Met een beetje mazzel kwetst hij jou dan straks weer, laat hij je vallen en heb je ook nog gedoe met je ouders. Probeer hem echt te vergeten, dat is echt het beste voor je.
Hij gebruikt je.
Als ik jou was zou ik al het contact met hem verbreken.
Wat wil je nu eigenlijk horen dan, hoe stom dat is dat je ouders dat doen? Ze zullen daar echt wel een reden voor hebben, en zo ver ik uit het topic lees is het omdat deze jongen echt niet goed voor je is.
Ik snap echt dat je heel graag terug wilt, maar alsjeblieft luister naar je ouders. Je verspilt hier zoveel tijd mee en je kan zoveel beter krijgen
Sinds gisteren ben ik zo ver ik kan hem aan het negeren, en als ik toch met hem praat doe ik erg droog op Whatsapp. Hij vroeg wat er aan de hand was, en ik zei dat ik me dus een tweede keus voelde, aangezien hij me elke keer terug wil als het met andere meisjes mislukt. Hij antwoordde met dat iedereen fouten maakt, en daar moet je van leren. Hij zei dat hij me echt terug wilde en dat hij niet voor niks zo slecht slaapt etc. Hij wil me echt niet kwijt zei hij.
Deze woorden vond ik beetje mager…
Ik zei dat ik het een beetje raar vond aangezien het herhaaldelijk is gebeurt.
Hij antwoordde daarop dat hij geen zin heeft om naar het verleden te kijken omdat je er niks aan kan veranderen. Hij wil naar de toekomst kijken zei hij. ‘Gebeurt is gebeurt’
Hij zei dat hij zich dit keer wil bewijzen.
Ik heb hier voor de rest niet echt meer op gereageerd omdat ik het wel heel makkelijk vind om snel te zeggen dat hij naar de toekomst wil kijken en niet naar het verleden.
En ja, ik vind het lastig om opeens geen contact meer met hem te hebben. Het voelt gewoon super vertrouwd, omdat hij de persoon is waar ik al super lang alles tegen vertel.
Maar ik weet dat het toch niks meer kan worden en hoe langer ik doorga met hem bellen, appen en afspreken, hoe langer het duurt om hem te vergeten…
Heb al gezegd dat ik niet meer kan afspreken.
Nu probeer ik het contact langzaam te minderen op whatsapp omdat ik het toch wel lastig vind om hem echt gelijk te verwijderen.
Maar het gaat de goede kant op…
You go girl! En eigenlijk vind ik dat hij slechter verdient dan zomaar langzaam gaan negeren. Ik vind best dat je mag zeggen dat het dikke vette bullshit is dat hij zo makkelijk omgaat met gebeurd is gebeurd. Als hij een beetje hersens heeft zou hij begrijpen dat het je kwetste. En als het hem zou uitmaken dat het je kwetste had hij op zn minst zn excuses kunnen aanbieden, maar blijkbaar interesseert het hem geen bal hoe jij je daarbij voelde.
Ik vind hem ergens ook wel arrogant overkomen. Het lijkt net alsof hij denkt dat hij je wel even zal krijgen en jij je gewoon niet aan moet stellen. Hij is hier de eikel, niet jij omdat je wel naar dat verleden kijkt.
Het gevaar van langzaam afscheid nemen is dat het meestal pijnlijker is en je makkelijk weer te manipuleren bent. In een sterk moment zou ik toch proberen zn nummer te verwijderen en hem te blokkeren. De eerste dagen zullen misschien hel zijn, maar dan verwerk je het veel sneller dan dit los vast gebeuren. Dat vertrouwde krijg je ook wel weer bij iemand anders die je wel met respect behandelt. En tot dan toe kan je het ook prima zelf hoor, ook al zie je dat misschien niet zitten, het kan makkelijk.