HELP, erg in de war

Ik heb al een paar jaar een relatie met mijn vriend,maar merk dat ik ergens toch wel weer single wil zijn. Ik kan me vaak aan z’n gedrag irriteren en maken veel ruzie. We zijn al een x uit elkaar gegaan en toch deed het veel pijn en zijn daarna weer bij elkaar gekomen. Is het gwn een gewenning in de relatie, dat het fijn is om iemand te hebben of zijn er nog steeds gevoelens? Ben erg in de war :frowning_face:

Als je het niet leuk vind in een relatie kan je er over praten, lukt dat niet? Dan uitmaken.

praat met hem !

Dat hebben we al vaker geprobeerd, hij wilt me niet kwijt en zegt je moet doen wat goed voor je is en als je liever uit elkaar wilt gaan moet je dat doen. Maar daar twijfel ik erg over,miss tijdelijk een break?

Ik denk dat je door weer uit elkaar weer dezelfde pijn gaat voelen als eerst, maar zo rond blijven lopen is ook geen optie. Misschien is hij in voor een tijdelijke break? Weet dan wel dat dingen anders kunnen lopen en het misschien nooit meer ‘goedkomt’ wat betreft een relatie.

Ik weet niet hoe goed jullie kunnen praten, maar dat is de eerste stap die je moet zetten om je relatie te verbeteren. Als het echt niet meer leuk is, moet je jezelf bedenken of je het niet makkelijker en leuker vindt zonder hem. Je vind echt wel weer iemand anders…
Zie je een toekomst met hem? want daar doe je het immers voor ofniet?

Dat is ook een van de dingen die door me hoofd dwalen,ik weet bijna zeker dat hij niet de ‘ware’ is en dat we samen oud worden. Alleen al als hij over samenwonen begint word ik al nerveus. Voor mijn gevoel heb ik in mijn hoofd al de beslissing gemaakt maar durf het niet,omdat ik dan bang ben dat ik er spijt van krijg.

Ik denk dat je hem gewoon niet wilt loslaten,omdat jullie al zo lang bij elkaar zijn en hij je niet kwijt wilt, maar als je al weet wat je wilt dan moet je het doen en spijt kan dan misschien ervan komen, maar waarschijnlijk vind je ook wel weer een ander waarmee je meer dan gelukkig zal zijn.

Ik denk dat het wel gewenning kan zijn, ik kwam er achter dat bij mij dit het geval was toen het eenmaal uit was. Maar als je vaak ruzie hebt en aan elkaar irriteert kan het soms ook beter zijn elkaar minder te zien, zorg dat je je eigen tijd hebt met eigen vriendinnen en hij met zijn vrienden.

had jij toen besloten om het uit te maken?

als je in je hoofd al een beslissing hebt gemaakt, kan je die beter maar uitvoeren ook. Zo houd je je vriend eigenlijk ook ‘voor de gek’. Je kan beginnen met een tijdelijke break, je went dan aan het minder bij hem zijn en alles. Misschien is het daarna wel makkelijk definitief te stoppen met je relatie, of kom je erachter dat je toch nog verder met hem wilt gaan.
Succes !